מנדי רבינוביץ' (צילום: נחום סגל)
מנדי רבינוביץ' (צילום: נחום סגל)

הנקמה של ארז: רבינוביץ' הורחק מארגון המורים לשמונה שנים

בעקבות עתירה של יו"ר ארגון המורים הרחיק בית הדין של הארגון את מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' לחמש שנים בפועל ושלוש שנים על תנאי מחברותו בארגון. רבינוביץ': "ארז בוחר להקדיש זמנו למקרתיזם מודרני ולרדוף אותי מפני שלא הסכמתי לקיים הנחיה מופקרת. הודעתי שאני מוותר מראש על חברותי"

פורסם בתאריך: 14.7.24 07:53

בית דין חברים של ארגון המורים העל יסודיים הרחיק את מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' לתקופה של שמונה שנים מחברותו בארגון – חמש שנים בפועל ושלוש שנים על תנאי.

פסק הדין, שעליו חתומים אב בית הדין עו"ד ד"ר אריאל בוכניק וסגניותיו חנה ספיר ושרה קרני, ניתן במסגרת עתירה שהגיש יו"ר ארגון המורים רן ארז נגד רבינוביץ' בגין הפרת עיצומים שעליהם הכריז הארגון, כאשר הוציא טיולים של כל שכבות בית הספר בזמנים שונים למרות העיצומים. בעתירתו דרש ארז את הרחקתו לצמיתות של רבינוביץ' מחברות בארגון – דרישה שלא התקבלה על ידי בית הדין.

בפסק הדין נכתב: "התלבטנו מהו העונש המתאים במקרה זה, כאשר מחד ארגון המורים ביקש את הוצאתו לצמיתות של הנתבע מחברותו בארגון, ומאידך הנתבע ביקש שלא להוציא אותו מחברותו בארגון, במיוחד שטען בפנינו שהוא אוהב את הארגון ותומך במאבקו. לאחר שיקול כל הנסיבות אנו מחליטים על הרחקה לשמונה שנים, מהן חמש בפועל". ההרחקה בפועל תחל ב-1 באוגוסט 2024 ותסתיים ב-31 ביולי 2029.

באשר להרחקה על תנאי נכתב: "אם הנתבע יפר שוב הוראות עיצומים של ארגון המורים במשך שנתיים החל מחודש אוגוסט השנה, כי אז הוא יורחק לתקופה של שלוש שנים נוספות".

השופטים הגדילו וקבעו כי "לאור החשיבות העקרונית של פסק דין זה אנו מורים על פרסומו המלא גם בעלון 'קשר עין' (עלון ארגון המורים; ש"מ) הקרוב וגם באתר האינטרנט של ארגון המורים, אך בעילום שמו של הנתבע, זאת מפאת כבודו ועל מנת שלא לפגוע בו יתר על המידה. נוסף על כך, אנו מורים כי מזכירת הסניף בחיפה ענת שוורץ תתלה את פסק הדין בעילום שם בלוחות המודעות בחדרי המורים ותחלק את פסק הדין לכל אחד מחברי ועד המורים בבתי הספר על מנת שפסק הדין יעמוד לעיון".

בדברי ההסבר לפסק הדין נכתב כי לפי כתב התביעה, "ארגון המורים החליט על עיצומים החל במרץ 2024, ובין היתר על אי הוצאת טיולים ו/או ביצוע פעילות בית ספרית לאחר השעה 15:30. רבינוביץ' הוציא ו/או אישר טיולים השנה לכיתות י"א ולכיתות י"ב, וכאשר שוחח איתו על כך יו"ר הארגון תוך כדי הטיול ענה לו הנתבע שהוא לא הפר את העיצומים מכיוון שהטיולים יצאו באמצעות מורים חברי הסתדרות המורים ולא חברי ארגון המורים".

בתגובה לעתירה שהגיש ארז כתב רבינוביץ': "ההחלטה בדבר אי יכולת מורי הארגון לצאת עם תלמידי שכבה י"ב למסע המסכם יצרה עבור תלמידים אלו מציאות קשה ובלתי אפשרית. תלמידי השכבה סבלו לאורך ארבע השנים האחרונות מפגיעה קשה ומתמשכת – סגרי הקורונה ועיצומי הארגון הקודמים, שבעטיים אף בוטל בקיץ מסע פולין של השכבה ודחיית המסע ממועדו המקורי עקב פרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם כל תמיכתנו במאבק המורים, הכשלת הוצאת המסע גם ללא מורי הארגון, באופן שבו ביקשו ההורים להוציאו, היא צעד פוגעני ולא צודק שלא יכולנו להצדיקו".

בדיון בבית הדין אמר ארז כי לאחר תחילת העיצומים הוא הגיע לריאלי ודיבר בחדר המורים בפני 100 מורים על חשיבות העיצומים ועל מהותם, וכי רק לאחר שרבינוביץ' הוציא שתי שכבות לטיול השנתי הוגשה העתירה בפסק הדין נכתב כי רבינוביץ' הגיש בקשת דחייה של הדיון שנקבע מסיבות שונות, ואז התברר כי בין הדיון הראשון שנקבע ובוטל ועד לדיון החדש שנקבע, הוא הוציא גם את שכבת י' לטיול השנתי.

 

רן ארז באסיפת ההסברה בבית בירם

רן ארז באסיפת ההסברה בבית בירם

 

 

"ארגון המורים סייע רבות בעבר לריאלי ולנתבע באופן אישי בעת מצוקה כלכלית קשה בבית הספר, ובסיוע ארגון המורים נחתם הסכם קיבוצי חדש שנועד לסייע לריאלי לצאת מהמצוקה הכללית הקשה", אמר ארז בדיון, "בנוסף, לפני כשנתיים עמד רבינוביץ' על סף פיטורים מתפקידו כמנהל בית הספר מסיבות שונות, וארגון המורים נעמד על רגליו האחוריות כדי להגן עליו, והפיטורין בוטלו".

על כך כתבו השופטים: "טען בפנינו ארז, ובצדק רב, כי לא ייתכן שכאשר חברי ארגון זקוקים להגנה מקצועית ו/או פרופסיונלית, הם פונים לארגון בבקשת עזרה, אך כאשר ארגון המורים מכריז על עיצומים כדי להגן על טובתם ועל תנאי עבודתם של המורים, החברים מפנים גב לארגון ולהחלטותיו".

עוד כתבו השופטים כי "אין לנו אלא לקבוע כי הנתבע הפר את הוראות ארגון המורים בכל הקשור לעיצומים. שמענו את הסבריו כי למשל לגבי מסע כיתה י"א מדובר במחנך שהוציא את הכיתה לשלושה ימים וכי 'זו החלטה שלו' – טענה שבכל הכבוד לא ניתן לקבלה. איך יכול מנהל בית ספר לטעון כי כיתה או שכבה מסוימת יצאו לטיול באופן עצמאי ביוזמת המורים וללא אישור מנהל בית הספר?! אשר לטענה שנשמעת שוב ושוב בדיוני בית הדין כי המורים שיצאו לטיול אינם חברי ארגון אלא חברי הסתדרות המורים, ובכך לכאורה אין הפרה של העיצומים – גם טענה זו אין לנו אלא לדחותה. מנהל בית הספר חבר ארגון המורים אמור לסייע בקיום עיצומי הארגון ולא להתחכם, כאשר הוצאת חברי הסתדרות המורים לטיולים על ידי המנהל יש בה משום שבירת עיצומי הארגון ושיבוש העיצומים. לא ייתכן מצב שבו כל מנהל או מורה חבר ארגון יעשה דין לעצמו ויחליט באופן עצמאי כי הוראה מסוימת של הארגון היא חוקית והוראה אחרת היא לא חוקית באופן שדגל חינוכי שחור מתנוסס מעליה".

בתגובה להשעייתו אמר רבינוביץ' ל"כלבו – חיפה והקריות": "אין דבר שפחות מעניין אותי מחברותי בארגון המורים בימים אלו. ארז איבד את דרכו ואת יכולתו להשיג הישגים למורים, בעיקר בשל האופן שבו הוא בחר לנהל מאבק שיש בו אולי צדק, אך איש לא זוכר כבר מה הוא בגלל הדרך שבה בחר, אשר הופכת את תלמידי ישראל לבני ערובה בשנה הקשה ביותר בתולדות המדינה. הוא מוביל את מורי ישראל אלי תהום ופוגע קשות בחינוך הילדים. אף אחד לא ישכח ולא יסלח למי שמנהל מאבק סקטוריאלי צר בעת הזו, עת צרה לישראל. במקום לקרוא לי ולחבריי המנהלים לחשוב ביחד באופן יצירתי על פתרון הסכסוך, הוא בוחר להקדיש זמנו למקרתיזם מודרני ולרדוף אותי מפני שלא הסכמתי לקיים הנחיה מופקרת לבטל לתלמידי י"ב למודי המכאוב את חוויית המסע השנתי – החלטה המשולה לפקודה בלתי חוקית שדגל שחור מתנוסס מעליה".

לטענתו, "כל מה שהוא חיפש היה לעשות סיבוב עלי ועל בית הספר למען יראו וייראו, לטובת יחסי הציבור של מאבקו המתרסק כפי שאנו רואים לנגד עינינו, כשהמוני מורים הצביעו אי אמון במי שלא נבחר על ידם מעולם באמצעות הזנת הציונים, ושמו גבול להשתוללות חסרת הרסן שלו. לאחר 27 שנים שבהן הוא לופת את מורי ישראל, מגיעה להם מנהיגות אחרת שמסוגלת לסגור הסכם עם משרד האוצר ומשרד החינוך, שגם הם חייבים לגלות גמישות וקשב לשטח, לזכור את חובתם לדאוג לתנאים הטובים ביותר למורי ישראל, מתוך הבנה ולא עקב לחץ, ולהחזיר מעט שפיות למערכת החינוך בשנת מלחמה קשה מנשוא".

עוד אמר רבינוביץ' כי "בדיון בבית הדין הודעתי שאני מוותר מראש על חברותי בארגון שאינו מפנים את חומרת הפגיעה הנוספת הכה קשה ובלתי מידתית בתלמידי ישראל, ובעיקר באמון שלהם במערכת הציבורית, במיוחד בשנה כמו זו שבה הוא התרסק לנוכח המחדל הלאומי. פגיעה אלימה כזו בחוויה החינוכית רגע לפני גיוסם היא הפקרות, ואם חברות בארגון מבקשת ממני להיות שותף לה – אזי אין לה שום ערך. צו מצפוני החינוכי מנחה אותי ותו לא. ארז לא ראה עיניים של תלמיד בית ספר כבר שנים רבות. הוא מנותק מהשטח וניזון ממה שבית הדין שלו כינה 'חיילים'. לולא הלחץ העז שהפעלנו, הוא גם היה משאיר בעינו את ביטול מסיבות הסיום והמסע לפולין. רק כשהבין שלא נשתף עמו פעולה הוא נסוג".

 

תגובות

22 תגובות
22 תגובות
  1. יעל

    במקרה הזה רן ארז צודק..אי אפשר ללכת נגד האירגון. אם המורים חושבים שרן ארז לא ראוי להיות היו"ר אל תבחרו בו. אבל הוא מייצג את המורים.

  2. רונן

    יישבר כוח מר רבינוביץ שטובת הילדים עומדת לנגד עיניך
    במציאות הקשה שהילדים האלה עוברים והמצב רק מחמיר, נותר רק להודות לך שקיימים אנשים מדהימים כמוך

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נקמה ,אכן זו המילה.
    חינוך אמיתי בעיני. הוא טיול. מסע, הצגה וסדנה.
    " מסע ארץ ישראלי" נמנע מנכדי, כך טיולים שנתיים ונסיעה לפולין שחי כבת לדור שני משמעותית. .אז כן ,נקמה קטנונית.

  4. מורה

    אדון רבינוביץ , ריסוק הארגונים לא יביא לתוצאה טובה, ראה איך החינוך מתפורר.
    הדרך שלך לא טובה, והמלה נקמה מטופשת.

  5. בשם ההורים

    יעל חיילת של ארז אנחנו ההורים מבזים אותם ועומד בראש ארז

  6. מורה

    לארגון המורים כבר לא נותרו כלים להתמודד מול ממשלה מחורבנת ושר חינוך שעסוק כל הזמן בלרצות את חבריו הביביסטים . הוא ביטל רפורמת בגריות של השרה לפניו למה ?כי היא לא מהליכוד. ביטול פרסי ישראל ועוד…
    שר שדואג רק לביתו ולא לעם ישראל. שר שמתעלם ממערכת החינוך מהילדים ומהמורים
    שר שנכשל בכל הנה מגיע יהוה איש קריות ונלחם כדי לשבור את המעט שעוד נותר לחבריו העוברים התעללות על ידי המדינה ובראשם שר האוצר.
    אז מנהל יקר את פשוט איש בזוי. לא טובת הילדם עומדת בראשך אלא הרצון להתחנף להורים שאינם מבינים כי מורים כבר לא רוצים לעבוד בצחום בגלל הביזוי ובגלל ההורים.
    אינך גיבור אלא פוליטיקאי עלוב. לך תצטרף לשר החינוך ותתחיל ליבא חרדים וערבים והודים שילמדו את ילדי ישראל ציונות והאהבת הארץ

  7. אעיכ

    בית ספר מדושן עונג. מנהל את הריאלי וחושש מההורים זה הכל. הדבר היחידי שמעניין זה למצוא חן בעיניי ההורים העשירים. גועל נפש. מורה לא אמור להיות עני. זאת חוצפה מצידך.

  8. יעגגגט

    רק מנהל של בית ספר שמאלני פרווילגי מדושן עונג ועשירי עולם יכול לעשות לעצמו דין.
    לא פלא שרצו להעיף את המנהל לפני שנתיים כי כנראה לא בא בטוב בזווית העין לאחד החברים בצוות המנהלים.
    ביהס הזוי ולא ברור לי איך עדיין הוא קיים בארץ.
    חבל שארגון המורים עמד על רגליים אחוריות כדי להציל אותו מפיטורין.

  9. דליה

    אין ערכים אין חינוך אין ערבות הדדית אין מקצוענות. מעטים מאיתנו הצוותים הוותיקים מנסים בשארית כוחנו לשמור על כל אלו. אל מול משרד חינוך טועה , ארגוני מורים חלשים ובעיקר חברה ישראלית והנהגה ישראלית קצרת רואי.
    המורים והמנהלים החדשים מתייחסים לבתי הספר כאל עסק ותו לא. ככה לא בונים מדינה.

  10. אבי

    לפי ארגון המורים אדון רבינוביץ היה אמור להיות מודח מתפקידו כמנהל. וכשהיה צריך סיוע פנה לרן ארז. וארגון המורים נעמד על הרגליים האחוריות שלא לפטרו.קצת צבוע

  11. יוסי

    אני מכיר עוד הרבה מנהלים.שהיו בטיולים. עפ ועד המורים .
    המורים כל המורים מסרו את כל ציוני המגן.

  12. עופר

    הריאלי הוא כבר מזמן סניף של "בצלם" .
    מנהל לעומתי לארגון המורים והמדינה.
    מחירי שכר לימוד מטורפים כאילו מדובר במכלחה נחשבת בארה"ב. ההורים העשירים שולטים וההנהלה , מפוחדת ומתרפסת.
    מנדי – הביתה.

  13. אנונימי

    מר רבינוביץ מונע משיקולים פוליטיין לצערי. חבל שאתה פוגע בארגון היחיד שמייצג את המורים. גם למורים מגיע תנאים ושכר שיכבד את עבודתם הקשה.

  14. רן ארז צודק.

    חייב לפעול בחומרה כנגד מי שפועל בניגוד להנחיות הארגון, מי שרוצה שיבטל את החברות שלו בארגון, אבל גם לא יהנה מהטבות של הארגון. לא בהסכם החדש שיחתם ולא בהטבות ועזרה מצד הארגון לבית הספר.

  15. יצחק תלמיד לשעבר

    רן ארז איבד את זה מזמן
    אותי למדו שמי שמחפס כסף זה לא בבית הספר צריך להתפרנס ובכבוד אין ספק אבל את המאבקים מנהלים לא על חשבון התלמידים

  16. שמואל

    לחינוך כבר אין עתיד,
    וגם הווה כבר הולך ונעלם.
    צריך להכנס לחינוך החרדי. שם התקציבים ושם הביטחון הלכלי.
    רק לחרדים יהיה טוב.

  17. דר. נדב בצר

    יישר כוח מנדי רבינוביץ, רן לצערי ריפד את סביבתו בהמון אומרי הן בדומה לבכירים אחרים ועד העומד בראש הפירמידה.

  18. הלוחש לנודניקים

    אירגון המורים איבד את דרכו מזמן.
    רן ארז אנאכרוניסט שמתחיל להזכיר לי את ביבי. נבחר ונבחר ונבחר וכבר לא כל כך ברור בזכות מה…

  19. אבי בנבנשתי

    אני מתאפק מזה זמן אם להגיב באופן כללי למצעד האיוולת שמתחולל במדינה, שגם כך עמוסה לעייפה בשלל צרות ואתגרים.
    מתאפק ומתאפק ורק אומר כך בקליפת אגוז, כשאני אצטרך להגיב למר ארז (וזה יקרה כפי הנראה) אני מבטיח שאני לא אסתפק בכלים קלים אלא הפעלת ארטילריה תהיה פינאץ ביחס לעוצמת התגובה.
    המנהל רבינוביץ' ש'כוייח!
    אל תירא ואל תיחת

  20. נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן זיע''א

    מאד היה קשה לי לרדת אליך תלמידי היקר להגיד לך כי נהנתי מאד מעבודתך ועליך אמרתי מיין פייעריל וועט טליען ביז משיח וועט קומען חזק ואמץ בעבודתך נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ובזה אגלה לך סוד והוא מלא וגדיש מקו לקו פצפציה ובחזוק עבודה תבינהו וסמן יז בתמוז יאמרו שאינך מתענה

  21. יאיר

    כבוד והערכה למנדי רבינוביץ. רן ארז דיקטטור. מוכן לפגוע בתלמידים שבשנה הבאה מתגייסים. הוא בזיון לארגון המורים. טובת התלמידים ראשונה. בקרוב הם יהיו הלוחמים שיגנו עלינו. איזה דוגמה נותנים להם.

  22. אנרכיפאי

    שוברי שביתה הם אנשים בזויים, ומהווים אנטי-מודל-לחיקוי. גם כך הילדים בישראל מחונכים לצייתנות וחנפנות ללא קץ למדינה. מאבקי המורים על תנאי העסקה הוגנים ויכולת השפעה ולו מצומצמת על סביבת עבודתם וחייהם – חשובים. (ולא שאני חסיד של רן ארז, אשר מזמן היה צריך לפנות את מקומו.)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר