שרה ומוטי לבקוביץ ויצירות אמנות מזכוכית | צילום: שנהב - סטודיו לזכוכית
שרה ומוטי לבקוביץ ויצירות אמנות מזכוכית | צילום: שנהב - סטודיו לזכוכית

הלוחשים לזכוכית

מחפשים מקום מפלט מהחדשות הקשות שלא פוסקות? רוצים ליצור במו ידיכם עבודות מופלאות מזכוכית וגם ליהנות מחברותא נעימה? במפרץ חיפה, ברחוב חלוצי התעשייה 53, יש מקום אחד, יחיד ומיוחד, בהנהלת בני הזוג שרה ומוטי לבקוביץ, המציע סדנאות וקורסים מקצועיים מגוונים בתחום אמנות הזכוכית (ולא. לא צריך ידע מוקדם • ברוכים הבאים לשנהב - סטודיו לזכוכית. ההנאה מהאווירה ומהיצירה מובטחת

פורסם בתאריך: 29.8.24 01:37

לשרה ומוטי לבקוביץ מגיע צל"ש. לא רק שהם נשואים 35 שנה, בחמש השנים האחרונות, מאז פתחו את החנות שלהם, שנהב – סטודיו לזכוכית, במפרץ חיפה, הם צמודים זה לזו, יום אחר יום, מבוקר ועד ליל, גם בעבודה וגם בבית. ולא. זה לא מעייף אותם ולא שוחק אותם. ההיפך. הם נהנים מכל רגע, גם האחד מהשנייה וגם מעבודת האמנות בזכוכית, ששניהם כל כך אוהבים.

הסטודיו של שרה ומוטי הפך בתוך זמן קצר לשם דבר באמנות הפיוזינג (טכניקה חדשה יחסית של חיבור בין זכוכיות, המתפתחת במהירות רבה), בזכות השירות והרמה המקצועית. "בוויטראז' אנו מחברים את הזכוכיות עם מלחם ובדיל, ואילו בפיוזינג אנו מחברים את הזכוכיות באמצעות חום גבוה בתנור פיוזינג", הם מסבירים.

שנהב סטודיו לזכוכית במפרץ חיפה | צילום: שנהב סטודיו לזכוכית

שנהב סטודיו לזכוכית במפרץ חיפה | צילום: שנהב סטודיו לזכוכית

על שרה ומוטי אי אפשר לומר שהם נולדו לעולם הזכוכית. הם התוודעו לתחום, בעודם עוסקים בכלל בתחומים אחרים, כשפשוט התאהבו באמנות הזכוכית, ובעיקר בטכניקות הפיוזינג והוויטראז'. שרה הייתה במשך 34 שנה מורה בישראל, ולא מורה לאמנות, כפי שכולם נוטים לחשוב. היא הייתה מחנכת ומורה למדעים, ובתפקידה האחרון במערכת החינוך הייתה סגנית מנהלת בית ספר. מוטי הגיע לתחום מעולם העסקים כבעליה של ספריית וידיאו ווידיאומטים, לפני עידן הדיגיטל, כשכולנו עוד שלפנו סרט טוב מהמכשיר שבקיר. לאחר מכן, ובמשך שבע שנים היה להם דוכן בקניון חיפה.

את הרומן עם הזכוכית התחיל מוטי לפני כ-20 שנה, עת התחיל לעבוד בחברת גילרפאל בע"מ, מיבואניות הזכוכית הגדולות בארץ. עד היום הוא מחלק את זמנו בין עבודתו כמנהל סניף פתח תקוה של גילרפאל לבין עבודתו בסטודיו שלו ושל רעייתו.

האחראי על השיווק הדיגיטלי. הבן, שוהם | צילום: שנהב סטודיו לזכוכית

האחראי על השיווק הדיגיטלי. הבן, שוהם | צילום: שנהב סטודיו לזכוכית

לפני כחמש שנים, כששרה פרשה לגמלאות, החליטו בני הזוג שהגיעה העת להקים סטודיו מקצועי וללמד גם אחרים את נפלאות היצירה בזכוכית. מוטי הוא האיש הטכני והמורה בקורס, ושרה היא האמנית שאחראית על העיצובים ומנהלת את הסדנאות.

יצירות האמנות המקסימות מזכוכית, היוצאות תחת ידיהם של שרה ומוטינמכרות באתר המקוון של שנהב סטודיו לזכוכית וגם באתרים בינלאומיים כמו אטסי, אמאזון ואיביי. מי שאחראי על האתרים הוא שוהם, בנם של שרה ומוטי, שעובד לצידם בעסק המשפחתי. החנות מציעה למכירה את הזכוכיות, חומרי הגלם וכלי העבודה הדרושים לאמנות הוויטראז', הפיוזינג והפסיפס, כאשר כל המוצרים הם מגילרפאל, כמובן. במקום גם מקבלים ייעוץ ועזרה.

יצירות אמנות מזכוכית | צילום: שנהב סטודיו לזכוכית

יצירות אמנות מזכוכית | צילום: שנהב סטודיו לזכוכית

הנשמה שבעבודה של שרה ומוטי היא, ללא ספק, הקורסים והסדנאות שהם מעבירים בסטודיו באמנויות הזכוכית, למתחילים ולמתקדמים, ביניהם: קורס פיוזינג, קורס בניית טרריומים, סדנה לציור על זכוכית וקורסי ויטראז'.

משתתפי הקורסים יוצרים במו ידיהם, תחת הדרכתה של שרה, תמונות, קערות, מגשים, צלחות, אגרטלים, פמוטים, גופי תאורה ושלל יצירות נוספות. כל קורס נמשך שישה שבועות, שיעור אחד בשבוע, כשבסופו יכולים מסיימי הקורס להצטרף לסדנאות הנערכות במקום.

מוטי, מי האנשים שבאים ללמוד בקורסים ולהשתתף בסדנאות?

"ברובם הגדול הם אנשים נמרצים, מגיל 30 ומעלה, שמחפשים דרך להעביר שעות פנויות, ובמקביל גם ללמוד משהו חדש וליהנות מהיצירה עצמה במסגרת של אנשים נוספים שיש להם את אותה התשוקה ליצירה. הקורסים והסדנאות הם מקום מפגש בין אנשים, ונוצרות כאן חברויות של ממש, שנמשכות גם מחוץ לסטודיו. האווירה בסטודיו, בהובלתה של שרה, היא אווירה נעימה, גם מקצועית וגם חברית. בכלל, בימים האלה, הסטודיו שלנו מהווה מקום מפלט נהדר, ומאפשר התנתקות מבורכת של שלוש שעות ביום מהחדשות הלא פשוטות, וגם נהנים מעוגה של שרה בכל שיעור. כן. שרה אופה לא רק זכוכיות, אלא גם עוגות".

סדנת פיוזינג עם שרה | צילום: שנהב סטודיו לזכוכית

סדנת פיוזינג עם שרה | צילום: שנהב סטודיו לזכוכית

שרה, מה עושים התלמידים לאחר שסיימו את הקורס?

"משתתפים שמסיימים את הקורס למתחילים יכולים לעבור לקורס פיוזינג למתקדמים ולהתמקצע יותר בתחום, ואפשר כמובן להצטרף לסדנאות. הקורסים מיועדים לאנשים שאין להם ידע קודם באמנות הזכוכית. הסדנאות מיועדות למי שכבר עבר קורס פיוזינג ורכש ידע".

על ההווי המיוחד בסדנאות ובקורסים, אפשר ללמוד מדף הפייסבוק של שנהב סטודיו לזכוכית, המלא בתמונות של יצירות אמנות בזכוכית ובתגובות של המשתתפים.

"הסדנה הכי שווה בעיר. כל יום שלישי מקבלת עירוי לשלוש שעות", כתבה משתתפת. "פשוט כיף עם הצוות המוביל שרה, מוטי ושוהם והחברות לסדנה. שרק נמשיך ליצור וליהנות".

לסיום, אני שואלת את מוטי ושרה איך הם מצליחים לתחזק זוגיות וחיי משפחה עם עבודה, זה לצד זו, מסביב לשעון. מוטי, בתשובה, מפנה אותי לפוסט בפייסבוק, שהקדיש לשרה לכבוד יום הולדתה לפני חודש, וכך הוא כתב:

"שרה, עוד פעם יומולדת? מה אני אכתוב שלא כתבתי לפני שנה? ושנתיים? ושלוש? ויותר משלושים שנה? אבל מסורת זו מסורת, ולא שוברים. אני אגיד שלעבוד עם האישה זה חתיכת תיק. אני מכיר הרבה זוגות שאם היו צריכים לעבוד ביחד, גם העסק היה מתפרק וגם הנישואים היו נגמרים. צריך לדעת לעבוד עם האישה. זה לא קל. אבל אם אתה יודע לא לצאת מהגבולות שהיא מציבה לך, לעשות בדיוק את מה שהיא אומרת, להחזיר כל כלי למקומו, לאסוף את כל הזבל, ולא רק שקית אחת, לעבוד מסודר ומאורגן, לשטוף את כוס הקפה ולא להשאיר בכיור, לתלות ולסדר מה שביקשה, להקשיב למה שהיא מבקשת, לזכור מה שהיא אומרת, ואם לא? לכתוב פתק, כדי לא לשכוח. אז אתה כשיר לעבוד עם אשתך. ככה העסק יתפקד. וכשחוזרים הביתה, כל מה שעשית בעסק, תופס גם בבית. ככה תשמור גם על הנישואים. אז שרה היקרה, כבוד לי לעבוד איתך. איתך העסק מתפקד, וגם חיי הנישואים. ברכות ואיחולים לעוד הרבה שנים של עבודה משותפת ונשמור על המורשת. בעלך, שאוהב אותך על מלא".


שנהב – סטודיו לזכוכית חלוצי התעשייה 53, מפרץ חיפה

טלפונים: 04-6043070, 050-2300213 – מוטי, 050-2300713 – שרה

שעות פעילות: ימים א'-ד', 17:00-11:00, יום ו', 13:00-10:00  (יום חמישי – סגור. שרה בקניות וסידורים).

לאתר האינטרנט של שנהב סטודיו לזכוכית, לחצו כאן 

לפייסבוק 1, לחצו כאן | לפייסבוק 2, לחצו כאן

לאינסטגרם, לחצו כאן


 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. שוורצמן יאנה

    סטודיו לאמנות בזכוכית שאין אחד דומה לו מקצועי ומעשיר בידע בתחום פיוזינג ולא רק ובו זמנית מקום חם שנותן הרגשה של בית

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היצירה בסטודיו לזכוכית היא חוויה מאוד מעצימה ומרגיעה עבורי,
    עבודותי מפוזרות בין חברותי ובני משפחתי.
    ממליצה מאד .

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מקום נעים ואנושי, מלא חום ונתינה….
    געתי כמפונה מהצפון וזכיתי בחיבוק גדול!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר