מצעד החיים בפולין (צילום: Wjarek/depositphotos.com)
מצעד החיים בפולין (צילום: Wjarek/depositphotos.com)

המסע לפולין: ההורים ישלמו מאות שקלים אם הטיסות יבוטלו

הורים לתלמידים בבית הספר עירוני ה' קיבלו הודעה על כך שאם הטיסה לפולין תבוטל מסיבות ביטחוניות, הם יידרשו לשלם דמי הביטול בשיעור של עשרה אחוזים מעלות המסע, ולכל הפחות 650 שקל. אב לתלמיד: "באיזו חוצפה מרשים לעצמם המארגנים לקנוס את ההורים בכ-650 שקל?"

פורסם בתאריך: 17.6.24 16:05

הורים לתלמידים בבית הספר עירוני ה' שייצאו למסע לפולין מחויבים לשלם מאות שקלים אם הטיסה תבוטל מסיבות ביטחוניות – כך עולה מהודעה להורים ששלח סמנכ"ל הפיתוח של חברת החוויה הישראלית אפי גוטמן.

בהודעה נכתב: "במקרה של ביטול עקב הפסקת הטיסות לפולין בשל מצב ביטחוני שלא ידוע היום, דמי הביטול יהיו בשיעור של עשרה אחוזים מהעלות". לפי המחירון שצירף גוטמן להודעתו, המחיר למשתתף במסע הוא 6,500 שקל בקבוצה של 84-80 תלמידים, 6,570 שקל בקבוצה של 79-75 תלמידים ו-6,650 שקל בקבוצה של 74-70 תלמידים.

אב לתלמיד בעירוני ה': "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית של חוסר ודאות שמשפיע גם על המצב הכלכלי. אנחנו כהורים חוסכים שקל לשקל כדי לאפשר לילדנו לצאת למסע. באיזו חוצפה מרשים לעצמם המארגנים לקנוס את ההורים בכ-650 שקל במקרה של ביטול הטיול בשל מצב ביטחוני? הרי זה לא תלוי בנו ובילדינו. לא ייתכן שיהפכו את ההורים ל'שבויים' ויפילו עליהם הוצאות במקרה של ביטול שאינו תלוי בהם או בתלמיד".

 

 

יצוין כי המשתתפים במסע יכולים לבטל את השתתפותם עד חודשיים לפני הנסיעה ולא יחויבו בדמי ביטול, אך החל מחודשיים ועד 30 יום לפני הנסיעה דמי הביטול יהיו 200 דולר, החל מ-30 יום ועד לשבוע לפני מועד היציאה דמי הביטול יהיו 500 דולר, משבוע ועד יומיים לפני היציאה דמי הביטול יהיו בשיעור של 80 אחוז מדמי ההשתתפות, והחל מיומיים לפני מועד היציאה ייגבה כל התשלום למסע. כעת מתברר כי במקרה של ביטול הנסיעה על ידי המארגנים מסיבות ביטחוניות שבעטיין מופסקות הטיסות לפולין, ההורים יצטרכו לשאת בתשלום מכיסם.

מחברת החוויה הישראלית נמסר בתגובה: "מדובר בנוהל שהתווסף על רקע המלחמה, ולפיו החברה פועלת בכל רחבי הארץ. החברה איננה מסתירה אותו, ונציגיה מדברים עליו בכל ערב הורים שמתנהל בכל בית ספר. נוסף על כך, נוהל זה מצוין באופן מפורש בכתב בכל המסמכים שעוברים לבתי הספר ולהורים. נוהל זה מגדיר כי במקרה של ביטול אפשרי מטעמים שעליהם אין לחברה, לבית הספר ולהורים שליטה, חלוקת הנטל והסיכון באה לידי ביטוי בכך שהחברה תספוג את הרוב המוחלט אם יש ביטול – 90 אחוז מהעלות – בעוד שההורים מסתכנים בעשרה אחוזים בלבד, הנחשבים למחיר סמלי בלבד עבור הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מביטול. החברה נוהגת בשקיפות מלאה מול בתי הספר ומול ההורים, ועד כה לא היווה נוהל זה כל בעיה".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. ירון דניאל

    חוצפה.
    רפובליקת בננות.
    רק המקורבים לצלחת יכולים להרשות לעצמם לחייב הורים לשלם על שירות שהם לא מקבלים ומשרד החינוך אינו עוצר זאת.

  2. לאמור את האמת

    לא צריך לטוס לפולין, עדיף לבקר ביד ושם ומוזיאון לוחמי הגטאות.

  3. הורה

    הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם.
    אני לא רואה שום ערך בשליחת הילדים לפסטיבל שואה בפולין.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר