התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: ארז חיון)
התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: ארז חיון)

האופרה שתרגש אתכם: הסימפונית תבצע את "מאדאם באטרפליי"

סדרת האופרה של התזמורת הסימפונית חיפה תינעל בשבוע הבא עם הקלאסיקה "מדאם באטרפליי" מאת פוצ'יני בגרסתה המלאה, בהשתתפות מקהלת בת שיר וסולנים מהארץ ומהעולם

פורסם בתאריך: 18.7.24 09:25

התזמורת הסימפונית חיפה תנעל את סדרת האופרה לעונה זו בשני מופעים של האופרה "מאדאם באטרפליי" מאת פוצ'יני. היא תבוצע בניצוחו של היועץ המוזיקלי והמנצח הראשי של התזמורת יואל לוי ובבימויה של יוליה פבזנר, וישתתפו בה מקהלת בת שיר בניצוחה של טלי ויסמן וסולנים מהארץ ומחו"ל (המופעים ילוו בכתוביות).

"מאדאם באטרפליי" עלתה לראשונה לפני כ-120 שנה ונחשבת לנכס צאן הברזל בעולם האופרה. היא מספרת את סיפורו של בנג'מין פרנקלין פינקרטון, מלח בצי האמריקאי שמוצב בעיר נגסאקי שביפן, אשר נושא לאשה גיישה צעירה ששמה צ'ו-צ'ו סאן (גברת פרפר). השניים מביאים ביחד ילד לעולם, אך האהבה והתקווה מתנפצות כאשר פינקרטון חוזר עם אשתו החדשה לקחת את בנם המשותף.

 

המנצח יואל לוי (צילום: ראובן כהן)

המנצח יואל לוי (צילום: ראובן כהן)

 

 

פבזנר זכתה בשנת 2009 בתואר Best of Boston מטעם העיתון "Boston Globe" על בימוי האופרה "אף", שנכללה באותה השנה ברשימת עשרת אירועי התרבות החשובים בכתב העת היוקרתי "Opera News". פבזנר ביימה אופרות בישראל, בארצות הברית ובאירופה, שימשה במאית כיתת האופרה בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה באוניברסיטת תל אביב ולימדה כיתות אמן באופרה של יוסטון, בבית הספר הבין לאומי במוסקבה, בסדנת האופרה של תל אביב ובאופרה סטודיו. עם הבמאים הבכירים בעולם שלצדם היא עבדה נמנים דייוויד פאונטני, דייוויד אולדן ופרנצ'סקה זמבלו.

לוי, אשר לו זו עונה רביעית בתפקיד, היה בעבר המנצח הראשי של תזמורת רשות השידור הקוריאנית, המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי בתזמורת הסימפונית של אטלנטה והמנצח האורח הראשי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית. הוא היה גם המנצח הראשי של תזמורת רדיו פלנדריה שאותה קידם לנגינה בסטנדרטים בינלאומיים, והמנצח הראשי של התזמורת הלאומית הצרפתית איל דה פראנס בפריז במשך שבע שנים. בין התזמורות שעליהן ניצח – הקונצרטהאוס של ברלין, הסימפונית של בוסטון, הסימפונית של בודפשט, הסימפונית של שיקגו, תזמורת קליבלנד, תזמורת קופנהגן, הפילהרמונית של לונדון, הפילהרמונית של לוס אנג'לס, הפילהרמונית של פראג והסימפונית הלאומית של ארצות הברית.

שדרות הנשיא 138, ראשון ושני, 21 ו-22 ביולי, בשעה 20:00. מחיר הכרטיס: 340-295 שקל, לגמלאים: 230-170 שקל

 

הבמאית יוליה פבזנר (צילום: יוסי צבקר)

הבמאית יוליה פבזנר (צילום: יוסי צבקר)

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. יורם

    הייתי בהופעה שהיתה ביום ראשון 21.7, היה נהדר. הופעה נפלאה. כל הכבוד. מדאם בטרפלאי הייתה
    מ ע ו ל ה ‼️

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר