-->
מתוך סרטה של דועא בסיס' "פרויקט 73'-23' סלון וידאו בין שתי מלחמות"
מתוך סרטה של דועא בסיס' "פרויקט 73'-23' סלון וידאו בין שתי מלחמות"

התערוכה שנוגעת בתפר שבין ה־6 באוקטובר 73' ל־7 באוקטובר 23'

שתי תערוכות חדשות נפתחו בתחילת החודש במבנה החממה לאמנות מקום של מוזיאוני חיפה. הראשונה היא תערוכה קבוצתית הנושאת את השם "כל ההווה שלי נמצא במה שעתיד להתרחש" ומציגה עבודות ציור וצילום שעוסקות במתח הנפשי של החיים בישראל, והשנייה היא אסופת וידאו ענקית מתוך הפרויקט "73'-23' סלון וידאו בין שתי מלחמות"

פורסם בתאריך: 15.10.24 00:11

שתי תערוכות חדשות נפתחו בתחילת החודש במבנה החממה לאמנות מקום של מוזיאוני חיפה. הראשונה היא תערוכה קבוצתית הנושאת את השם "כל ההווה שלי נמצא במה שעתיד להתרחש", שהושאל משיר של המשוררת אפרת מישורי, ויוצגו בה עבודות ציור וצילום וידאו של האומניות איריס ברנע, מאי דעאס ודלית פרוטר. התערוכה השנייה היא אסופת וידאו מתוך הפרויקט "73'-23' סלון וידאו בין שתי מלחמות" מבית היוצר של זומו, המוזיאון שבדרך.

זהו פרויקט ארצי שעוסק ביצירה שבין שתי המלחמות: יום כיפור וה-7 באוקטובר, שאותו אצרו מילנה גיצין אדירם, ד"ר מעין שלף ושחר בן-נון. על התפר שבין השישי באוקטובר 1973 ל-7 באוקטובר 2023, נאצר ונוצר פרויקט רחב היקף שמציג אנתולוגיה של כ-50 עבודות וידאו ישראליות שנוצרו בין, במהלך ולאור שתי המלחמות. העבודות הללו יוצגו בווידאומט שיוצב ברחבת הכניסה למבנה החממה. בחלל החממה, על גבי מסך אחד תוצג עבודת הווידאו של האומנית המכונה השוטרת אז-אולי, ועל גבי מסך אחר תוצג אסופה של שש עבודות וידאו של האומניות דועא בסיס, רונה יפמן וטניה שלנדר, תמר נסים, פאינה פייגין ונגה אור־ים, שרון קן-דור ואלינורה שוורץ.

 

ערגה, 2023, איריס ברנע

ערגה, 2023, איריס ברנע

 

 

מילנה גיצין אדירם, אוצרת ראשית של זומו הסבירה כי "73'-23' סלון וידאו בין שתי מלחמות הוא פרויקט רב-זירתי המציג עבודות וידאו מעוררות השראה שנוצרו בישראל בין שתי המלחמות ועוסק בטראומות האישיות והלאומיות של ישראל ב-50 השנים האחרונות. העבודות שנבחרו עבור התערוכה בחממה לאמנות מקום של מוזיאוני חיפה עוסקות בכוח נשי ובתפקיד האימהי בתרבות המלחמה והקרבות. החודש נציין שנה למלחמה שטלטלה את כולנו והפרויקט מציע את האמנות כדרך להתמודד, להכיל ולעבד את המציאות הקטסטרופלית שמסביבנו ולהציע פתח של תקווה לעתיד טוב יותר".

עוז זלוף, אוצר החממה לאמנות מקום, שאצר את "כל ההווה שלי נמצא במה שעתיד להתרחש", אמר כי "התערוכה מציגה אומנות במדיומים שונים ועוסקת במתח הנפשי של החיים בישראל, ובתגובות של מאבק, הומור, נוירוזה, כעס ותשוקה. ביצירות משתקפת דינמיקה מתמדת של היאחזות בחיים, ושל מצבים מנוגדים: תנועה ורפיון, דחף ושחיקה, ייאוש ותקווה".

שבתאי לוי 24. התערוכה תינעל ב-4 בינואר 2025.

 

מתוך הפרויקט "73'-23' סלון וידאו בין שתי מלחמות״ (צילום: תומר פרוכטר)

מתוך הפרויקט "73'-23' סלון וידאו בין שתי מלחמות״ (צילום: תומר פרוכטר)

 

פייטה, 2016, דלית פרוטר (צילום: סטודיו שוקי קוק)

פייטה, 2016, דלית פרוטר (צילום: סטודיו שוקי קוק)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר