שמורת שקמונה (צילום רינת זקלד)
שמורת שקמונה (צילום רינת זקלד)

יום האוקיינוסים בחיפה: סיורים ופעילויות לכל המשפחה

יום האוקיינוסים העולמי יצוין בחיפה בסוף השבוע הבא במגוון של פעילויות שמטרתן היא להעלות את המודעות לשמירה על גופי המים הגדולים. במסגרת האירוע יתקיימו סיורים בגן הלאומי שקמונה להיכרות עם החי והצומח במפגש הים והחוף, הרצאה בנושא כרישים במוזיאון הימי ותערוכת תצלומים ימיים

פורסם בתאריך: 30.5.24 06:57

יום האוקיינוסים העולמי יצוין בסוף השבוע הבא באירוע שיתקיים בשיתוף פעולה בין המוזיאון הימי הלאומי לבין רשות הטבע והגנים (רט"ג). במסגרת האירוע, שמטרתו היא להעלות את המודעות לחשיבות האוקיינוסים ולצורך לשמור עליהם, ייערכו מגוון של סיורים ופעילויות לכל המשפחה.

מדי שנה ב-8 ביוני מציינים ברחבי העולם את יום האוקיינוסים, אשר מהווים מרכיב חשוב ביותר בקיום חיים על פני כדור הארץ. האוקיינוסים מספקים אחוז חמצן גבוה, מווסתים את הטמפרטורה ומהווים בית ליצורים רבים, שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה.

בימים שישי ושבת, 7 ו-8 ביוני, תקיים רט"ג סיורים בגן הלאומי שקמונה ובשמורה הימית ראש כרמל. הסיורים יהיו לאורך החוף, יימשכו כשעה ויכללו היכרות עם החי והצומח במפגש הים והחוף. נוסף על כך ילמדו המשתתפים על צבי הים ועל חשיבות החוף עבורם בעונה זו של הטלות ביצים. לרשות המשתתפים תעמוד הסעה ללא תשלום בין המוזיאון הימי לחוף שקמונה ובחזרה.

 

יום האוקיינוסים במוזיאון הימי הלאומי בחיפה (צילום ג'ני כצנר)

יום האוקיינוסים במוזיאון הימי הלאומי בחיפה (צילום ג'ני כצנר)

 

 

במוזיאון תתקיים ביום שבת, 8 ביוני, פעילות בנושא כרישים. הפעילות תכלול הרצאה של יובל פנחס, צוללן חיפאי וצלם תת ימי, על עולמם של הכרישים, וסדנת יצירה בנושא כרישים. במקביל יתקיימו באותו היום סיורים מודרכים בתערוכה "שקמונה", שבה נמצאים ממצאים ארכיאולוגיים מהיישוב הקדום שקמונה.

במסגרת האירוע יתקיים גם מפגש לציון פתיחת תצוגה של תצלומים מתוך תחרות הצילומים הימיים "אדם וים". התחרות היא מיזם משותף של עמותת דולפין (יוצאי השייטת והצוללות) ומרכז המדעים בהרצליה, שמטרתו היא קירוב תלמידים לנושאים ימיים.

רוב הפעילויות הן ללא תשלום או במחיר סמלי, ואת הפרטים עליהן ניתן למצוא באתר המוזיאון הימי.

 

חוף הים בחיפה (צילום: יובל פנחס)

חוף הים בחיפה (צילום: יובל פנחס)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר