עבודת החידוש והשימור של "פסיפס שיקמונה" במוזיאון הימי הלאומי מהווה אטרקציה למבקרים, שזוכים לצפות בעבודת השחזור ולשוחח עם המשמרים. לטובת עבודת השימור הצטרפה המשמרת קאמי בורס, שהגיעה מצרפת היישר למוזיאון הימי והחלה במלאכת השימור ביחד עם משמרת מוזאוני חיפה, רותי לונטל.
בורס היא יהודייה צרפתייה ממוצא מצרי, ובילתה חלק מילדותה במצרים, לבנון וסוריה. היא למדה שימור בסורבון ועבדה במוזיאון הלובר בפריז, במוזיאון לאמנות בבוסטון, ובמשך כמה שנים בקברי פרעונים במצרים.
בורס : "העבודה על הפסיפס מרתקת. יחד עם צוות המשמרים אנו מנקים ומשפצים את הפסיפס בעזרת חומרים אורגניים עדינים. לעבוד על פסיפס מהמאה ה-5 בטכניקה רומאית מושלמת זה פרויקט מרגש, מאחר שאין הרבה פסיפסים בגודל ובהיקף הזה בישראל. הפסיפס הוא יריעה היסטורית שלמה על תולדות האמנות הקדומה בישראל ויש הרבה מה לספר עליו, ובאמת, המבקרים במוזיאון שואלים על ההיסטוריה ועל עבודת השימור עצמה. עבורנו האינטראקציה עם הקהל היא הזדמנות נהדרת להציג את העושר הארכיאולוגי הזה".
חידוש הפסיפס נעשה כחלק מהיערכות מיוחדת לקראת חגי תשרי, במהלכם צפויים לבקר במוזיאון אלפים רבים, בעיקר קהל של משפחות וילדים. המוזיאון הימי הלאומי התחדש לאחרונה בתערוכות חדשות ובמתחמי פעילות חדשים: במבואת הכניסה של המוזיאון נפתחה התערוכה "נמל הבית", המזמינה את המבקרים למרחב תצוגה של ספינות בבקבוק ודגמי ספינות מרחבי העולם שיצרו ימאים, לצד מיצב סרטונים חדש בנושא הפעילות המחקרית הענפה שמתקיימת בחיפה, בים התיכון ועוד.
הקומה התחתונה במוזיאון עברה גם היא הרחבה משמעותית, והיא כוללת מרחב התנסות ומשחק בעולם הספנות – "ימאים צעירים". במתחם החדש עמדות משחק שמאפשרות להכיר את עולם השיט ולהתנסות במגוון מיומנויות שיט, ביניהן משולבת תצוגת דגמי ספינות מהספנות העברית, שממחישה פרק ייחודי וחשוב בסיפור הקמת המדינה ובמהפכה הימית שהתקיימה בישראל.
"תערוכת הפיראטים" האהובה זכתה גם היא להתחדשות והפכה לתערוכה פעילה לכל המשפחה: תחת הכותרת "פיראטים, בין אמת לאגדה", מגלה התערוכה כיצד הספרים וסרטי הפיראטים ההוליוודיים עיצבו את המושגים שלנו על הפיראטים, והיא מוצגת לצד התערוכה הפעילה החדשה "הצילו !SOS", המיועדת לכל המשפחה.
מרחבי החוץ של המוזיאון הורחבו וחודשו למתחמים חדשים למשחק והרפתקה ימית, ובנוסף, התחדש המתחם בתבליט קיר עצום ומרהיב שיצר האמן יונתן גולד במיוחד עבור המוזיאון.
תוכן שיווקי
תגובות