סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: ברוך אבן)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: ברוך אבן)

ארגון המורים טרפד העברת ציוני מגן בריאלי

ועד ההורים, ועד המורים והנהלת הריאלי סיכמו על העברת את ציוני המגן במתמטיקה ובאנגלית למשרד החינוך, אך ברגע האחרון הודיע גורם עלום לארגון, והיו"ר רן ארז שלח למורים מכתב מקומם: "לימוד בחודש יולי לא יזיק לתלמידים". מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ': "מכתב סרקסטי, ארסי ומביש"

פורסם בתאריך: 12.7.24 14:16

ארגון המורים טרפד הסכמות בין ועד ההורים, ועד המורים וההנהלה בבית הספר הריאלי על העברת את ציוני המגן במתמטיקה ובאנגלית למשרד החינוך. הוועדים וההנהלה הגיעו להסכמות, אך ברגע האחרון הודיע על כך גורם עלום לארגון, שמיהר לטרפד את היוזמה שמטרתה היתה לעזור לתלמידים כדי שיוכלו לקבל את ציוני בחינות הבגרות במקצועות אלה ולהיערך לבחינות במועד ב' במידת הצורך.

כזכור, משרד החינוך מסרב לפרסם את ציוני בחינות הבגרות מועד א' לתלמידים בבתי הספר שלא העבירו למשרד את ציוני המגן. כתוצאה מכך, התלמידים שנבחנו אינם יודעים אם לגשת למועד ב' כדי לשפר את ציוניהם במתמטיקה ואנגלית במטרה להתמיין ליחידות בצה"ל אשר דורשות ציונים גבוהים.

במכתב ששלח יו"ר ארגון המורים רן ארז למורי הריאלי נכתב: "לתלמידים יש אפשרות לגשת למבחנים במועד ב'. לימוד בחודש יולי לא יזיק להם. כל לימוד הוא לטובה, מה עוד שהציון הטוב קובע ויירשם בתעודת הבגרות. אנו מקווים שהשמירה על העיצומים תוכל למנוע שביתה כללית בפתיחת שנת הלימודים. ברור לכל בר בי רב שלימוד בחודש יולי ומבחן נוסף אינם משתווים כלל לשביתה כללית ולאי פתיחת שנת הלימודים. הנהלת בית הספר שלכם מנצלת את המסירות שלכם ואת המעורבות הנפשית שלכם למען התלמידים, ופוגעת קשות בתנאי עבודתכם ושכרכם. שבירת מאבק המורים בבתי הספר העל יסודיים, כפי שהיה בבית ספרכם על ידי מנדי רבינוביץ' (מנהל בית בירם; ש"מ) רק מאריכה את המאבק וגורמת לפגיעה במורים ובתלמידים".

 

 

רבינוביץ' מצדו שלח מכתב להורים ותקף את ארז. "נערכה הידברות בין ועד המורים לוועד ההורים שבו הושגה הסכמה לשחרור ציוני ההגשה במתמטיקה ובאנגלית", הוא כתב, "לצערנו הרב, ועד המורים חזר בו מהסכמתו. כידוע, הנהלת בית בירם והנהלת בית הספר מתנגדות לאופן המאבק שבחר ארגון המורים, אשר נעשה על גב התלמידים באופן בלתי מידתי ובלתי סביר. במהלך השנה פעלנו בכל דרך שבה יכולנו כדי לקיים את תוכניות הלימוד והחברה שלנו כסדרם".

עוד כתב רבינוביץ' כי "כפי שאנו רואים, ברחבי הארץ מתפשטת מחאה מואצת על ידי המורים עצמם נגד עיצומי ארגון המורים הדרקוניים, וכך מתקיימות היום לדאבון לב שתי קבוצות של תלמידים בישראל – אלו שחיים בוודאות לגבי הישגי הבגרות שלהם ואלו שלא. לנוכח קריסת עיצומי ארגון המורים (שמתמקדים רק בוויכוח כמה אחוזים בהסכם הקיבוצי החדש יורשו לעבוד בהסכם אישי) החליט גם ועד המורים שלנו שאין תוחלת יותר לפגוע בתלמידים ובעתידם. לצערנו חזר הוועד מהחלטתו תחת הלחצים שהופעלו עליו. אנו חשים את עומק התסכול לאחר שכבר חשבנו שהתקדמנו. עלינו למקד את המאבק שלנו בהפעלת לחץ על ארגון המורים להפנים שהוא איבד את דרכו, לחדול מאיומיו על המורים, לבחור לעצמו הנהגה חלופית ולסגור הסכם עבודה במהירות עם משרדי החינוך והאוצר. מכתבו הסרקסטי, הארסי והמביש של יו"ר הארגון מלמד יותר מכל מול מי יש לנו עסק".

את מכתבו סיים רבינוביץ' בכך ש"עלינו להילחם ביחד ששנת הלימודים הקרובה תיפתח. הפניית האש כלפי המורים או הנהלת בית הספר מחטיאה את המטרה ולא תקדם דבר. אנא, אל תפצירו בנו להתעמת עם מורינו. עצוב שבשעה כה קשה לעמנו ולארצנו אנו נאלצים לעסוק גם במאבקים מסוג אלו. עצוב שמקבלי ההחלטות מפקירים את המצב. עלינו לפעול ביחד לתקנו כי לא נראה שזה מעניין מישהו".

מוועד ההורים בריאלי נמסר: "בתי ספר תיכוניים רבים בחיפה דיווחו על ציוני המגן למשרד החינוך. מבחינת ארגון המורים, הריאלי הוא סמל וסמן ימני, ולכן הוא מקפיד לתקוף את ההנהלה בנושא הזה. מי שסובלים הם התלמידים, שלארגון כלל לא אכפת מהם, העיקר הביורוקרטיה".

 

תגובות

12 תגובות
12 תגובות
  1. חיפאיכס

    נו,שויין..
    סיפורים של עשירים.
    יש 120 חטופים ,את העשירים מעניין הבן ב-8200

  2. מתביישת להיות בוגרת המוסד

    בזיון של בית ספר, מתביישת שאלו המורים שמחנכים את ילדיי, לא את טובתם הם רואים. אלק הם קשובים. בושה. פשוט בושה.

  3. רווית

    ארגון המורים משתמש בבריונות ולא בשיח מכבד. אחרי חברות של 14 שנים בחרתי להפסיק להשתייך אליו – רק בגלל ההתנהגות האלימה.
    חבל ומצער שארגון, שאמור לשמור על האינטרסים של מגזר האמון על החינוך, משתמש באיומים והפחדות כלפי הציבור שלו.
    המאבק צודק אבל הדרך פחות.

  4. נולה

    בושה שדווקא מורי הריאלי נצמדים להנחיות הבלתי סבירות בעליל של ארגון המורים. עובדה שבבתי ספר אחרים הוזנו הציונים.״

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מנדי רבינוביץ מתנהג כפשיסט מהסוג הגרוע ביותר, הסוג המקורי – שובר שביתות חום-חולצה. איך נותנים ליצור כזה להסתובב בחיפה שהיתה פעם אדומה? מחנך דגול הוא לא. אומץ לב בטח אין לו. שייאבק בשר האוצר האנטי ציוני הקלריקל המשתמט ובפקידי משרדו מדושני העונג מ4סכולת שיקגו המטורללת

  6. אני

    אירגון המורים הוא שארית מהימים שחשבנו שהקומוניזים ייטיב עם האנושות. צריך לרסק את ארגון הפשע הזה ולטפל כראוי במנהיגין ובמאמיניו.

  7. ירון ב

    המאבק של ארגון המורים מוצדק: יש חשש מהפרטת המערכת.
    אבל הדרך בעייתית: עדיף להשבית את הלימודים למספר ימים מאשר למנוע מתלמידים לקבל ציונים.

  8. פיצי מיצי

    לרן ארז יש עודף זמן פנוי. לא סוגר את הדברים מול סמוטריץ שלא סופר אותו, ומתכתש עם מנהל בי"ס בחיפה, ואפילו מצא זמן להגיב כאן למעלה בעילום שם לכתבה במקומון. מי שמדבר על דיקטטורה ופאשיזם… שולט שנים בארגון המורים עם תככים, מזימות וחיסולי חשבונות.

  9. מורה

    אסור לפרק את ארגוני העובדים וזה מה שעושה הממשלה הארורה הזאת. הפרד ומשול שמפרק את המדינה.

  10. שמעון

    רבותי זה בית ספר פרטי אנחנו משלמים ממיטב כספנו על החינוך בראלי

  11. טוביה

    אומנם ביה"ס הריאלי הוא פרטי ,אך המורים ברובם שם מקבלים משכורת כמו שאר המורים בישראל.ולכן על ביה"ס לכבד את הוראות הארגון אליו משתייכים רוב צוות המורים .

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר