בחינת בגרות (צילום: tonodiaz/depositphotos.com)
בחינת בגרות (צילום: tonodiaz/depositphotos.com)

פרשת הבגרויות: ההוראה של קיש והתגובה של ארז

שר החינוך יואב קיש הורה לפתוח שוב את מערכת דיווח הציונים להזנת ציוני מגן כדי שהתלמידים יוכלו לקבל את ציוני הבגרות שלהם לפני מועדי ב'. בתגובה כתב יו"ר ארגון המורים רן ארז למנהלים ולמורים כי אין להעביר ציונים כהוראה גורפת וכינה את אלו שעשו זאת "חלשים"

פורסם בתאריך: 11.7.24 10:34

המאבק בין ארגון המורים למשרד החינוך על גבם של התלמידים נמשך. אתמול (רביעי), בעקבות הביקורת הקשה של מועצת התלמידים והנוער הארצית על כך שרק 50 אחוז מהתיכוניסטים קיבלו את ציוני הבגרות, הורה שר החינוך יואב קיש לאנשי משרדו לפתוח שוב את מערכת דיווח הציונים כדי לאפשר לבתי הספר שטרם הזינו את ציוני המגן לדווח למשרד על הציונים, על מנת שהתלמידים יוכלו לקבל את ציוני הבגרות שלהם לפני מועדי ב'. המערכת תהיה פתוחה עד מחר בשעה 12:00.

יצוין שב-17 ביולי יתקיים מועד ב' בבחינת הבגרות באנגלית, וב-22 ביולי יתקיים מועד ב' בבחינת הבגרות במתמטיקה. בין לבין, ב-18 ביולי, יתקיימו בחינות מועד ב' בשפת אם עברית לתלמידים יהודים ובערבית לתלמידים ערבים ודרוזים.

 

 

בתגובה להוראה של קיש שלח יו"ר ארגון המורים רן ארז מכתב למנהלים ולמורים, ובו כתב כי אין להעביר ציונים כהוראה גורפת. הוא כינה את המנהלים ואת המורים שעשו זאת "חלשים", והדגיש שהפרסומים של משרד החינוך בעניין אינם אמת.

"יש לשמור על העיצומים, ולפיהם אין להקליד ואין להעביר ציונים למשרד החינוך בשום אופן", כתב ארז, "פרסומי משרד החינוך שמצביעים על כך שאחוז גדול יחסית של בתי ספר מסרו ציונים אינם נכונים, ומטרתם היא ליצור אנדרלמוסיה במערכת החינוך ותחושה של חוסר שוויון בין התלמידים. אין להתגאות בכך שיש מנהלים אשר שוברים את המאבק ומעבירים ציונים למרות שהם מצפים ליהנות מפירותיו. המשא ומתן מתנהל בעצלתיים כי כנראה מלכתחילה תכננו באוצר לנצל את הכסף המיועד להסכם השכר שלנו למטרות אחרות ולחפש כל דרך אפשרית, גם בנקיטת צעד זה, ללחוץ על ארגון המורים ועל חבריו שפועלים מתוך הכרה בצדקת הדרך. גם החלשים בינינו, שנכנעו להוראות או למשרד החינוך ונתנו ציונים, יבינו שזו לא הדרך לשפר את תנאי עבודתם ואת שכרם של המורים ושלהם עצמם".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר