אולגה בסובה מקבלת את המדליה (צילום: סופיה ולה)
אולגה בסובה מקבלת את המדליה (צילום: סופיה ולה)

ילדת פלא: הישג אדיר לתלמידת עירוני ג' באולימפיאדת הבלשנות

מדליית ארד שנייה תוך שלושה חודשים: אוליה בסובה, תלמידת כיתה י' בבית הספר עירוני ג', סיימה במקום השלישי באולימפיאדה הבינלאומית לבלשנות שנערכה בברזיליה, בירת ברזיל. רק בחודש אפריל השנה קיבלה בסובה את הארד הראשון באולימפיאדה האירופית לבנות במתמטיקה

פורסם בתאריך: 31.7.24 11:27

ילדת פלא: אולגה (אוליה) בסובה, תלמידת כיתה י' בבית הספר עירוני ג', זכתה במדליית ארד באולימפיאדה הבינלאומית לבלשנות לשנת 2024 שנערכה בברזיליה, בירת ברזיל.

עבור בסובה, זוהי מדליית ארד שנייה שבה היא זוכה בתחרות בינלאומית. בחודש אפריל השנה היא קיבלה את הארד הראשון במסגרת האולימפיאדה האירופית לבנות במתמטיקה שהתקיימה בגיאורגיה.

באולימפיאדת הבלשנות, שנמשכה תשעה ימים בהשתתפות של עשרות נציגים מרחבי העולם, מתבקשים התלמידים לפתור בעיות מורכבות בשפות שונות. השאלות קשורות במבנים לשוניים כמו צלילי השפה, משמעויות המילים והביטויים והמבנים הדקדוקיים. התחרות כרוכה גם בפתרון בעיות בלשנות, שבהן על המשתתף לנתח ולהבין תכונות של שפה לא ידועה בהסתמך על היכולות האנליטיות, התקשורתיות והתרבותיות שלו.

יצוין כי על אף שבמשלחת הישראלית היו ארבעה תלמידים שייצגו את המדינה ואת הרשויות המקומיות שבהן הם מתגוררים, היא לא זכתה למימון מאף גורם רשמי ואף לא לסיוע במימון כרטיסי הטיסה היקרים לברזיל. לצורך גיוס הכספים פנו חברי המשלחת למימון המונים ונעזרו בתמיכה של העמותה החיפאית למען ילדים ונוער בחיפה והצפון.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר