פסטיבל הסטודנט המשותף 2024
פסטיבל הסטודנט המשותף 2024

"מי אתם שתחגגו?": פסטיבל הסטודנט מעורר סערה ברשת

בשבוע הבא יחגגו אגודות הסטודנטים של הטכניון ואוניברסיטת חיפה את פסטיבל הסטודנט המשותף בקמפוס הטכניון עם כוכבים כמו איתי לוי, נועה קירל, רביד פלוטניק וחנן בן ארי, אבל ברשת זועמים: "אין שום סיבה לחגיגה. הצפון בוער והחטופים טרם חזרו"

פורסם בתאריך: 20.6.24 11:55

בימים רביעי וחמישי בשבוע הבא יחגגו אגודות הסטודנטים של הטכניון ואוניברסיטת חיפה את פסטיבל הסטודנט המשותף 2024 שיתקיים בקמפוס הטכניון. ביום הראשון של הפסטיבל יופיעו התקווה 6, איתי לוי, ג'ימבו ג'יי וחנן בן ארי, ועל המוזיקה יופקד די.ג'יי guy hoss. ביום השני יעלו על הבמה נועה קירל, רביד פלוטניק, שאזאמאט, כפיר צפריר ומושיקו מור, והתקליטן יהיה די.ג'יי dor gold.

כאשר עיריית חיפה הצטרפה למאמצים לקידום את האירוע בדף הפייסבוק שלה, פרצה סערה ברשת, וגולשים רבים מתחו ביקורת קשה על קיומן של חגיגות בזמן מלחמה, כאשר 120 חטופים נמצאים עדיין בשבי החמאס בעזה.

"מה אתם חוגגים בדיוק השנה? חוסר טאקט, חוסר אנושיות. יש חטופים בעזה, מפונים מחצי מדינה, חיילים שסוגרים כבר 200 יום במילואים", כתבה שירלי דרך, וקרן איינשטיין יאירי הוסיפה: "אפשר היה לבטל השנה חגיגות כאלה". "חגיגות יום העצמאות בוטלו השנה בעקבות המצב המחורבן. את יום הסטודנט גם היה צורך לבטל השנה. אין שום סיבה לחגיגה. הצפון בוער והחטופים טרם חזרו", כתב אורי מקלבורג.

 

 

"אין שום סיבה לחגיגות", כתבה טליה ביטון והציע ש"בכסף תקנו ציוד שחסר ללוחמים הגיבורים שלנו", גם עידן פרידמן כתב תגובה באותה הרוח: "תתרמו את הכסף לחיילים פצועים, לניצולי שואה ולדגלי ישראל במושבה הגרמנית, יא מנותקים". והילה דרור הסירה את הכפפות: "חצופים ארורים! יש סטודנטים שנלחמים בעזה, מי אתם שתחגגו בכלל? באיזו זכות? חיילים קורעים את התחת ואתם תקפצו עם בירות ותשמחו? ביזיון אחד גדול!".

מאגודת הסטודנטים בטכניון נמסר: "פסטיבל הסטודנט המשותף בטכניון הוא אירוע המתרחש בכל שנה עבור קהילת הסטודנטים בעיר, בשביל לתת להם הפסקה ומעט מנוחה מהלימודים האינטנסיביים. אירועי פסטיבל הסטודנט לא קורים בוואקום, אנחנו מודעים למצב במתרחש במדינה ומבינים את הביקורת שהועלתה בנושא. דווקא בשנה קשה שכזו, כשיותר מ-3,500 מהסטודנטים בטכניון שירתו במילואים במהלך המלחמה וסיכנו את חייהם עבור ביטחון המדינה, ראוי להוקיר את תרומתם ולהעניק להם הזדמנות לחוות רגעים של מנוחה ושמחה ביחד עם הטבות נוספות שהם יקבלו באירוע. פסטיבל הסטודנט הוא דרך אחת קטנה להביע את הערכתנו אליהם. אי קיום פסטיבל הסטודנט ישדר מסר הפוך ויחזק את האויב. כניעה לטרור ופחד לעולם אינה התשובה. אנו מאמינים כי פסטיבל הסטודנט המשותף הוא אירוע חשוב וחיוני עבור קהילת הסטודנטים בטכניון ובמוסדות האקדמיים הנוספים המשתתפים בו, בדיוק כמו שאירועי יום הסטודנט מתרחשים בכל המוסדות האקדמיים ברחבי הארץ".

סגן ראש העיר יוסי שלום, אשר משמש מחזיק תיק התרבות בעירייה: "אנחנו עוזרים להם עם הפרסום, לא כספית. הלוגו של העירייה מופיע על ההזמנה כמו בכל שיתופי הפעולה שהעירייה מקיימת. האם האירוע צריך להתקיים? זה לא אירוע שלנו, אנחנו לא תומכים בו כספית, אנחנו רק עוזרים בפרסום. אגודת הסטודנטים ערכה סקר בקרב הסטודנטים, והם החליטו לקיים את פסטיבל הסטודנט. זו הבחירה שלהם, קטונתי".

מהטכניון לא נמסרה תגובה.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר