אוטובוס של אגד (צילום: rasika108/depositphotos.com)
אוטובוס של אגד (צילום: rasika108/depositphotos.com)

ועד ההורים היישובי: פקחי אגד נוהגים בבריונות כלפי תלמידים

תופעת אי תיקוף הרב קו מתרחבת, ואיתה מתגברות התלונות על אלימות פיזית ומילולית מצד פקחי אגד. במכתב תלונה ששלח ועד ההורים היישובי למשרד התחבורה נטען כי הפקחים צועקים, מגדפים, מאיימים ומורידים ילדים מהאוטובוס באמצע הנסיעה. משרד התחבורה: "רואים בחומרה רבה כל מקרה של אלימות"

פורסם בתאריך: 2.3.23 10:00

בשבועות האחרונים מתרבות העדויות על התנהגות אלימה – פיזית ומילולית – של פקחי חברת אגד כלפי נוסעים שאינם מתקפים את כרטיס הרב קו שלהם.

התלונות על בריונות הגיעו גם אל ועד ההורים היישובי בחיפה, ובמכתב תלונה ששלחו חברי הנהלת ההנהגה – יו"ר ועד הורים יישובי עופר גרין, סגניו ליאור גולדנברג וגד קלנר, ויו"ר ועדת היסעים ותחבורה בהנהגה אורון רוס – למשרד התחבורה הם כתבו: "תלונות רבות הגיעו אל ועד ההורים היישובי על כך שהפקחים מתנהגים באופן לא מכבד בלשון המעטה – צעקות, גידופים, איומים והורדה מהאוטובוס. האירועים התרחשו גם נגד תלמידים בגיל יסודי אשר נותרו בהלם ובפחד, ירדו מהאוטובוס ונותרו חסרי אונים. מקרים רבים נגרמים עקב עומס וצפיפות על האוטובוס ואי תיקוף בתום לב. אנו מצפים לבירור מעמיק בנוגע לתופעה. אנו מצפים לתדרוך כל גורמי הפיקוח על אופן התקשורת עם הילדים ובני הנוער, תוך קיום שיח מכבד שאינו פוגעני, לא כל שכן אלים".

חברי ההנהגה הדגישו במכתבם כי "אין להוריד ילדים מהאוטובוס בשום אופן. במקרה הצורך ניתן לבקש שיחה עם ההורה. ההשלכות של הורדה מהרכב המסיע באמצע המסלול עלולות להיות בעלות סיכון פיזי ונפשי לילד, והן לא מתקבלות על הדעת בשום אופן".

אל המכתב צורפו תלונות רבות של הורים שהתקבלו, כולל צילומים של מקרים שבהם פקחים נהגו באלימות כלפי ילדים. אחת מתלונות נשלחה מאם לילדה בבית ספר יסודי שנסעה בקו 115 המקשר בין שתי המרכזיות – חוף הכרמל והמפרץ. "שתי פקחיות דרשו מהילדים להראות את הרב קו לפני שהם הספיקו לתקף, כשעוד עמדו בתור", כתבה האם, "לילדה אחרת לא אפשרו לרדת בתחנה. הכריחו את הנהג להוריד אותה ארבע תחנות מאוחר יותר. היא היתה ללא רב קו וללא סוללה בנייד – ילדה בגיל יסודי. מדובר כאן ברשעות לשמה".

בתלונה אחרת על פקחיות באותו הקו נכתב: "בשעה 20:14 בתחנת טשרניחובסקי/סמינר גורדון הפקחיות ישבו ליד מכונות התיקוף ונתנו דוחות לילדים שעמדו בתור לתקף, בזמן שהאוטובוס היה עמוס. בנוסף הן מנעו מילדה שנגמרו לה הסוללות בנייד לרדת בתחנה שלה. הנהג סגר בפניה את הדלתות, והפקחיות לעגו לה כשניסתה לצאת. היא התחננה לרדת אך הצליחה להתחמק רק לאחר שלוש תחנות. היא נשארה לבדה ללא נייד לבקש עזרה. הנוסעים היו המומים. לאחר שפרסמתי בבית הספר התברר שהן נטפלות באופן קבוע לחסרי ישע – ילדים ואנשים על הרצף האוטיסטי".

בתלונה נוספת שצורפה למכתב טענה אם לתלמיד כי "הבן הצעיר שלי קיבל דוח כשעמד בתור לתקף. כמובן שערערתי על הדוח. כעת הוא חושש להשתמש בתחבורה ציבורית. אני דורשת לטפל בפקחיות ושהבן שלי יקבל התנצלות מאגד על עוגמת הנפש".

 

 

יצוין שאי תיקוף הרב קו הוא תופעה רווחת בקרב ילדים ובני נוער. המצב הגיע לכדי כך שלאחרונה פנתה אגד לעיריית חיפה בבקשה להעביר מסר להורים שילדיהם נוסעים בהסעות תלמידים או בקווי אוטובוס רגילים. "אנא עדכנו את הילדים ודאגו לכך שיקפידו לתקף את הרב קו מיד עם העלייה לאוטובוס ולא אחרי שמירת המקום", כתבה אגד לעירייה, "זו הזדמנות גם להזכיר להם לא לדחוף בעלייה, להתחשב בקטנים מהם ולהתנהג כראוי בהסעה".

לבקשה צורפה פנייה מאגד שאותה העירייה התבקשה להעביר להורים, ובה נכתב: "נסיעה באוטובוס ללא כרטיס נסיעה מהווה עבירה פלילית, ונוסע מעל גיל 12 שלא יציג כרטיס נסיעה מתאים צפוי להיקנס בתעריף מוגדל, בהתאם לקנסות הקבועים בתקנות התעבורה. אנא הדריכו את ילדיכם לתקף את כרטיסי הרב קו מיד עם עלייתם לאוטובוס כדי למנוע מצב של קבלת דוחות. בכל אוטובוס יש מספר מכשירי תיקוף, וכן ניתן לתקף באפליקציה. יודגש כי תיקוף הרב קו נותן לילד מעין ביטוח לכך שנסע באוטובוס לכל מקרה שלא יבוא".

באשר לקווי ההסעות שאגד מייעד במיוחד לתלמידים נכתב כי "משרד התחבורה בודק כמה נוסעים יש בכל נסיעת תלמידים, ואם ולא תהיה כמות מספקת – מה שהיום משתקף עקב היעדר תיקופים – הנסיעה תבוטל והתלמידים יצטרכו להגיע בתחבורה ציבורית רגילה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי הוא "רואה בחומרה רבה כל מקרה של אלימות מילולית או פיזית מצד נהגים או פקחים בתחבורה הציבורית, ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו נגד כל תופעה כזאת. בכל מקרה של תלונה על פקח או על נהג ניתן להגיש תלונה למשרד התחבורה, והיא תטופל בהתאם".

דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה: "בעקבות שיעורי התיקוף הנמוכים בקרב תלמידים בחיפה, אשר עומדים על כ-50 אחוז, יזמה חברת אגד פנייה למינהל החינוך העירוני, ובאמצעות המינהל למנהלי בתי הספר, כדי לשלב כוחות ולשנות את תופעת נסיעות החינם של בני הנוער בחיפה. אנחנו מודים לעיריית חיפה שצירפה למאבק גם את הורי התלמידים, שיש להם תפקיד מכריע בשינוי המציאות. אנו מצרים על כך שתלונות ועד ההורים העירוני על התנהלות הפקחים לא הועברו בזמן אמת למשרד התחבורה שאמון על בדיקת הנושא. בנוסף, התלונות שמופיעות במכתב של ועד ההורים העירוני נוגעות לקווי שירות ולא לקווי תלמידים שבגינם פנתה אגד למינהל החינוך. ב-15 במרץ נגיע למפגש במינהל החינוך עם מנהלי בתי הספר בעיר כדי להבהיר את חומרת המצב ולחשוב ביחד על פתרונות. אין ספק כי הנהגת ההורים בעיר יכולה וצריכה לסייע לכל הגורמים להתמודד בהצלחה עם מיגור תופעת נסיעות החינם של חלק מתלמידי מטרופולין חיפה".

 

תגובות

18 תגובות
18 תגובות
  1. אהרון כהן

    בקווי האוטובוס בגליל, נדירים המתקפים.
    הנוסעים עולים לאוטובוס ולא מתקפים כלל.
    פעמים רבות, גם לא ניתן לתקף כי המכשיר אינו עובד.
    היחס לילדים בקווים בחיפה מביש, גם כאלו שסוגרים את הדלת ונוסעים לפמי שכולם מספיקים לעלות או לא עוצרים בתחנה בכלל. בערב כשקווים עוברים בתדירות נמוכה, לפעמים ממש מפחיד להישאר בתחנות חשוכות לבד ובסוף הנהג גם לא עוצר.
    יש גם נהגים מדהימים, אדיבים ושירותיים! חשוב להדגיש זאת.
    מקווה שתגובתי זו תתפרסם כי תגובות מושקעות רבות שכתבתי, לא מפורסמות עד שירד החשק להגיב.

  2. קרן אמסלם

    פקחים ערבים שונאים יהודים בקרוב רק ימין חזק נהעיף אותם מעבודה לעזה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ובלי קשר גם אם התחנה פנויה רוב הנהגים עוצרים באמצע הכביש ולא מעניין אותם כלום

  4. ג'וי

    היות ויוצא לי לנסוע גם בשעות שתלמידים הולכים או חוזרים מבית ספר, חייבת לציין כי החלק הארי מהם לא מתקף כרטיס

  5. נמאס מההתבהמות

    חוסר חינוך ובריונות משני הצדדים
    והורחם אנרכיסטיים שמאלנים שחושבים שהתשלום אופציונלי..

  6. גקי

    הפקחים צודקים. גם תלמידים וגם מבוגרים לא מתקפים עד שרואים פקחים עולים לבדיקה .

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין לי ספק שהענין מתחיל עם התנהגות התלמידים-לט חושבת שיש עוד מקום בעולם שבו ילדים ובני נוער מתנהגים כמו בישראל,ומגובים על ידי הוריהם החוכמולוגים.

  8. רינה כ.

    אין לי ספק שהענין מתחיל עם התנהגות התלמידים-לט חושבת שיש עוד מקום בעולם שבו ילדים ובני נוער מתנהגים כמו בישראל,ומגובים על ידי הוריהם החוכמולוגים.

  9. רינה כ.

    אין לי ספק שהענין מתחיל עם התנהגות התלמידים-לא חושבת שיש עוד מקום בעולם שבו ילדים ובני נוער מתנהגים כמו בישראל,ומגובים על ידי הוריהם החוכמולוגים.

  10. Yair

    במטרונית לעומת זאת חופשי מותרים.במיקרה הטוב אומרים פעם הבאה תוקף.במיוחד עם מי שאין לו כרטיס מדבר ערבית.וזה ממה שנתקלתי

  11. חיפאי

    אני מתקף . זה הכל כיסוי תחת. יש לי חופשי חודשי . מה אני חייב לתקף בדיוק??? יש לו הוכחת תשלום כל חודש בחודשו. הכל כיסוי תחת. אם הפקח עולה ורואה חופשי חודשי , מה העניין של התיקוף???? ראית , מה אתה עוד צריך?? ובכלל להיות אלימים כלפי ילדים קטנים זו בושה. אז לא תקף..מה הבעיה ללמד , להוות דוגמא ולא איום. קצת רגישות. ראיתי במו עיני איך פקח מתקף את הכרטיס לאשה זקנה..בוא נאמר "שניהם מאותו הכפר"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר