משתתפות התוכנית "שגרירות" (צילום: שותפות חיפה בוסטון)
משתתפות התוכנית "שגרירות" (צילום: שותפות חיפה בוסטון)

שגרירות של שינוי, העצמה נשית ומנהיגות חברתית

שוברות את תקרת הזכוכית: באוקטובר ייצא לדרך המחזור השני של תוכנית "שגרירות" של שותפות חיפה-בוסטון - פרויקט חדשני המביא לקדמת הבמה נשים ישראליות ממוצא אתיופי, שרוצות להוביל שינוי חברתי ומהוות מודל לחיקוי לבני הקהילה הצעירים

פורסם בתאריך: 28.9.23 00:38

ביוני האחרון, הסתיים בהצלחה רבה המחזור הראשון של פרויקט "שגרירות" של שותפות חיפה-בוסטון, והדים שלו עשו גלים ברחבי חיפה. הנשים שהשתתפו בפרויקט, כולן נשים ישראליות ממוצא אתיופי, הן נשים שסללו את דרכן המקצועית והאישית בעצמן, ובעזרת הפרויקט, קיבלו כלים, הדרכה ותמיכה ליצור מפגשים מעצימים בקהילה במטרה לדרבן את הנוער לשאוף גבוה, לחלום, לרצות להתפתח, ללמוד ולהתקדם כלכלית וחברתית.

הילה פרלמן-פניאל, מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון: "תוכנית 'שגרירות', כמו כל התוכניות של שותפות חיפה-בוסטון, נבנתה ביחד עם הקהילה בשטח ובהתאם לצרכיה. התוכנית נותנת מענה לצורך שעולה בשנים האחרונות בקרב צעירים וצעירות ממוצא אתיופי בחיפה, כחלק מהאג'נדה שלנו לקידום שוויון הזדמנויות ומוביליות חברתית. התוכנית מאפשרת חיבורים בין יזמיות חברתיות ומהווה עבורן פלטפורמה לפעולה למטרת שינוי חברתי וחשיפת מודלים שונים של מנהיגות, בקרב בני נוער וצעירים".

מודל לחיקוי עבור הקהילה בחיפה

במסגרת התוכנית, עברו הנשים סדנאות להתפתחות אישית וקבוצתית. הן קיבלו כלים לחיזוק כישורי היזמות, התקשורת הבינאישית והמנהיגות שלהן, ובמהלך תשעת החודשים בהן השתתפו בתוכנית, הן הפכו להיות מובילות דעה ומודל לחיקוי.

איריס בלונדר-ביבס, רכזת תוכנית קוראט בשותפות חיפה-בוסטון: "הנשים, שהגיעו מתחומי תעסוקה ומקצוע שונים ומגוונים, הביאו את היכולות האישיות שלהן לתוך מעגל ה'שגרירות', ובזכות כך, נוצרו מפגשים פוריים עם בני נוער בבתי הספר ובמרכזי נוער ומפגשים עם נשים, בתוך הקהילה".

"התוכנית נולדה מתוך ההבנה שצריך להתחיל מהשטח, לזהות את הצרכים ולתת מענה שמתכתב עם החברה, התרבות והסביבה", אומרת עינת אלעזר, שותפה לפיתוח התוכנית והמנחה המקצועית. "במהלך המפגשים, השגרירות קיבלו כלים איך לקדם את עצמן ואיך לעמוד מול קהל. לא פעם עולים במפגשים דילמות, שהן נתקלות בהן ביומיום, ונושאים שהן רואות צורך לעורר להם מודעות ולחולל שינוי. בעזרת הכלים שהן רכשו במהלך התוכנית והמעורבות בקבוצה, הן יוזמות פרויקטים קהילתיים".

אסמארו דסה, משתתפת בתוכנית "שגרירות": "התוכנית  בשבילי היא התחלה חדשה ועשייה. גם לבנות שלי אני תמיד אומרת לשתף ולדבר, אפילו כשקשה. עכשיו, לאחר שסיימתי את תוכנית 'השגרירות', אני מחדדת לחברותיי עד כמה זה חשוב לחשוב חיובי, לחלום ולהגשים את החלום, לא להסתפק איפה שעומדים, אלא להתקדם קדימה".

 

 

הצלחתו של הפרויקט נמדדה גם במידת המעורבות והתשוקה של הנשים להיפגש ולבנות מערכים עבור המפגשים עם הקהילה. המפגשים הרשמיים אמנם התקיימו רק אחת לחודש, אך השגרירות תיקשרו ביניהן גם בין המפגשים, שכן הן עבדו על משימות, ליוו משלחות מחו"ל, פיתחו עזרי הנחיה ועוד.

עו"ד רינה בלצ'יסקי, משתתפת בתוכנית "שגרירות": "זוהי תוכנית עם נשים מיוחדות ועוצמתיות בעלות כישורים ייחודיים. היא היוותה עבורי העצמה וסייעה לי ליצור חברויות חדשות ונטוורקינג משובח. אני יכולה להעיד שבזכות התוכנית, אנחנו קודם כל בית האחת עבור השנייה, ואני מרגישה שזכיתי בנשים מעצימות שתורמות לי ועושות אותי טובה יותר בעשייה החברתית למען כלל הקהילה".

מנהיגות מבפנים

"הפרויקט לא נבנה יש מאין", אומרת אושרת גפני-מויאל, אחראית תחום חברה משותפת בשותפות חיפה-בוסטון, "בשנתיים האחרונות אנו עדים לתמורה בקרב צעירים ממוצא אתיופי בחיפה. צעירים וצעירות מבקשים להראות כי הקהילה האתיופית לא נמצאת במקום נזקק יותר, הם מוכנים ליזום ולהוביל תהליכים, לא רק לקידומם האישי, כי אם לקידום בני הקהילה ברחבי חיפה. ניתן לראות זאת במנעד רחב של תחומים, בהשכלה, עסקים וחברה".

בעקבות ההצלחה של המחזור הראשון, ביום שני, 30 באוקטובר, ייפתח המחזור השני של תוכנית "השגרירות" – תוכנית הדגל של שותפות חיפה-בוסטון. נשים ממוצא אתיופי שרוצות להשתתף בתכנית "שגרירות", מוזמנות להציע את מועמדותן – לחצו כאן או לפנות לעינת אלעזר, בטל': 052-525-0571.


על שותפות חיפה בוסטון

שותפות חיפה בוסטון, הפועלת כבר 35 שנה, היא הסניף הישראלי של הפדרציה היהודית של בוסטון (CJP (Combined Jewish Philanthropies, ארגון פילנתרופי הפועל למען הקהילות בחיפה ובבוסטון. השותפות מפעילה מגוון רחב של תוכניות, אחת מהן היא תוכנית "קוראט", ששמה לה למטרה לקדם את אוכלוסיית יוצאי אתיופיה בחיפה בתחומים הקשורים בעולם העבודה, העסקים, ההשכלה האקדמית, לימודי התעודה והאמנות. תוכנית "קוראט" מאפשרת ליווי אישי/עסקי ארוך טווח מותאם לצרכים המשתנים ולהתפתחות האישית והמקצועית של כל אחד מהמשתתפים.

[email protected]

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר