מלכת הדראג זאזא (צילום: דין אהרוני)
מלכת הדראג זאזא (צילום: דין אהרוני)

הקברט של זאזא: "מסקרן איך החיפאים יקבלו את זה"

ביום רביעי, כחלק מאירועי חודש הגאווה, יגיע למועדון הוונדרבר הקברט "בסלון של זאזא", שמשלב קטעים קצרים מאופרה ועד דראג. המפיק והבמאי עודד צדוק, שחזר בשנה שעברה לחיפה אחרי 25 שנה בתל אביב, נרגש לקראת המפגש הראשון עם הקהל המקומי: "מעניין אם הם יעכלו את העוגה הזאת"

פורסם בתאריך: 23.6.24 12:07

ביום רביעי, כחלק מאירועי חודש הגאווה, יגע לחיפה ערב הקברט "בסלון של זאזא". בחללים השונים של מועדון הוונדרבר יועלו קטעי פרפורמנס – קטעים קצרים של אופרה, מחול וברולסק, דראג, ספוקן וורד, וידאו ארט ותיאטרון באמצעות חפצים. את המופע מפיק ומביים עודד צדוק, הלוא היא מלכת הדראג זאזא – אושיה תל אביבית ששורשיה בחיפה.

על הבמה יופיעו ונוס וייסה ורסה בדראג בורלסק, שובית אפ יוראס בדראג מזרחי ובספוקן וורד, עידית הסקסית באופרה ובחזנות בשמלה, רכס יצחקי שליווה את עדן גולן באירוויזיון האחרון בסולו מחול, גולדה במופע דראג ורותם וולק בתיאטרון חפצים ובווידאו ארט.

 

ונוס וייסה ורסה

ונוס וייסה ורסה

 

לאורך כל השנה יוזם צדוק מופעים מהסוג הזה, אך חודש הגאווה נותן לאירוע קונקסט אחר. "גאווה זו מהפכה", הוא כותב בהזמנה לקברט, "גאווה אלה הצבעים של הקשת שמאירים את החשיכה. גאווה היא בצחוק המתגלגל ובחיבוק אוהב". הצחוק המתגלגל חשוב לצדוק, שבכל יצירותיו, וגם בזאת הנוכחית, יש דגש מיוחד על הומור וקומדיה.

וכשרוחות המלחמה מנשבות בחוץ, צדוק מקווה לספק לקהל שיגיע לוונדרבר שעה קלה של בריחה. "לתת לאנשים כמה רגעים של אסקפיזם. שיהיה להם את הרגע הזה, מגיע להם. אנחנו חיים כאן במתח היסטרי", הוא אומר. אך גם הוא יודע שאי אפשר להתחמק לגמרי מהמציאות הישראלית והיא בהחלט זולגת פנימה: "זה כמובן משפיע מבחינה אמנותית, חלק מהקטעים יעסקו גם בזה".

 

עודד צדוק

עודד צדוק

 

 

כבר שלושה עשורים שצדוק פעיל באמנויות הבמה – מחול, תיאטרון ודראג – כמפיק, כבמאי, כמנהל אמנותי ובשלל כובעים נוספים. לפני כשלוש שנים הוא הוסיף לעצמו תואר נוסף – מורה, כשהקים בתל אביב את בית הספר לאמנויות הבמה ולדראג House Of Zaza, שפועל עד עצם היום הזה במרכז הקהילתי הגר"א שבדרום העיר.

אך בשנה שעברה, אחרי 25 שנה בתל אביב, חזר צדוק להתגורר בחיפה שבה גדל. "תל אביב גמרה אותי", הוא אומר, "בשנים האחרונות נדחקתי לכל מיני פינות בגלל יוקר המחייה, ולא אהבתי את זה".

 

רותם וולק (צילום: דין אהרוני)

רותם וולק (צילום: דין אהרוני)

 

עד כה, צדוק לא מצטער על הבחירה לשוב הביתה: "חיפה מדהימה, היא השתנתה מאוד בשנים שלא גרתי בה. הרבה יותר רגוע כאן, לא הבנתי עד כמה הייתי במתח כשגרתי בתל אביב".

אחרי אינספור מופעים שיזם לאורך השנים בכל מיני מקומות בארץ, הערב שיתקיים השבוע יהיה הראשון שלו בחיפה, והא נרגש לקראתו. "מרגש ומסקרן אותי לראות איך הקהל יקבל את זה כי אני עושה דברים שהם קצת בשוליים", משתף צדוק, "מעניין אותי אם הקהל החיפאי יעכל את העוגה הזאת. אני לא חושב שהיתה סצינת מופעים כזאת בחיפה".

צדוק אומר שהבכורה של הסלון של זאזא בחיפה, שתעלה בתמיכה של עיריית חיפה, תהיה מושקעת אף יותר מהקברטים שהתקיימו בתל אביב. "הוונדרבר מכתיב את השוני", הוא מסביר, "יש מלא כלים, תאורה מטורפת, מסך לדים וכל מיני חללים לעבור ביניהם. זה מקום מאוד מאפשר".

חטיבת גולני 18. תחילת המופע: 20:30, המחיר לכרטיס: 70 שקל.

 

רכס יצחקי (צילום: אסיה סקוריק)

רכס יצחקי (צילום: אסיה סקוריק)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר