גיל שוחט (צילום: פבריס)
גיל שוחט (צילום: פבריס)

הרשת גועשת: מדוע גיל שוחט עוזב את הסימפונית?

מהומה קלה פרצה בקהל בקונצרט האחרון של הסימפונית עם היוודע דבר ביטולה של סדרת הזהב המצליחה בניצוחו של גיל שוחט, שאחרי עשרות שנים לא יופיע עם התזמורת בעונה הבאה. במרכז מחול השדים שפרץ ברשתות עומדת האשמה שמדובר בחיסול פוליטי - דבר שכל הצדדים, כולל שוחט, מכחישים

פורסם בתאריך: 15.7.24 17:25

מהומה קלה פרצה בקהל בתום הקונצרט האחרון של התזמורת הסימפונית חיפה במסגרת סדרת הזהב. רגע לפני שנוגן הקטע האחרון במופע, שבו התארחה הזמרת שלומית אהרון, אחד מיושבי האולם פנה אל המנצח גיל שוחט בשאלה: "למה סדרת הזהב לא מופיעה בתוכנייה של העונה הבאה?". האנשים בקהל הגיבו בפליאה, ושוחט נאלץ לעצור את ההופעה ולהסביר שאכן, אחרי עשרות שנים של שיתוף פעולה עם הסימפונית, הוא כבר לא יופיע איתה בעונה הבאה.

במשך שנים ארוכות מופיע שוחט ביחד עם הסימפונית בשלל קונסטלציות – כפסנתרן, כמנצח, כמעבד וכמנהל אמנותי – במגוון גדול של סדרות. סדרת הזהב שלו, שרצה בהצלחה שנים לא מעטות ולה קהל נאמן ואוהב, נחשבת לאחד מהמופעים המבוקשים ביותר של התזמורת. היא מפגישה בין מוזיקה קלאסית למוזיקה עכשווית ומארחת את מיטב הזמרים בישראל.

ההודעה על הפסקת הסדרה, שטרם נעשתה באופן רשמי, פתחה מחול שדים ברשתות החברתיות. האשמה אחת צפה ועלתה שוב ושוב – מדובר בחיסול פוליטי. הטענה הזאת מתבססת על חבירתו של שוחט לדוד עציוני, שהתמודד על ראשות העיר בבחירות האחרונות. עציוני הצהיר שאם וכאשר יזכה, שוחט יתמנה למוביל התרבות בעיר. את הטענה הזאת דוחים מכל וכל בתאגיד העירוני אתו"ס שמנהל את הסימפונית, וכך גם שוחט עצמו שאומר שמדובר בעלילת שווא. אך האש עדיין בוערת בטוקבקים.

 

התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: ארז חיון)

התזמורת הסימפונית חיפה (צילום: ארז חיון)

 

 

מאז שנגמרו סגרי הקורונה צמצמה אתו"ס את הסדרה, הורידה את מספר המופעים בעונה והעבירה אותם מהאודיטוריום לאולם קריגר הקטן יותר. באתו"ס אומרים שהסיבה לביטול הסופי של הסדרה היא כלכלית וכי הקיצוץ האחרון בתקציב התרבות העירוני לא מאפשר להם לסבסד עוד את המופע, אך הם מקווים לשתף פעולה שוב עם שוחט בעתיד. בהקשר זה יש לציין כי כל פעילותה של הסימפונית היא מסובסדת ודווקא סדרת הזהב זכתה להצלחה ניכרת והתבלטה בין שאר הסדרות.

סדרת הזהב של שוחט, וכך גם הסדרות הקודמות שלו בעבר, היו האירועים היחידים כמעט שהצליחו להביא לחיפה אמנים מהשורה הראשונה בארץ, ובין השמות שהתארחו בה ניתן למנות את עידן עמדי, מירי מסיקה, בועז שרעבי, דוד דאור, שלומית אהרון, רוני דלומי, אילנית, דויד ברוזה, מיקי גבריאלוב, קובי אפללו, רמי קלינשטיין וקרן פלס. כעת נשאלת השאלה מי ייכנס אל הוואקום הזה. נכון לעכשיו, אין לאתו"ס תוכנית לחלופה שקרב את הציבור אל המוזיקה הקלאסית.

סגן ראש העיר ויו"ר אתו"ס יוסי שלום מסר בתגובה: "התוכנית לא בוטלה סופית. מכיוון שלא היה תקציב עירייה מאושר לא יכולנו להתחייב לחוזים קדימה עד שנראה את כל התמונה. שוחט הוא אמן גדול ובעל שם עולמי, ואנחנו גאים שהוא מופיע אצלנו ובטוחים שנמצא את הדרך להמשיך".

שוחט מסר: "אני עובד עם התזמורת הנפלאה הזאת כבר 35 שנה ברציפות. זאת התזמורת שביצעה את יצירתי התזמורתית הראשונה. יש לי קשר נפשי עם הנגנים, וכולם יודעים זאת. יש אהבה סימביוטית מיוחדת מאוד ביני לבין הקהל החיפאי, ובמשך שנים יש קהל רב לפעילות שלי עם התזמורת. יש לי כבוד רב לאתו"ס, וכולי תקווה שמנהליה ימצאו את הדרך הכלכלית להמשיך את הפעילות שלי עם התזמורת. אין לי צל צלו של ספק שדרך כזאת קיימת – זה רק עניין של רצון. אחכה בסבלנות לכל החלטה של אתו"ס".

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. יורם

    גיל שוחט היה מגדולי תומכיו של דוד עציוני בבחירות האחרונות לראשות העיר, פירסם פוסטים עבורו ואף הופיע עימו בתשדירים למען בחירתו. היה למישהו ספק שינקמו בו?

  2. מיכאל מהכרמל

    ארנונה בחיפה כל כך גבוהה, הכי גבוהה בארץ, ואין לכם כסף לתרבות בסיסית שנותנים בכל עיר אחרת? לאיפה הולך הכסף? מה קורה בעיר הזו?

  3. מביש

    חחחחח ממש גועשת

    זה לפעמים פשוט לא להאמין במה החיפאים מתעסקים
    אין מילים כבר…
    ממש סערה בביצה

    בארה"ב טראמפ, בארץ מלחמה, בקריית שמונה טילים, בעזה חטופים במנהרות
    אבל חיפה גועשת בגלל איזה מנצח בסימפוניה?
    באיזו בועה אתם חיים????

  4. הגריאטרי ראש עיר אשם

    עוד מכה לחיפאים שבחרו בגריאטרי שעושה פוליטיקה קטנה ועלובה, למה במוצקין האחות הקטנה האולם מלא עד אפס מקום בהופעות של גיל שוחט. הלוואי שנתפטר מהצרה יהב כמה יותר מהר.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר