נתנאל סייגלר במילואים
נתנאל סייגלר במילואים

העונש שקיבל הסטודנט בטכניון שארגן הפגנה נגד תומכי טרור

בית הדין המשמעתי לסטודנטים של הטכניון הרשיע את הסטודנט נתנאל סייגלר, שארגן הפגנה נגד תומכי טרור בתחומי הקמפוס, בסעיף אי מילוי הוראה של עובד הטכניון וזיכה אותו בסעיף הפרת נוהל. העונש: נזיפה, קנס בסך של 2,000 שקל והגבלת כניסה לתחומי הטכניון למשך סמסטר אחד על תנאי

פורסם בתאריך: 5.9.24 09:53

בית הדין המשמעתי לסטודנטים של הטכניון גזר עונשים בפועל של נזיפה וקנס בסך של 2,000 שקל ועונש על תנאי של הגבלת כניסה לתחומי הטכניון למשך סמסטר אחד על נתנאל סייגלר, סטודנט וקצין במילואים באוגדת הצפון, שארגן הפגנה נגד תומכי טרור בתחומי הקמפוס.

ב-17 בינואר הפגינו עשרות סטודנטים מול בניין צ'רצ'יל בטכניון נגד הטיפול הכושל לטענתם של הנהלת המוסד בסטודנטים תומכי טרור. באותו הזמן התקיים בבניין אירוע "צוהרי הנשיא – פותחים שנה בצל המלחמה" בהשתתפותו של נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, ולטענת המפגינים, זוהי הסיבה לכך שההפגנה נערכה שם. הסטודנטים מחו על כך שעל אף הבטחות של הטכניון להשעות את הסטודנטים תומכי הטרור, הם עדיין לומדים במוסד. ההפגנה התקיימה בתמיכתה של אגודת הסטודנטים בטכניון (אס"ט), שהודיעה: "אנחנו נמצאים בקשר שוטף והדוק עם מארגני ההפגנה ונותנים להם גב מלא למחאה".

כעבור חודש הגיש הטכניון קובלנה משמעתית נגד סייגלר, סטודנט בלימודי הסמכה בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ובלימודי מוסמכים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, ובה נטען הוא הגיש בקשה ליחידת הביטחון לקיום "התכנסות להבעת עמידה כנגד אוזלת היד של הטכניון כלפי סטודנטים תומכי טרור, והבעת חשש לביטחון האישי שלנו ללמוד איתם ביחד", אך נדחה, ונאמר לו כי ניתן יהיה לקיימה במועד אחר בתיאום מראש. למרות הדחייה קרא סייגלר לסטודנטים בטכניון להשתתף בהפגנה ואף לקח בה חלק בעצמו. יצוין כי ההפגנה, שבה השתתפו כ-150 סטודנטים, עברה בשקט, ולא נגרמה הפרעה לכנס שקיים הטכניון.

התביעה האשימה את סייגלר בעבירות משמעת לפי שני סעיפים "לא מילא אחר הוראות איש הטכניון שניתנו במסגרת מילוי תפקידו" ו"הפר תקנה, הוראה או נוהל המתייחסים לשימוש במתקני הטכניון או רכושו או לכללי ההתנהגות בחצרי הטכניון, או הוראה שנקבע לגביה בתקנון או נוהל אחרים כי הפרתם מהווה עבירת משמעת".

הדיון המשמעתי התקיים ב-4 באפריל, וסייגלר אמר בו: "אכן ההפגנה בוצעה למרות שלא התקבל אישור. ארבע שעות לפני קיום ההפגנה הודיעו לנו שאין אישור, למרות שביקשנו יומיים לפני זה. אכן העבירה של אי קיום הוראות בוצעה, אבל אני פה להוכיח שזה לא בוצע בכוונת זדון".

בדיון צוין כי חמישה ימים לאחר ההפגנה שלח הטכניון לסייגלר את התלונה המשמעתית שהוגשה נגדו, ועוד באותו היום הוא שלח את תגובתו, שבה נכתב "כמובן אין מה להכחיש, ואני מודה. המענה הגיע ברגע האחרון ולכן לא היה ניתן כבר לבטל. יש לי מחויבות גם לקהל הסטודנטים שאני מייצג כמי שהתנדב לעדכן את הטכניון על האירוע. הכל נעשה ברגע האחרון. התנדבתי לעדכן את הביטחון על כך, וזאת נעשה יומיים לפני האירוע. יום לפני האירוע שוחח איתי הממונה על יחידת הביטחון וביקש להגיש בקשה מסודרת עם כל הפרטים כדי שיידעו להיערך בהתאם, וכך ביצעתי. בבוקר יום האירוע קיבלתי את תשובת הטכניון, וזה היה מענה קצר טווח וקרוב מדי לאירוע. אעשה ככל שביכולתי שאירוע כזה לא יחזור בשנית מצדי".

 

 

השופט פרופסור אמריטוס מריוס אונגריש הרשיע את סייגלר בעבירת המשמעת הראשונה לפי סעיף 4.2, ובאשר לעבירה השנייה נכתב כי "לא ניתן להרשיע את הסטודנט בהפרת הנוהל. אי לכך, אני מזכה את הסטודנט מאשמה בעבירה לפי סעיף 4.3 לתקנון הפרת הוראה או נוהל".

השופט לא הסתפק בכך וציין כי הוא סבור "שיש בעייתיות בכך שלאחר קיומה של פעילות פומבית לא מאושרת על ידי כ-150 סטודנטים, רק נגד סטודנט אחד מוגשת תלונה משמעתית. לדעתי, האיסור על הפגנה שאינה מאושרת חל על כל הסטודנטים, ולא רק על מי שביקש אישור ולא קיבל… כאשר במשך שעתיים התקיימה בקמפוס פעילות לא מאושרת, ובמקום נכחו אנשי ביטחון שלא הודיעו לנוכחים כי הפעילות אינה מאושרת, יש טעם לפגם בהגשת תלונה רק נגד סטודנט אחד. איני מבקר את ההחלטה המקצועית של יחידת הביטחון 'להכיל את האירוע', אבל 'ההכלה' צריכה לחול על כל הסטודנטים שהשתתפו באירוע. התוצאה המעשית שעלולה להיות להגשת תלונה רק נגד סטודנט בודד, מגיש הבקשה לאישור, ולא כנגד אף אחד אחר מהמשתתפים בפועל, היא שלהבא לא יימצא הסטודנט שיגיש בקשה. במילים אחרות, המסר שעלול להשתמע הוא שכאשר יש ספקות לגבי השגת אישור להפגנה, עדיף לא לבקש אישור אלא לקיים הפגנה לכאורה ספונטנית, שיחידת הביטחון 'תכיל', ולאחריה לא יהיה מבקש אישור שזהותו ידועה וניתן להאשימו בהפרת הנוהל. מעבר לכך, יש תחושה של חוסר צדק, כאשר 150 סטודנטים משתתפים בפעילות פומבית לא מאושרת על פי הנוהל, מבלי להתעניין אם היא אושרה או לא, ואף אחד מהם לא 'נקרא לסדר'. לעומת זאת, מי שניסה להשיג את האישור מורשע בהפרת הנוהל".

ביום שלישי נשמעו הטיעונים לעונש, והתביעה ביקשה לגזור על סייגלר נזיפה, 50 שעות עבודות לתועלת הציבור בטכניון, קנס בסך של 2,500 שקל והרחקה על תנאי לסמסטר בגין הרשעה חוזרת. מנגד, סייגלר טען כי העונש הראוי והמידתי לדעתו הוא נזיפה וקנס בסך של 1,000-500 והרחקה על תנאי לסמסטר בגין הרשעה חוזרת, וביקש שלא יושתו עליו עבודות שירות.

מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק, שליווה את סייגלר לאורך ההליך המשמעתי: "אנו מברכים על החלטת בית הדין. לסייגלר מגיע צל"ש, לא טר"ש. הטכניון התעקש להעמיד אותו לדין. גם פניות של סגן יו"ר הכנסת ח"כ נסים ואטורי , ח"כ מיכל וולדידר ושר החינוך יואב קיש נדחו. הדיון בעניינו נדחה זמן רב, ובינתיים סירבו בטכניון להעניק לו את התואר – דבר שפגע בפרנסתו. בפסק הדין הוא הורשע בעבירה קלה ביותר של אי ציות לעובד הטכניון, וזוכה מעבירה חמורה יותר של הפרת התקנון של הטכניון. בנוסף, בפסק הדין נמתחה ביקורת חריפה ביותר על הטכניון שבחר להעמיד רק אותו לדין ולא את 149 המשתתפים האחרים שהיו בהפגנה. בעקבות כך הוא קיבל עונש קל ביותר של נזיפה, קנס והרחקה על תנאי. מההר יצא עכבר. אני קורא כעת לנשיא הטכניון לזמן את סייגלר ללשכתו ולהתנצל, ובנוסף להפנות את כל המשאבים לרדיפה אחרי סטודנטים תומכי טרור בקמפוס".

מהטכניון נמסר בתגובה: "צר לנו שהסטודנט בחר בדרך של עבירת משמעת מכוונת, שבה הודה, הורשע, ואף ננזף בחומרה בהכרעת הדין על התנהלותו לאורך כל האירוע. כפי שנקבע בהכרעת הדין – 'בית הדין רואה בחומרה הפרת הוראה חוקית של יחידת הביטחון בלי קשר לסיבות. זהו קו אדום לכל אנשי הטכניון'. בפעולותיו ותוך הסתרת האיסור על קיום ההפגנה משאר המשתתפים פגע הסטודנט בטקס פתיחת שנת הלימודים שבו התייחדה משפחת הטכניון עם נרצחיה, נופליה וחטופיה".

 

תגובות

58 תגובות
58 תגובות
  1. אבדוו

    מדינה אובדנעת בדיקטטורת מפלגת המשפט וזרועותיה באקדמיה החולה.
    אין בשביל מי להילחם. תנו למדינה לשקוע לתהום עם מגדלי השן שיום אחד תומכי המחבלים יטבחו גם בהם בקמפוסים.

  2. .

    הטכניון מלמדים הנדסה מעולה, אבל תומכים בנאצים, מעדיף ללכת למקום אחר

  3. רוני

    הטכניון צריך להתבייש בעצמו, להתנצל לפניו, ולהעמיד לדין את מי שתומך בטרור ולא את מי שמגן על הערכים של המדינה, ממש בושה!

  4. גלית

    הטכניון צריך להתנצל לפניו, ולהעמיד לדין את מי שתומך בטרור ולא את מי שמגן על הערכים של המדינה, ממש בושה!

  5. לאמור את האמת

    טכניון הופך עצמו לביזיון. צריך לעצור את הטירוף האנטי ישראלי של הסגל האקדמי בהשכלה האקדמית.

  6. כוכב צדק

    מזעזע.תומכת טרור בבן גוריון במקןם העמדה לדין היא הפרזנטורית שלהם בחוג לארכיאולוגיה.פשוט, מדינה הפוכה.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לנקות את האורוות מכל האוניברסיטאות,ויש הרבה מאוד מה לנקות.לתת פרס למי שארגן את ההפגנה.

  8. חיפאית

    לקרוא ולבכות.
    הגיע הזמן לדרוש מהם להסביר איך עם תנאי קבלה כמו שלהם 30 אחוז מהסטודנטים ערבים.
    וכנראה להפריט את המוסד הזה שמתנהג כאילו הוא לא שייך לישראל.

  9. נתן

    מותר להפגין רק עם דגל פלסטיני נגד מדינת ישראל?. כל הכבוד לישראלים שלא מפחדים . מחבק תומך בהם.

  10. בר

    מצונין היה אם תומכי הטרור היו עומדים לדין והיו מפסיקים את לימודיהם. בושה לטכניון.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מביש. די להתייפייף הגיע הזמן לקצת ציונות ואהבת הארץ

  12. פרוגרסיביות הזויה

    אם בארזים נפלה השלהבת (האוניברסיטאות אצלנו בארץ) מה יגידו אזובי הקיר

  13. רות

    מתי יגיע השלב שיאשימו את עצמם על התעלמות מסטודנטים תומכי טרור הלומדים בטכניון? עצוב שדורשים רק מהסטודנט לפעול לפי חוק ולא דורשים מעצמם. האם אנחנו מדברים על טכניון בארץ ישראל? לא יאומן

  14. שפ

    כבוגר טכניון
    מתבייש בהתנהלות
    הנהלת הטכניון מכון טכנולוגי לישראל ולא לפלסטין
    צריך לפסול החלטה כזו
    מותר וחובה לתמוך במדינה

  15. פילפרוינד אלכסנדר

    בושה במקום להעניש את הפושעים החלאות שיורקים בצלחת שממנה
    אוכלים מענישים את המתלוננים

  16. ראובן

    כבוגר טכניון ותיק אומר רק כך : הטכניון דהיום הוא מוסד בדרך לאבדון, מן הראוי שאיש לא ילמד בו יש כיום חלופות ראויות וגם ציוניות, יש להפסיק לאלתר כל תקצוב ממשלתי למוסד הזה עד אשר ישנה דרכיו בפועל מקצה לקצה !! הטכניון = בורדל ; הפרופסור/שופט = בן ז….!!!

  17. נס1

    הטכניון פוחד להעמיד לדין את תומכי המחבלים אז העמיד לדין יהודי קצין ומתנגד לרוצחים !!

  18. מלי קפלן

    לפנות לאנשים יקרים שתורמים המון כסף לטכניון. שידעו מה קורה במוסד שהם תורמים לו.

  19. מירי

    טכניון תומך טרור.יקולל משמיים.מתועבים.מטונפים.הצחנה מגיעה עד אילת.טפו עליכם.אפסים בני עוולה.

  20. יוסף

    טכניון תומך טרור.יקולל משמיים.מתועבים.מטונפים.הצחנה מגיעה עד אילת.טפו עליכם.אפסים בני עוולה.

  21. רעות לשם

    קוראת ולא מאמינה…. זה אמיתי??????
    שום מילה על המהות, על כך ש 150 סטודנטים באו לזעוק נגד תומכי טרור בקמפוס????
    העמדתו של הסטודנט לדין היא מעשה סדום, להרשיע את הצדיק ולהצדיק את הרשע. מחול עוועים של היגיון רדיקלי, דורסני ושתלטן שכופה בלי בושה את עמדותיו על הציבור השפוי.
    מדוע בכלל אסרו עליהם להפגין????????????

  22. אלה

    משהו השתבש לגמרי אצל שכבה קטנה באוכלוסיה, לא ברור…אולי מקבלים כספים…קבוצה שמחזיקה מעצמה חכמה,שבעצם אלה אנשים טיפשים שחיים בפלנטה אחרת!!! חושבים שהם נאורים, אבל נמצאים בחשיכה.

  23. ישראלה ישראלי

    עוד מוסד אקדמי שכסף קנה את העקרונות והערכים שלו. סוף ידוע מראש.

  24. לוחם החופש

    בושה שזה מה שקורה בטכניון עושים אפליות בלי סוף לדעה של השמאל ולא נותנים לדעה של הימין שום משמעות שזאת דעת הרוב אנחנו חיים במדינה דמוקרטית אני לא חושב העם באמת צריך לצאת לרחוב ולהתראות מה זה שביתה כללית

  25. עמנואל

    כבוגר הטכניון, מתבייש עמוקות!!
    במקום לעודד הסטודנטים לעמוד על נפשם- סותמים פיות.
    המוסד קם כציוני- דווקא בשפה העברית, להיכן נגוזה הציונות??

  26. רבעובדיה

    בעצם אם נחשוב על זה גם הפגנה נגד ביבי יכולה להחשב הפגנה נגד תומכי טרור, מזוודות עם 30 מיליון בחודש אוחד תמיכה…

  27. הטכניון תומכי טרור אמא שלהם ז1נה

    הטכניון מוסד שמעודד נאציזם, כשהתומכי טרור האהובים שלהם קמו באמצע התקווה ויצאו מהאולם אף אחד לא הזיז עפעף, שום עונשים לא קרו, אבל חס וחלילה שסטודנט משרת במילואים גיבור של המדינה שמגן להם על התחת השמן והפרצוף תחת המכוער שלהם, שסטודנט גיבור ירים הפגנה נגד טרור לא ולא, בטכניון הם אוהבים רצח אוהבים דם של יהודים אוהבים פיגועים. ממשלת ישראל צריכה להשמיד את הטכניון ולמצוא את כל הסטודנטים תימכי הטרור ולגרש מהמדינה דחוף!!!!!!!

  28. בוגר ותיק

    כבוגר הטכניון – מוחה נגד התנהלות ההנהלה – מצפה שתפעלו נגד תומכי הטרור

  29. בן לעם טיפש

    חופש ביטוי יש רק לשונאי ישראל.
    מנהל בית ספר בתל אביב
    מחק את השלטים ביחד ננצח כי זה פוגע בערבים
    מנהל הגימנסיה קורא לסרב לגיוס כי צהל מבצע
    פשעי מלחמה. מנהל בית חולים כרמל דרש להוריד ביום העצמאות את דגלי ישראל
    כדי לא לפגוע ברגשות הערבים.

  30. בוגרת טכניון

    מתביישת להגיד שלמדתי במוסד הזה אחרי דבר מביש שכזה.
    גם בתקופה שלי היה ברור מה דעת הבכירים (מקרה הסטודנט הערבי שאחרי רצח 3 הנערים היהודים כתב:" 3:0 לנו ואנחנו אפילו לא במונדיאל" שכמובן שלמרות המלל הזה, חזר ללמוד רפואה בטכניון). איך ממנים אנשים לא שפוים בדעתם למשרות בכירות שכאלו? לא מובן.. עצוב, מכעיס, מתסכל ומרתיח.

  31. ישראלית

    גועל נפש בושה לטכניון!! החייל צריך לקבל אות הוקרה ולא קנס חצוף השופט שפסק ענישה כזאת .סטודנט ערבי שמסיט מה הוא מקבל? פרס,אפילו לא מושעה מלימודים.בושה למדינת ישראל!!! שלא מטפלים בתומכי טרור!

  32. גל

    תעודת עניות מבישה לטכניון. מצד שני נתנו לשרון אלרעי פרס, רופאה שהפרה כל אמת מוסר רפואית ואתית בתקופה הקורונה, מסרה נתונים שקריים ומידע מוטעה מתוך אינטרסים כלכליים. בזמן שבמדינות אחרות מקביליה של פרייס עומדים למשפט על הונאת הציבור.
    אז מה יש להתפלא…
    בתקופה שהנהגת המדינה מתגלה ברפיסותה ועליבותה, נראה שמשהו (גם) בטכניון מאוד רקוב.

  33. אנונימי

    רקוב.מריח מכסף זר.חסרי חוליות.וכמובן מרצים שקורצים לעמיתהם האנטישמיים בחו"ל.

  34. ישראל

    בתגובות התכנים רוויים שנאה ופשיזם נגד ערבים ונגד מוסד הטכניון שתרומתו אדירה בקידום המדינה.
    כל הכבוד הטכניון בשפיותו ובהרחקת התנגשויות פוליטיות בקמפוס.
    העיוורון והשנאה התהומית של הימין הקיצוני מביאים רק הרס וחורבן.

  35. יעל ר.

    התכנים לא רוויים בשנאה ופשיזם אלא בכלימה כעס ובושה מהטכניון והאוניברסיטה
    שמאפשרים לעצמם להיות בית חם לשנאה ופשיזם ערביים של תומכי טבח 7.10
    העיוורון של התגובה לפני זה בדיוק פני האקדמיה החולה בישראל. אתם מביאים הרס וחורבן.

  36. רותי

    אוקיי #טכניון
    איזה עונש קיבלו שונאי ישראל ותומכי הטרור שהפגינו?? שמישהו פה במערכת או מהטכניון ייתן לי תשובה שלא קשורה בחופש הביטוי ולא קשור בדמוקרטיה כי אנחנו, האזרחים משלמים דרך המיסים על הלימודים של החלאות שקוראים להשמדתנו
    תשובה בבקשה, איזה "עונש" קיבלו מעודדי הטרור??? רותי

  37. יוחנן המטביל

    ידוע לכולם שה0מאל הקיצוני והאנרכיסטי שולט
    באוניברסיטאות והמכללות ברחבי הארץ.
    התמיכה העיוורת של המרצים וההנהלות בסטודנטים ערבים תומכי טרור היא דבר ידוע !
    לא שהמדינה ו/או המוסדות צריכים אותם ,אלא את כספם !!! וכל הדרכים למטרה זו כשרים.
    ארץ אוכלת יושביה

  38. נועה

    מזל שאני לא צריכה לבחור היום מוסד אקדמי ללימודים. אילו הייתי – הטכניון, אוניברסיטת חיפה והעברית בהחלט הי בסוף הרשימה אם בכלל.

  39. שלומית

    דווקא לצדיק נתנו הרשעה.
    מדוע לא טיפלו בתומכי הטרור?
    לפחות שנתיים הפסקת לימודים או
    עונש מאסר.
    בקיצור ביזיון

  40. אשר

    לזרוק את השופט הםרופסור לכול הרוחות, לפטר מידית ולצמיתות, לתת פרס ומלגה למפגין.

  41. המצפוני

    עם ישראל חי
    זאת מדינותינו ואלה אויבינו.על הסטודנטים תומכי השמאל אומר בוגדים בעם ישראל ויותר בוגדים הלוחמים.
    ד מ ו ק ר ט י ה
    לצערי אין בטכניון וחבל

  42. פרופ' שיבר

    לא יעזור לכם, בסוף עם ישראל מנצח. לא משנה כמה הראש שלכם דם בטכניון תקוע בת*ת של פרוגרס

  43. בוגר הטכניון 1968

    הדבר החמור וההרסני ביותר זו התנהגות מפלה ובררנית.
    כאשר לא תואם את עמדתם הפסיקה היא לפי החוק/התקנון.
    אך כאשר מזדהים נוקטים בגישה "מהותית".
    בושה לשופטים ועוד יותר בושה לטכניון.

  44. אריה

    בינתיים ארגון פרו-פלסטיני פועל בקמפוס בחסות הנהלת הטכניון והממונה על גיוון הכלה הכללה והכלללה

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר