-->
בית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה, לשעבר מכללת ויצו (צילום: חגית הורנשטיין)
בית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה, לשעבר מכללת ויצו (צילום: חגית הורנשטיין)

הסגל הזוטר באוניברסיטה הגיש בקשה לסכסוך קיבוצי

ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת חיפה הגיש לבית הדין האזורי לעבודה בקשת צד בסכסוך קיבוצי ובקשה בהולה למתן סעדים זמניים נגד האוניברסיטה. הסיבה: על רקע המיזוג עם המרכז האקדמי ויצו צפויים מרצים רבים בויצו, חלקם עם ותק של יותר מ-20 שנה, לקבל מכתבי פיטורים

פורסם בתאריך: 23.9.24 09:13

ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת חיפה פנה לבית הדין האזורי לעבודה בבקשת צד בסכסוך קיבוצי ובקשה בהולה למתן סעדים זמניים נגד האוניברסיטה, על רקע המיזוג עם המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו.

כזכור, ביוני נחתם הסכם המיזוג בין האוניברסיטה לויצו בתום תהליך שהחל כבר בשנת 2016. בארגון הסגל הזוטר טוענים כי בתחילת ספטמבר, כחודשיים ממועד פתיחת שנת הלימודים, פנתה האוניברסיטה לארגון במכתב שכותרתו היא "היערכות לקראת שנת הלימודים תשפ"ה – בית הספר לעיצוב", ובו היא הודיעה לו כי בחודש אפריל התקבלה החלטת המיזוג, ולפיה חברי סגל שהועסקו בויצו ייקלטו באוניברסיטה ב-1 ביולי – חודשיים לאחר תחילת עבודתם באוניברסיטה בפועל.

עוד טוען הארגון כי האוניברסיטה הודיעה שהמיזוג כלל שינויים רגולטוריים ואקדמיים אשר ישפיעו על היקפי ההעסקה של כ-40 חברים בסגל הזוטר. כל חברי הסגל שנכללו ברשימת המפוטרים היו עובדי ויצו, חלקם עם ותק של 20 שנה.

"מתוך רצון לקדם עניינית את הליך ההידברות ביקש הארגון לקבל שני סוגי מסמכים בלבד – הסכם המיזוג והחלטות המל"ג בנוגע למיזוג", נכתב בבקשה לסכסוך קיבוצי, "על אף הרלוונטיות הברורה של הסכם המיזוג להליך ההידברות סירבה האוניברסיטה בתוקף להעבירו לעיון הארגון". עוד נכתב כי הארגון הציע הליך מדורג שבו תועבר לעיונו רשימת כותרות של סעיפי ההסכם, ורק הסעיפים שהוא יסבור כי הם רלוונטיים לגיבוש עמדתו יועברו, בכפוף לחתימה על הסכם סודיות, לעיונו של נציג הארגון או לצד ג' מוסכם. האוניברסיטה קיבלה את הצעת הארגון והעבירה בשבוע שעבר את רשימת הכותרות, ולאחר שהארגון ביקש שיועברו לעיונו ארבעה סעיפים בלבד מתוך 29 הסעיפים בהסכם "חזרה בה פתאום האוניברסיטה מההסכמות וסירבה בתוקף להעביר את הסעיפים המבוקשים".

בשלב זה, נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט, "הודיעה האוניברסיטה כי לנוכח עמדת הארגון היא רואה בו כמי שמוותר על קיום ההיוועצות והחלה בזימון חברי הסגל לשימועים. הראשונים שבהם נקבעו כבר ל-23 בספטמבר (היום). האוניברסיטה אף לא טרחה למסור לארגון העתקים של הזימונים לשימוע במקביל למסירתם לחברי הסגל, ככל הנראה בתקווה שהדבר ימנע ממנו לסייע בהכנה ואף להצטרף לחברי הסגל שיחפצו בכך. כך או כך, זימונם מ-19 בספטמבר לשימוע שנקבע כבר ל-23 בספטמבר מהווה הפרה של הלכות השימוע, שכן לא מתאפשר זמן הכנה מספק לשימוע, ודי בכך כדי ליתן את הסעדים המבוקשים".

 

 

הארגון הוסיף בבקשתו כי "אם לא די בכך, במסגרת ההכנות להגשת הבקשה החלו להתקבל בארגון פניות של חברי סגל שנקלטו באוניברסיטה ממכללת ויצו, אשר הלינו שהליך הצמצום המסיבי שמבקשת האוניברסיטה להוציא אל הפועל נוגד לחלוטין את אמירתו המפורשת של נשיא האוניברסיטה (בשעתו כיהן כרקטור) פרופ' גור אלרואי באסיפה שקיים עם חברי הסגל האקדמי במכללה ב-30 בינואר 2023, שהבהיר לנוכחים כי האוניברסיטה לא תסיים את העסקתם של חברי הסגל שייקלטו בה במשך שנתיים לפחות. ברור מאליו כי הארגון ידרוש הבהרות מהאוניברסיטה במסגרת הליך ההידברות, תוך שמירה על כל טענותיו בעניין זה. נוסף על כך, הארגון לא יכול לפסול על הסף את האפשרות כי התחייבות מפורשת זו של נשיא האוניברסיטה מבוססת על הסכמות הצדדים להסכם המיזוג באופן שרק ממחיש את חשיבות העיון בסעיפי הסכם המיזוג המבוקשים".

ארגון הסגל האקדמי הזוטר מבקש מבית המשפט לתת צו ארעי וזמני, ולפיו האוניברסיטה לא תנקוט כל צעד ליישום החלטתה החד צדדית, לטענתו, לסיים או לצמצם את העסקתם של כ-40 עובדים עד למתן החלטה סופית בבקשה; צו הצהרתי כי המידע שביקש הארגון במסגרת הליך ההיוועצות וטרם הועבר לו הוא מידע רלוונטי שהארגון רשאי לקבל לצורך גיבוש עמדתו; צו הצהרתי ולפיו התנהלות המשיבה מהווה חוסר תום לב ביחסי עבודה קיבוציים בכלל ובמסגרת הידברות על רקע פיטורי צמצום בפרט; צו עשה קבוע, ולפיו על האוניברסיטה להעביר לארגון את המידע המבוקש שטרם הועבר לעיונו ולקיים עמו הליך היוועצות כנדרש על פי דין על רשימת עובדים סופית; וצו הצהרתי לפיו מועדי השימועים של חברי הסגל לא מאפשרים להם להתכונן כראוי".

"בנסיבות אלה", נכתב בבקשה, "לא נותרה לארגון כל ברירה זולת פנייה לבית הדין בבקשה בהולה שתעצור את התנהלותה הדורסנית של האוניברסיטה, ותחייב אותה לעצור את הליכי השימוע עד שיועברו העתקים של סעיפי הסכם המיזוג לעיון הארגון".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "ארגון הסגל הזוטר, כדרכו, ולא בפעם הראשונה, נמנע מלהידבר ומעדיף להפנות כל נושא לטיפול בבתי הדין לעבודה, וזאת למרות פניות רבות שנעשו אליו מצד האוניברסיטה במטרה להידבר ולקדם פתרון לחילוקי דעות שאינם חריגים. כך הארגון מעכב את הפעילות הדחופה הנדרשת לפתיחת שנת הלימודים ופוגע גם בעובדים שהם חברי הארגון וגם בציבור הסטודנטים. האוניברסיטה מקווה שהארגון יתעשת בהקדם ויענה לפניותיה להידבר כמו שהיא מציעה לו זה זמן רב, וסמוכה ובטוחה שבית הדין יסייע בכך".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. עמית

    המרכז האקדמי ויצו הזדרז ופיטר כבר לפני כמה שנים מרצים בעלי ותק של עשרות שנים שהיו עמוד תווך של המרכז. ללא פיצויי פיטורין ומיצוי זכויות העומדות לזכותם. רובם אפילו לא ידעו אותן. רק מי שביררו מול עורך דין זכו לתגמול שעלה גם מעל 100 אלף שח. מי יודע מכמה עוד מרצים נגזל המובן מאליו?

  2. אוניברסיטת חרפה

    האוניברסיטה תמחוק ותהרוס את ויצ"ו עד העצם. חבל היתה מכללה טובה, זה ברור לכולם שהכל ירד לטמיון.

  3. מרצה לשעבר

    תגובה לעמית:
    גם אני פוטרתי וקיבלתי 0 ש"ח פיצויים.
    הבנתי מאוחר מידיי…..

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר