בית הספר אליאנס
בית הספר אליאנס

מדוע העירייה מחפשת מועמדים חדשים לניהול אליאנס?

לפני שנתיים מונה רם שמואלי למנהל בית ספר אליאנס, אך עיריית חיפה לא ציינה אז שמינויו הוא על תקן של ממלא מקום. כעת יצא מכרז חדש לתפקיד, וההערכות הן ששמואלי יתמודד בו, אך יהיו גם מועמדים נוספים. בינתיים ההורים והתלמידים נמצאים במצב של חוסר ודאות

פורסם בתאריך: 30.6.24 10:41

חודשיים לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ה, עיריית חיפה פרסמה מכרז למנהל בית הספר השש שנתי אליאנס. המועד האחרון להגשת המועמדות הוא 14 ביולי.

הורים ותלמידים בבתי הספר נדהמו לגלות שהעיירה מבקשת להחליף את המנהל רם שמואלי לאחר שנתיים בלבד בתפקיד. אב לתלמיד באליאנס: "כאשר שמואלי נבחר לתפקיד, העירייה אמרה שהוא יוביל את בית הספר להישגים, שהוא טייס קרב לשעבר שהשתחרר בדרגת תת אלוף. הוא נשמע איש רציני, אז למה להחליף? זה מצב מלחיץ מאוד ולא בריא לבית הספר כאשר חודש וחצי לפני תחילת שנת הלימודים לא ידוע מי יהיה המנהל".

יצוין כי עם מינויו של שמואלי למנהל אליאנס בחודש אוגוסט 2022 הציגה אותו העירייה כמנהל החדש של בית הספר אך לא ציינה כי הוא מונה על תקן ממלא מקום, ולפיכך יצטרך לעמוד למכרז לתפקיד בבוא העת. כעת, לא מן הנמנע ששמואלי יגיש מועמדות לתפקיד שבו משמש. עם זאת, ייתכן מצב שבו גם אחרים יראו את עצמם מועמדים ראויים וייגשו אף הם למכרז.

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" עם מינויו לפני שנתיים הסביר שמואלי מה הביא אותו מהשירות הצבאי לתחום החינוך: "מבחינתי פיקוד זה גם חינוך. זה היה חלומי זה 30 שנה, וברגע שהשתחררתי, בבוקר למחרת, כבר יצאתי לדרך. שאלתי את עצמי מה אני יכול לתת? מה אני יכול לתרום ומה אני יכול ללמוד? סבי אמר לי פעם 'אתה יכול, אתה חייב'. כלומר, אם התברכת בכישורים מסוימים אתה חייב להשתמש בהם".

מעיריית חיפה נמסר: "תפקיד המנהל מאויש על ידי ממלא מקום, והדבר צוין כמתחייב על פי החוק". באשר לעיתוי הפרסום נמסר: "מכרזי ניהול מוסדות חינוך מתפרסמים בכל שנה סמוך לסיום שנת הלימודים, וכך נעשה גם במקרה זה".

 

רם שמואלי (צילום: אלבום פרטי)

רם שמואלי (צילום: אלבום פרטי)

 

תגובות

10 תגובות
10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רם מנהל מעולה. בטוחה שיזכה במינוי קבע.

  2. וועדים

    מנהל לא טוג ולא מתאים בלי רקע ורגישות חינוכית…
    אגב, ביצע תפקיד של מנהל ללא הכשרה של קורס מנהלים
    יהיה טוב שיוחלף למנהל טוב מתוך משרד החינוך ולא מצה"ל

  3. דמוקרטיה עכשיו

    מאוד מקווה שיבוא מנהל אחר. איש צבא לא מתאים לחינוך ילדים לערכים דמוקרטיים וליברלים.
    בטח לא פלצן כזה שחותם על מכתבים בבית הספר בדרגתו

  4. הלוואי ויעוף לנו מהחיים

    תחת ניהולו מרגיש שבית הספר הופך ממלכתי לממלכתי דתי. תגבור לימודי יהדות, פרשת השבוע במייל כל שבוע, עמותות דתיות בפעילויות בבית הספר.

  5. דידי

    הכל פוליטיקה אצלו, על גבם של ילדים תמימים. חב"דניקים עומדים על מדרגות בית הספר (שטח של בית הספר), זורקים הערות פוגעניות לילדות החילוניות (שלא לבושות לפי משטרת הצניעות), מושכים את הבנים ביד כדי להניח תפילין. ואיפה רם שמואלי בסיפור הזה, שאמור להגן על המרחב האישי של תלמידים? לא מגרש אותם משטח בית הספר, לא מזמין פיקוח, אבל כן מוכר סיפורים שזה העם היהודי על גווניו! הוא גם שולח פרשת שבוע, כן כן, פרשת שבוע בבית ספר ממלכתי (לא דתי). בתחילת שנה הביא עמותה דתית לפעילות בהפרדה ללא ידיעת ההורים. רק בדיעבד ראינו את התמונות והזדעזענו! שיעוף הוא וההדתה שלו רחוק מהילדים שלנו. אולי בבית ספר דתי ישמחו לקבל אותו

  6. אמא מודאגת

    לאליאנס יש 2 מנהלות מדהימות – אחת של החטיבה והשנייה של התיכון. שמואלי לא ברור מה תפקידו בכלל, הוא לא איש חינוך, מסתובב בין הילדים עם כובע קאובוי, אקדח ומשקפי שמש. מה נסגר? מה הוא חושב שהוא מדריך בקורס טייס בפוזה של הדיסטנס? הילדים צריכים דמות חינוכית ויש לנם מנהלות מצויינות. מה הוא נדחף בכלל? שיביאו מנהל או מנהלת עם הכשרה וניסיון עבודה עם ילדים ובני נוער ישראלים. להתנדב עם ילדים באפריקה זה לא הכשרה ולא ניסיון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר