-->
התזמורת הסימפונית חיפה עם מאסטרו יואל לוי (צילום: מיכה בריקמן)
התזמורת הסימפונית חיפה עם מאסטרו יואל לוי (צילום: מיכה בריקמן)

הסימפונית פותחת עונה בקונצרט שמשלב בין חדש לישן

התזמורת הסימפונית חיפה תפחת את עונת 2025-2024 בקונצרט חגיגי בניצוחו של יואלי לוי, שבו היא תארח את הפסנתרן הבינלאומי אלכסיי וולודין עם הקונצ'רטו מספר 3 לפסנתר מאת בטהובן, ותבצע גם את הסימפוניה הפנטסטית מאת ברליוז ואת "טניאדרס" של המלחין אבנר דורמן בבכורה ישראלית

פורסם בתאריך: 12.9.24 15:44

התזמורת הסימפונית חיפה תפחת את עונת 2025-2024 בקונצרט חגיגי במסגרת הסדרה הקלאסית בניצוחו של המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי יואלי לוי. בקונצרט שיתקיים בשני ערבים – 29 ו-30 בספטמבר – ישתתף הפסנתרן הבינלאומי אלכסיי וולודין, שיבצע עם התזמורת את הקונצ'רטו מספר 3 לפסנתר מאת בטהובן. בעונה שעברה שיתף וולודין פעולה עם התזמורת לאחר שנקרא להחליף סולן אחר שהודיע ימים ספורים לפני הקונצרט כי לא יגיע בשל המלחמה, וזכה לתשואות רמות ולאהבת הקהל.

בקונצרט יבוצעו גם הסימפוניה הפנטסטית מאת ברליוז ובכורה ישראלית ליצירה "טניאדרס" מאת המלחין הישראלי אבנר דורמן – מהמלחינים הצעירים הבולטים בתחום המוזיקה האמנותית בארץ. דורמן (49) סוגר מעגל וחוזר לשתף פעולה עם הסימפונית, שהיתה לתזמורת הראשונה שביצעה מיצירותיו לפני 30 שנה.

דורמן זכה במגוון פרסים ותשורות על פועלו ועל יצירותיו. בגיל 25 בלבד הוא היה למלחין הצעיר ביותר לזכות בפרס ראש הממשלה למלחינים. כמו כן הוא זכה בפרס אקו"ם, בפרס משרד התרבות, בפרס מורטון גולד האמריקאי (שלוש זכיות) ועוד. יצירותיו הוזמנו ובוצעו על ידי שורה ארוכה של תזמורות בולטות בעולם ובישראל.

בין השאר הלחין דורמן את "טניאדרס" בהזמנתה של הפדרציה היהודית של רוצ'סטר, ניו יורק. היצירה בוצעה לראשונה על ידי התזמורת הפילהרמונית של רוצ'סטר בקונצרט חגיגי שנערך באפריל 2023 לציון יום העצמאות ה-75 לישראל.

 

 

אבנר דורמן (צילום: Wendy Halperin)

אבנר דורמן (צילום: Wendy Halperin)

 

 

וולודין (47), שמשמש כיום פרזנטור של מותג הפסנתרים הבינלאומי Steinway, החל לנגן בפסנתר בשנות ילדותו המוקדמות. לאחר שקיבל הכשרה מוזיקלית יסודית באקדמיה גנסין במוסקבה, הוא המשיך את לימודיו אצל המורה המוערך אליסו וירסאלאדזה בקונסרבטוריון של מוסקבה. בשנת 2001 הוא החל ללמוד באקדמיה הבינלאומית לפסנתר בקומו, איטליה, ושם עשה פריצת דרך משמעותית בקריירה. וולודין מוכר בזכות נגינתו המרגשת והטכניקה המרשימה שלו, והוא ידוע בפרשנותו המעמיקה והרגישה למוזיקה. בין הישגיו ניתן למנות זכייה בתחרות הבינלאומית Géza Anda בשנת 2003, וזכייה בפרס Choc de Classica ובפרס Diapason.

וולודין מבוקש על ידי תזמורות סימפוניות ותזמורות קאמריות ברחבי העולם, והוא הופיע עם התזמורת הסימפונית של וינה, עם התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק ועם התזמורת הסימפונית של לונדון. וולודין הוא גם נגן קאמרי פעיל שמנגן עם אמנים רבים.

 

אלכסיי וולודין (צילום: Marco Borggreve)

אלכסיי וולודין (צילום: Marco Borggreve)

 

לוי, שינצח על הקונצרט, מתחיל את עונתו הרביעית כמנהל המוזיקלי והמנצח הראשי של הסימפונית. הוא שימש המנצח הראשי של תזמורת רשות השידור הקוריאנית, המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי של התזמורת הסימפונית של אטלנטה והמנצח האורח הראשי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית. עוד שימש לוי המנצח הראשי של תזמורת רדיו פלנדריה, שאותה הוא קידם לנגינה בסטנדרטים בינלאומיים, והיה המנצח הראשי של התזמורת הלאומית הצרפתית איל-דה-פראנס בפריז במשך שבע שנים.

בין התזמורות שעליהן ניצח לוי נמנות הקונצרטהאוס של ברלין, הסימפונית של בוסטון, הסימפונית של בודפשט, הסימפונית של שיקגו, תזמורת קליבלנד, תזמורת קופנהגן, הפילהרמונית של לונדון, הפילהרמונית של לוס אנג'לס, הפילהרמונית של פראג והסימפונית הלאומית של ארצות הברית.

הקונצרט הראשון בסדרה הקלאסית הוא יריית הפתיחה של התוכנית האמנותית לעונת זו, שנבנתה בצל המלחמה. התזמורת תציג רפרטואר עשיר ומגוון עם מיטב היצירות מהקלאסיקה העולמית לצד יצירות מודרניות, בשיתוף פעולה עם אמנים וסולנים מהשורה הראשונה בארץ ובחו"ל.

אודיטוריום חיפה, ימים ראשון ושני, 29 ו-30 בספטמבר. שעת התחלה: 20:00. מחיר כרטיס: 175 שקל ו-129 שקל לגמלאי.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר