-->
קאמי מאטסורי במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)
קאמי מאטסורי במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

סוכות במוזיאוני חיפה: מרתון סרטים יפניים ותערוכת "סוסיתא"

מוזיאוני חיפה מציעים לרגל חג סוכות מבחר גדול של פעילויות לכל הגילאים. במוזיאון טיקוטין יתקיים מרתון סרטים יפניים לילדים ובמוזיאון העיר תעלה תערוכת "סוסיתא" שמציגה את סיפורה של האגדה המוטורית הישראלית. במקביל, יתקיימו בכל המוזיאונים סיורים וסדנאות שונות

פורסם בתאריך: 14.10.24 19:55

מוזיאוני חיפה מציעים לרגל חג סוכות מבחר גדול של פעילויות, סדנאות וסרטים לכל הגילאים. המוזיאונים פועלים כל העת בהתאם להנחיות פיקוד העורף ופתיחתם תיעשה לפני ההנחיות העדכניות, שיפורסמו באתר המוזיאונים.

במהלך החג, הכניסה למוזיאונים תהיה ללא תשלום למפונים ולתושבי קו העימות, בהצגת ספח תעודת זהות. בנוסף, במוזיאון הימי הלאומי, במוזיאון העיר חיפה ובמוזיאון הרמן שטרוק, שהינם אתרי מורשת, יוכלו מפונים ותושבי קו העימות ליהנות גם מסדנאות יצירה בחינם בהרשמה מראש, בשיתוף המועצה לשימור אתרים.

במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית יתקיים "פסטיקו"  – מרתון סרטים יפניים לילדים וסרטים מכל העולם למבוגרים, שיוקרנו ברצף לאורך כל ימי החג. במקביל יתקיימו בטיקוטין גם סדנאות קאמי מאטסורי לכל המשפחה – טכניקה יפנית של קיפולי נייר בשילוב גזירה וסיורים מודרכים לקהל הרחב בשלוש התערוכות המוצגות במוזיאון: תערוכת העיצוב העולמית "עיצוב יפני היום 100" ותערוכות הצילום "אור על העור" ו"בנות סושי יפניות".

 

מודעת פרסום סוסיתא

מודעת פרסום סוסיתא

 

 

גם בשאר מוזיאוני חיפה צפויות להתקיים פעילויות מגוונות: במוזיאון חיפה לאמנות ייערכו סיורים מודרכים לכל המשפחה בשש התערוכות המוצגות כעת במוזיאון – כולן תערוכות יחידה של אומניות מהצפון. במוזיאון העיר חיפה נפתחה בימים אלה התערוכה "סוסיתא", המביאה את סיפורה הייחודי של המכונית הישראלית המיתולוגית, בתערוכה אינטראקטיבית ומרתקת. בנוסף, נפתחה השבוע תערוכה נוספת במוזיאון בשם "גברא" – תערוכת יחיד העוסקת בסיפור הגינה הקהילתית שמטפחים בני העדה האתיופית, תושבי שכונת נווה דוד. במהלך החג יתקיימו סיורים מודרכים בשתי התערוכות. כמו כן, תתקיים סדנת יצירה לילדים של חיות עירוניות בקולאז'.

במוזיאון הימי הלאומי מוצגת כעת התערוכה "ים ומלואו", העוסקת בחיים שמתחת לפני הים. במהלך החג יתקיימו סיורים מודרכים לכל המשפחה בתערוכה זו ובתערוכות הקבע של המוזיאון: הספנות העברית, עולם הפיראטים, SOS – הצילו את הים ועוד. במוזיאון הרמן שטרוק תתקיים סדנת הדפס קישוטים לסוכה, שבה יכינו המשתתפים חותמות מפלסטלינה וידפיסו פאטרנים על גבי שרשרת דגלונים.

 

הדפס קישוטים לסוכה במוזיאון הרמן שטרוק (צילום ג'ני כצנר)

הדפס קישוטים לסוכה במוזיאון הרמן שטרוק (צילום ג'ני כצנר)

 

יותם יקיר, מנכ"ל מוזיאוני חיפה אמר: "למרות המצב הביטחוני, אנחנו לא רק פותחים את המוזיאונים במהלך חג סוכות, אלא מציעים תכנית תרבותית עשירה לקהל, הכוללת תערוכות נפלאות, חלקן חדשות לגמרי – מרתון הסרטים "פסטיקו" בקולנוע טיקוטין, שלל סדנאות יצירה לכל המשפחה ועוד. אנחנו פועלים כמובן, כל הזמן, על פי הנחיות פיקוד העורף ועיריית חיפה כדי לאפשר שהייה בטוחה ומהנה למבקרים. מזמין את כולם להגיע וליהנות במוזיאוני חיפה במהלך החג".

שעות פעילות המוזיאונים בחגי תשרי ומידע על הסדנאות ניתן למצוא באתר מוזיאוני חיפה.

 

"הילד והאנפה", קולנוע לב. יוקרן בפסטיקו סוכות

"הילד והאנפה", קולנוע לב. יוקרן בפסטיקו סוכות

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר