סדנת חיות ים מפלסטלינה במוזיאון הימי הלאומי (צילום: ג'ני כצנר)
סדנת חיות ים מפלסטלינה במוזיאון הימי הלאומי (צילום: ג'ני כצנר)

מוזיאוני חיפה מוכנים לחופש הגדול עם עשרות פעילויות

במהלך חודשי הקיץ תקיים חברת המוזיאונים עשרות פעילויות לכל המשפחה - משחק באמצעות הסמארטפון בין המוצגים במוזיאון טיקוטין, מסע בעקבות הטמפלרים במוזיאון העיר חיפה ובסמטאות המושבה הגרמנית, סיורים מומחזים בתיאטרון הימי ועוד מגוון של הדרכות וסדנאות

פורסם בתאריך: 1.7.24 15:14

במוזיאוני חיפה מתכוננים במרץ לקראת חודשי הקיץ שצפויים להיות מלאים בפעילויות לכל המשפחה. במהלך יולי ואוגוסט תקיים חברת המוזיאונים סיורים אינטראקטיביים, משחק בריחה, הדרכות בעברית וברוסית בתערוכות וסדנאות יצירה.

המוזיאון הימי הלאומי

"המוזיאון מתעורר לחיים" – במהלך חודש אוגוסט יתקיימו סיורים מומחזים לכל המשפחה, שבהם דמויות מרתקות ייקחו את המבקרים לסיורים בתערוכות השונות וישתפו אותם במחזה באופן אינטראקטיבי. הילדים מוזמנים להצטרף לאמריגו וספוצ'י, הנווט והמגלה הגדול, ולחַתְּשֶׁפְּסוּת הפרעונית האגדית בהרפתקה אל תוך עולם המוזיאון. ביחד עם רב החובל, אריה ים, הם יילחמו במפלצת הים המזהמת את סביבתנו וייצאו למסע קסום באגן הים התיכון. נוסף על כך, במהלך יולי ואוגוסט יתקיימו במוזיאון סדנאות יצירה כמו יצירת שונית אלמוגים מקרמיקה (סדנה שתתקיים גם בשפה הרוסית), הכנת דיורמת ים ויצירת חיות ים מפלסטלינה.

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

"קיקו והטיקוגוצ'י" הוא משחק דיגיטלי שמשחקים בסמארטפון ברחבי התערוכה "עיצוב יפני היום 100". על המבקרים לטפל בטיקוגוצ'י – חיית המחמד הווירטואלית של קיקו – תוך מילוי משימות ופתירת חידות. מי שמסיים את המשחק פוגש את קיקו עם החבילה, מגלה מה יש בתוכה וגם מקבל הפתעה. את המשחק סורקים באופן פשוט, ללא תשלום נוסף, באמצעות קוד QR לטלפון החכם. במוזיאון יתקיימו גם סדנאות יצירה, ובהן קישוטי נייר לכבוד חג הטנבאטה, עיצוב תיק בד בצביעת שיבורי וסדנת בובה לובשת קימונו.

 

המשחק קיקו והטיקוגוצ'י במוזיאון טיקוטין (צילום: מוזיאוני חיפה)

המשחק "קיקו והטיקוגוצ'י" במוזיאון טיקוטין (צילום: מוזיאוני חיפה)

 

מוזיאון חיפה לאמנות

באוגוסט ייפתח אשכול תערוכות חדש במוזיאון שיכלול שש תערוכות יחיד של אמניות מאזור הצפון, ובמהלך החודש יתקיימו הדרכות בעברית וברוסית במוזיאון. בגלריה לכל המשפחה יוזמנו המבקרים ליצור עבודות קולאז' בהשראת התערוכה של רחל אניו, ותתקיים סדנת קליידוסקופ שגם היא מתכתבת עם יצירותיה של אניו. בקומת הביניים יוכלו המבקרים ליהנות ממשחק דיגיטלי בסמארטפון, אשר מתרחש בתוך חלל תערוכת הקבע "רוח צפונית".

 

 

מוזיאון העיר חיפה

משחק הבריחה המשפחתי "תעלומה בעקבות הטמפלרים" מזמין את המבקרים לצאת למשימה בין סמטאותיה של המושבה הגרמנית. באוגוסט ייפתח חדר אינטראקטיבי חדש לכל המשפחה שיעסוק בנושא "העיר שלי", ובו יוזמנו באי המוזיאון ליצור את המרחבים הייחודיים של חיפה. בתערוכת הפרח, אשר מוצגת במוזיאון עד סוף יולי, אפשר יהיה לשחק במשחקים אינטראקטיביים בחללי התערוכה. גם כאן יתקיימו סדנאות יצירה כמי הכנת מנדלה צבעונית וקולאז' קובייה.

 

סדנת קולאז' קוביה במוזיאון העיר חיפה (צילום: ג'ני כצנר)

סדנת קולאז' קובייה במוזיאון העיר חיפה (צילום: ג'ני כצנר)

 

מוזיאון הרמן שטרוק

במוזיאון חוגגים 100 שנים לבית הרמן שטרוק בתערוכת הדפס קבוצתית שבה הגיבו אמנים ליצירותיו של שטרוק. ביולי ובאוגוסט ייערכו סיורים מודרכים בתערוכה, ובאוגוסט תתקיים סדנת מדפיסים אריחים, שבה ייצרו המשתתפים אריח עץ מודפס בעבודת יד מסורתית.

מנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "לאחרונה התחדשנו בתערוכות מרתקות שנפתחו במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית ובמוזיאון הרמן שטרוק, ובאוגוסט ייפתח אשכול תערוכות חדש גם במוזיאון חיפה לאמנות. אנחנו תמיד יוצרים פעילויות מיוחדות שמתאימות לכל המשפחה, אבל הקיץ שברנו את השיא של עצמנו עם אטרקציות לילדים בכל המוזיאונים. הארכנו את שעות הביקור באוגוסט, ואנחנו נערכים לאלפי מבקרים שיקבלו חוויית ביקור מעשירה ומהנה".

ימי ושעות פתיחת המוזיאונים בחודש יולי: ראשון, שלישי, רביעי ושבת, 16:00-10:00, חמישי 18:00-10:00, שישי, 14:00-10:00. בחודש אוגוסט: ראשון-חמישי ושבת, 18:00-10:00, שישי, 14:00-10:00.

 

סדנת מדפיסים אריחים במוזיאון הרמן שטרוק (צילום: ג'ני כצנר)

סדנת מדפיסים אריחים במוזיאון הרמן שטרוק (צילום: ג'ני כצנר)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר