סניף מטו"ס של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)
סניף מטו"ס של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)

הריאלי מתכנן מהפכה בסניף מרכז הכרמל

לפי התוכנית שאותה הגיש בית הספר הריאלי לאישורה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, מבנה קיים ייהרס ובמקומו ייבנה מבנה חדש ומודרני, הכיתות במבנה המיועד לתלמידי א'-ד' יורחבו ויתווספו כיתות חדשות. בהמשך מתוכננת גם הרחבת הכיתות בבניין כיתות ה'-ח'

פורסם בתאריך: 1.7.24 10:46

בית הספר הריאלי מתכנן מהפכה במבנה הסניף במרכז הכרמל (מטו"ס) והסדרת הכניסה לתלמידים עם מוגבלות לבית הספר דרך גן האם.

לפי התוכנית שאותה הגיש בית הספר לאישורה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, מבנה קיים ייהרס ובמקומו ייבנה מבנה חדש ומודרני, הכיתות במבנה המיועד לתלמידי א'-ד' יורחבו ויתווספו כיתות חדשות. בהמשך מתוכננת גם הרחבת הכיתות בבניין כיתות ה'-ח'.

בבקשה שהגיש בית הספר נכתב: "התוכנית מוצעת במטרה לאפשר את הרחבת חללי בית הספר ויצירת סביבת למידה מתקדמת. התוכנית מציעה תוספת שטחי בנייה, תוספת קומות ושינוי בגובה הבנייה הקיימת, וזאת על ידי בנייה בשלבים – הריסת מבנה קיים והקמת מבנה חדש, וכן הרחבת מבנים קיימים".

שינוי מהותי מתוכנן גם בכניסה לבית הספר. במסמכים שהוגשו לחברי הוועדה נכתב כי "הגישה הראשית לבית הספר היא כיום להולכי רגל בלבד מרחוב דרך הים, בשביל מדרגות שעובר בתחום חלקה פרטית. גישה זו אינה מונגשת לבעלי מוגבלויות, אינה בטיחותית ומייצרת מטרדי תנועה בשעות הורדה ואיסוף של התלמידים בדרך הים, המהווה עורק תחבורה ראשי. בהתאם לכך נבחנות אפשרויות תכנוניות אל מול הריאלי לאיתור אזור של 'נשק וסע' בסביבת בית הספר, וממנו דרך גן האם, על מנת לייצר מעבר בגשר ובמעלית לבניין החדש המוצע בתוכנית".

 

 

בהמלצות משרד מהנדס העיר לתוכנית נכתב: "מספר כיתות הלימוד לא יעלה על 30. כל נזק שייגרם לשטחים ציבוריים פתוחים הגובלים בחלקה במהלך הביצוע ישוקם על ידי בעל ההיתר. בלוני גז, מגוף מים ושאר המתקנים יוצבו בהתאם להנחיות המרחביות, מוצנעים ככל הניתן. 15 אחוז משטח המגרש ייוותרו פנויים מבינוי על קרקעי ותת קרקעי ומכל ריצוף, כך שיתאפשר חלחול של מי נגר עילי. בית הספר יצטרך להציג תוכנית לפינוי אשפה מהמקום בגלל מורכבות הגישה. לא תותר זליגת תאורה מחוץ לגבולות המגרש – תאורת בניין וחוץ לא תופנה לגן האם ולשטחים הטבעיים הסמוכים, וזאת למניעת סנוור וזיהום אור. היות ומדובר במתחם הגובל בשטח מיוער, יש לכלול בהוראות התוכנית פרק של בטיחות אש, שייערך על ידי יועץ מומחה בתחום זה בתיאום עם רשות הכבאות והצלה ועם רשות הטבע והגנים".

יצוין כי לאחר הדיון בוועדה תופקד התוכנית לעיון הציבור ולהגשת התנגדויות.

סניף מרכז הכרמל הוקם בשנת 1936 כהרחבה לסניף הראשון בהדר. הוא נקרא "המכינה", ולמדו בו תלמידי כיתות א'-ד'. בהמשך התפתחה "המכינה" לחטיבת כיתות יסוד (א'-ו'). בשנת 1971 הוקמה במתחם חטיבת ביניים (ז'-ט'), ובשנת 1998 אוחדו סניפי היסוד והחטיבה לסניף אחד בשם מטו"ס – בית ספר למדע, טבע וסביבה.

מהנהלת הריאלי נמסר: "בית הספר הריאלי קיבל תרומה ומתכוון להרחיב את הכיתות הקיימות במטו"ס – כיתות שהיו ישנות וקטנות במיוחד בהשוואה לכיתות א'-ד' במתחמים בהדר ובאחוזה. הגדלת הכיתות על חשבון מספר הכיתות מחייבת אותנו להוסיף כיתות חדשות בבניין חדש. בהמשך מתוכננת גם הרחבת כיתות בבניין של שכבות ה'-ח'".

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. תוכנית הזויה

    מה הכוונה כניסה לריאלי דרך גן האם?
    גן האם הוא שטח ציבורי ירוק מהמעט שיש בחיפה. לא יתכן להפוך אותו למגרשי חנייה עבור "נשק וסע" למליונרים שלא מוכנים שהילד שלהם יירד במדרגות בדרך הים. אפשר בדרך הים לשים מעלית ליד המדרגות.

  2. אדם כועס

    לכו קיבינמאט. עאלק משפחה. שיניתם את כל הקריטריונים ומעדיפים להכניס אוכלוסיות מחוץ לעיר במקום לקבל בהעדפה איחוד אחים ותושבי חיפה. הלוואי שלא יינתן היתר בלי להסדיר את נושא התעדוףשל תושבי העיר בקבלה ועמידה מאחורי הצהרות חסרות תוכן של איחוד אחים. ובלי קשר להרוס את גן האם ולהוסיף עוד עומסי תנועה על חשבון תושבי העיר. גם כאן לכו קיבינימאט מרושעים

  3. לאמור את האמת

    חייבים הסדר חניה מבלי לגרוע משטחים ציבוריים. חייבים לבטל את המדרגות ולהסדיר מעליות-ברבים – לאפשר תנועה של מורים, הורים, תלמידים, מבקרים מבלי לקבל התקף לב במאמץ של העליה במדרגות.

  4. אייל8

    זה מלכתחילה לא מקום לבית הספר. להוציא משם את בית הספר. יש הרבה שטח ריק בגבעת ליאון בלום ליד בית ספר חוגים אפשר לבנות שם את בית הספר מחדש ולתת את שטח בית הספר למועדוני נוער

  5. רני

    קודם כל תפסיקו לחנות על המדרכה ולסכן את הולכי הרגל, לא ייאמן שאין אכיפה בנושא…

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר