כמעט כל מי שעורך קניות אונליין לבית מגלה במוקדם או במאוחר כי אין באמת דבר כזה משלוח "מושלם" – מפני שאם הסחורה כבר תגיע במלואה וללא חוסרים, בהרבה מאד מקרים היא לא תהיה איכותית, ובפעמים בהן רשת השיווק תפליא לעשות והמשלוח יגיע בשלמותו וגם הסחורה תהיה טובה – לא פעם יהיה זה השירות שילקה בחסר: המשלוח לא יגיע בזמן, או שהוא יונח חלילה במקום הלא נכון.
המסלול המהיר של גל רז ודניאל ילין בעולם המשלוחים הדיגיטליים
בזכות דניאל ילין וגל רז, חברי ילדות מאלון הגליל שבעמק יזרעאל, רכישת תוצרת חקלאית באינטרנט יכולה כיום להפוך לתענוג אמיתי ולחוויה שמחכים לה כל השבוע. הקונספט לכאורה פשוט, אך אופן היישום שלו אינו שגרתי: בעוד רשתות השיווק עובדות עם תאגידי ענק או קבוצות חקלאים המאוגדות תחת מותג אחד, באתר 'פירות העמק' של ילין ורז נמכרת אך ורך תוצרת ישירה, מהחקלאי הפרטי ללקוח. אך הרבה מעבר לכך, הסחורה ב'פירות העמק' מגיעה לבית הלקוח ללא מגע יד אדם – מלבד זו של מי שקוטף את הפרי או הירק, ומעביר אותם לקרטון חלוקה חדש ונקי.
כל הדרכים מובילות הביתה
ילין ורז עצמם הם בנים לחקלאים בעבר ובהווה, ומכירים באופן אישי חקלאים רבים מהאזור. למעשה, את רוב החקלאים המשווקים כיום באתר של 'פירות העמק' הם כבר הכירו לפני כן, דרך חייהם האישיים. לדבריהם, הם תמיד חלמו להקים פרויקטים יזמיים שיש בהם ערך מוסף ומהר מאד הגיעו לעולם החקלאות: "בהתחלה היינו קניינים של סחורה בעצמנו, אבל בהמשך עשינו הסבה לשיווק עצמו". ילין למד במשך חמש שנים מנהל עסקים וכלכלה, ובמקביל הסתובבנו השניים בין חקלאים בכל הארץ ובשווקים חקלאיים בניסיון להבין איך עובד עולם החקלאות והשיווק שלה בישראל. "הסתובבנו ימים ולילות כדי להכיר את הכל, הלכנו לקטוף עגבניות ובצל, להבין את ההבדל בין הסחורות ולראות את הסחורה עם החקלאי. כך יכלנו להבטיח בסופו של דבר סחורה טובה, בריאה וטעימה".
סחורה של חו"ל, תוצרת כחול לבן
"הסחורה שאנחנו בוחרים מותאמת אך ורק לייצוא", מדגישים ילין ורז, "כזו שתישמר בשיאה במשך 10 ימים. בסופר אנשים קונים למשל חמש עגבניות וזורקים שתיים מהן – כך שבטווח הרחוק אנחנו הכי משתלמים". כדי להמחיש את הנתונים הלא-מעודדים הללו, הם מתארים לדוגמה תפוח טרי הנקטף מהעץ ונשמר במשך שבוע וחצי, ולעומתו תפוח הנקנה בחנות – שלרוב נקטף לפני שלושה ימים, עבר נסיעות, פריקה, אריזה והמון ידיים שמיששו אותו, וכך ככל הנראה יישמר בשיאו שלושה ימים בלבד.
ילין ורז מתארים תהליך רכישה מוקפד ותובעני במיוחד בחנות: "לקוח שמקבל סחורה לא טרייה או לא טובה, יכול לשלוח אלינו בוואטסאפ תמונה של המוצר ולקבל זיכוי מלא באופן מידי". זאת בשונה, כידוע, מרשתות השיווק הגדולות, בהן ניתן לחכות שבוע ואף שבועיים עד לטיפול בפנייה, טיפול שלא תמיד יישא בהכרח תוצאות. רק בחמשת החודשים הראשונים לקיומה של חנות 'פירות העמק' זכו המכירות באתר לגידול של מאות אחוזים: "השילוב של התוצרת האיכותית לצד תקופת הקורונה גרם לכך שמ-20-30 משלוחים ביום, עברנו ל-80 עד 150 משלוחים יומיים".
לוקחים את הביקורת ללב
מלבד החשיבות שבתיווך ישיר בין הלקוח לחקלאי, שאינו יכול להרשות לעצמו סוכן מכירות, וכן האפשרות לתמחר את היבול ללא אילוצים המוכתבים מתאגידים, ילין ורז רואים חשיבות עליונה גם בשימת הלקוח במרכז: "בסופו של יום הכי חשוב לנו שהלקוח יחייך. כשאנחנו רואים ביקורת זה מפריע לנו באופן אישי, ואנחנו לוקחים ללב. נעשה הכל כדי להשתפר ולתת ללקוח מוצר איכותי ושלם".
כיצד מתבצעת הרכישה?
אתר האינטרנט של החנות מעוצב בקווים נקיים וברורים, והממשק בו מהיר ואינטואיטיבי. במעמד ההזמנה ניתן להרכיב רשימת מוצרים שתתחייב להגיע תוך 24 שעות, כאשר עם רגע ההזמנה החקלאי למעשה יקבל את ההוראה ללקט את היבול הרלוונטי על פי הכמויות הרצויות. הליקוט מתבצע על בסיס יומי, וכך למעשה מתאפשר המשלוח המהיר לבית הלקוח. בין המוצרים המשווקים בחנות בולטים שמותיהם של בתי בוטיק כמו 'חוות התבלינים' בבית לחם הגלילית, 'יקב עמק יזרעאל' המשווק את סחורתו בעיקר לייצוא, לחמי מחמצת עתיקה של 'לחם עשהאל', מיצים סחוטים ממושב 'קשת' ואפילו הגבינות של 'באשר' המגיעות הישר משוק מחנה יהודה בירושלים.
נכון להיום, משלוחי החברה ממוענים לחיפה והקריות, ליוקנעם, לעמק יזרעאל ולעמק חפר. המשלוח אינו כרוך בתשלום אך הוא מחויב במינימום הזמנה של 100 שקלים. ומה מצפה לנו בעתיד? "התוכנית היא להתפרש הלאה. להמשיך להתמקד ברמת השירות הגבוהה ביותר שניתן, ולהשיג דריסת רגל משמעותית בחיפה והקריות. אחרי זה – השמים הם הגבול".
'פירות העמק'
טלפון ליצירת קשר: 050-4555727
מייל: [email protected]
כתבה שיווקית
ומה עם מחירים?
לא הוזכר בכתבה הענין הכי חשוב:המחיר.
אם הירקות והפירות באונליין עולים פי 2 לא עדיף לבזבז 10 שקל בנזין ו20 דקות זמן ולנסוע לקנות לשוק/לסופר?
מי קונה היום 5 עגבניות:) קניית ירקות/פירות לשבוע למשפחה ממוצעת היא לפחות 20 קילו במשקל.רק אבטיח לבד שוקל בממוצע כ6 קילו (ועכשיו הוא גם הכי טעים וזול ונמכר סביב 2.50 שקל לקילו)
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
בדקת את זה לפני שרשמת ?
אני בדקתי וגם הזמנתי מהם, תוספת זניחה מאוד.
בתמורה את מקבלת ירקות ופירות יותר איכותיים, נקיים יותר ועם חיי מדף ארוכים יותר.
כתבה שיווקית אבל לי תכלאס עזרה.
תוספת זניחה?
למגיב הקודם הנה רשימה חלקית של מחירים באתר "העמק" ביום 23/6/20:אבטיח 4.90 לקילו! דובדבן 19.90 למארז חצי קילו! משמש 23.90 לקילו! נקטרינה 16.90!,אפרסק 18.90,מילון 8.90!,ענבים אדומים 29.90! תמר מגהול 40 לקילו! כרוב לבן 4.50,עגבניות אשכולות 7.90,פלפל אדום 10.90
את כל הרשימה לעיל מוכרים בחצי מחיר בערך ברשתות של רמי לוי,אושר עד,"יש" וכדומה.
האפרסק ירד בחלק מהמקומות ל6.90 כבר והאבטיח ל1.90,תמר מגהול קנינו ב19.90 ולפעמים יש מבצעים של 2 קילו ב35,פלפל אדום ב6,והדובדבן בשוק ב16 לקילו ולא לחצי קילו.
לגבי איכות המוצר וחיי המדף אולי ניתן להתווכח,ייתכן שהסחורה פה חדשה יותר,אבל המחירים גלויים באתר ולכתוב "הפרש זניח" זו אמירה לא אחראית למשפחה שקונה נניח פירות וירקות ב150 לשבוע ודרך האתר הזה (עפ"י המחירים היום) הקנייה יכולה לקפוץ ל300 בערך.
בימים אלו שהמון אנשים מאבדים את פרנסתם חשוב שתהיי שקיפות ותחרות וכל אדם יבחר לעצמו את המתאים ביותר.
ונכון,גם חשוב שכולם יתפרנסו.