-->
בית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה, לשעבר מכללת ויצו (צילום: חגית הורנשטיין)
בית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה, לשעבר מכללת ויצו (צילום: חגית הורנשטיין)

בית הדין דחה את השימועים למרצים באוניברסיטה

האם ארגון הסגל הזוטר יצליח לכופף את אוניברסיטת חיפה? בית הדין האזורי לעבודה החליט לדחות את השימועים שביקשה האוניברסיטה לקיים לעשרות מרצים מהמרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו על רקע המיזוג בין שני המוסדות

פורסם בתאריך: 26.9.24 07:52

הישג לארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת חיפה: בית הדין האזורי לעבודה החליט לדחות את השימועים שתכננה האוניברסיטה לקיים לעשרות מרצים מהמרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו על רקע המיזוג בין שני המוסדות.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות, ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה הגיש לבית הדין האזורי בקשת צד בסכסוך קיבוצי ובקשה למתן צו ארעי למנוע מהאוניברסיטה לסיים או לצמצם את העסקתם של כ-40 עובדים מויצו שנקלטו כעובדי האוניברסיטה במסגרת הסכם המיזוג, וצו הצהרתי שקובע שהשימועים שתוכננו ליום שני השבוע לא מאפשרים להם להתכונן לשימוע כראוי.

הארגון טוען כי לאחר החתימה על הסכם המיזוג פתחו המרצים והאוניברסיטה בהליך הידברות, שבמסגרתו הם ביקשו לקבל לידיהם את ההסכם ואת החלטת המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) על המיזוג, אך האוניברסיטה סירבה. לאחר שקיבלו רק את רשימת כותרות סעיפי ההסכם ביקשו המרצים שיועבר לעיונם ארבעה סעיפים בהסכם, אך אז חזרה בה האוניברסיטה מההסכמות והחלה בזימון חברי הסגל לשימועים, שתוכננו להתקיים ארבעה ימים בלבד לאחר הודעת הזימון.

בהחלטת קבעה שופטת בית הדין האזורי לעבודה סאוסן אלקאסהם כי "מעיון בבקשה ובנספחיה עולה לכאורה כי הארגון מעוניין בהמשך הליך ההיוועצות עם המשיבה (האוניברסיטה; ב"כ). על כן, ועל מנת לא לייתר את הבקשה לסעד זמני, הליכי השימוע הקבועים לעובדי הסגל הזוטר יידחו עד למועד הדיון בבקשה".

 

 

היום (חמישי) אמורה האוניברסיטה להשיב על בקשת הסעדים הזמניים, כאשר הדיון בין הצדדים מתוכנן להתקיים ביום שלישי.

מארגון הסגל הזוטר נמסר: "נראה שעיקר עניינה של האוניברסיטה באיחוד עם ויצו היו נכסי המכללה, ובמיוחד הסטודנטים שלה שעכשיו רשומים תחת האוניברסיטה. מה שהפך את ויצו למוסד אקדמי מפואר היה סגל ההוראה שלימד בה, ולא הבניינים. אין ויצו ללא המורים של ויצו, והניסיון של האוניברסיטה להיפטר מהם ולנסות להתהדר באצטלה שויצו מוזג לתוך האוניברסיטה נדון לכישלון".

מאוניברסיטת חיפה נמסר: "הארגון, כדרכו, ולא בפעם הראשונה, נמנע מלהידבר ומעדיף להפנות כל נושא בטיפולו לטיפול בבתי הדין לעבודה, וזאת למרות פניות רבות שנעשו אליו מצד האוניברסיטה במטרה להידבר ולקדם פתרון חילוקי דעות שאינם חריגים. כך הארגון מעכב את הפעילות הדחופה הנדרשת לפתיחת שנת הלימודים ופוגע גם בעובדים שהם חברי הארגון וגם בציבור הסטודנטים. האוניברסיטה מקווה שהארגון יתעשת בהקדם ויענה לפניותיה להידבר כמו שהיא מציעה לו זה זמן רב, וסמוכה ובטוחה שבית הדין יסייע בכך".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר