אוניברסיטת חיפה והטכניון (צילומים: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה והטכניון (צילומים: Magiorestock/depositphotos.com)

זינוק לטכניון בדירוג טיימס, האוניברסיטה שומרת על מקומה

הטכניון זינק מהמקומות 600-501 בשנה שעברה למקומות 400-351 השנה, והוא מדורג שלישי מבין שמונה האוניברסיטאות הישראליות שדורגו. באוניברסיטת חיפה, שמדורגת במקומות 800-601 ושישית מבין האוניברסיטאות הישראליות, מתגאים במדד האימפקט

פורסם בתאריך: 17.6.24 14:39

הטכניון מדורג במקומות 400-351 בדירוג טיימס לשנת 2024 – שלישי מבין שמונה האוניברסיטאות הישראליות שדורגו. זהו זינוק משמעותי בהשוואה לדירוג של שנת 2023, אז דורג הטכניון במקומות 600-501. הדירוג הטוב ביותר של המוסד הושג בשנת 2013 המקום ה-193 בעולם.

אוניברסיטת חיפה מדורגת במקומות 800-601 – שישית מבין האוניברסיטאות הישראליות שדורגו, ודירוג זהה לזה של השנים 2023-2021. בשנת 2020 דורגה האוניברסיטה במקומות 600-501.

במקום הראשון בדירוג טיימס ניצבת אוניברסיטת אוקספורד, ואת המקום הראשון בין האוניברסיטאות הישראליות תופסת אוניברסיטת תל אביב שמדורגת במקומות 250-201.

דירוג טיימס הוא מדד בינלאומי להשכלה גבוהה שמפרסם השבועון "טיימס" החל משנת 2004, ובו מדורגות 2,000 האוניברסיטאות הטובות בעולם. דירוג נוסף הוא דירוג שנגחאי שמבצעת אוניברסיטת ג'יאו טונג משנגחאי. הדירוג כולל קריטריונים כמו מספר הסטודנטים, מספר הסטודנטים ביחס לסגל ההוראה, מספר הסטודנטים מחו"ל שלומדים במוסד והיחס בין סטודנטים לסטודנטיות.

 

 

למרות הדירוג הבינוני, באוניברסיטת חיפה מציינים בשביעות רצון את דירוג מדד האימפקט, שבו היא ניצבת במקום ה-95 והראשון מבין האוניברסיטאות הישראליות. מדד האימפקט מדרג אוניברסיטאות לפי 17 יעדי האו"ם לפיתוח בר קיימא, ובהם מאבק בעוני ובאי שוויון, הבטחת חינוך שוויוני, שינויי אקלים והתחממות גלובלית, פיתוח והנגשה של אנרגיות חדשות ושמירה על מגוון ביולוגי. הציון נקבע על פי ההשפעה שיש לאוניברסיטה בכל אחד מהיעדים הללו, והוא כולל את איכות המחקר, את תוכניות הלימוד וההוראה, את ההשפעה באמצעות מעורבות ציבורית ואת ההתנהלות הפנימית של המוסד. האוניברסיטה הישראלית השנייה והיחידה הנוספת במדד האימפקט היא האוניברסיטה העברית, אשר מדורגת במקומות 400-301 בדירוג זה.

רקטור האוניברסיטה פרופ' גור אלרואי, שייכנס בחודש אוקטובר לתפקידו כנשיא האוניברסיטה: "העלייה הקבועה שלנו במדד האימפקט, מהמקום ה-400 בעולם ועד למקום ה-95 תוך שלוש שנים בלבד, מעידה על החשיבות הרבה ועל העבודה המאומצת שעשינו כדי לעמוד במשימה החשובה ביותר של אוניברסיטאות במאה ה-21 – להיות מוסד משפיע שלוקח חלק בפתרון האתגרים הגדולים של האנושות. המיקום הגבוהה שלנו במדד האימפקט הוא מקור גאווה לאקדמיה הישראלית כולה, והוא בעיקר עדות לכך שהאוניברסיטה אינה מגדל שן אלא מגדלור של ערכים שפועל ומשפיע על החברה הישראלית כולה ועל המרקם החברתי והסביבתי בצפון המדינה בפרט".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. נועה

    תזכרו את זה כי זה לא יימשך הרבה זמן בקצב שבו משרד הבורות של יואב קיש קוש נלחם בהשכלה בכלל ובהשכלה הגבוהה בפרט. בקרוב ישראל תהיה מקום ראשון בעולם – בתלמידי ישיבות, לא יותר.

  2. מתביישים באונ' חרפה

    רמה אקדמית ומחקרית מחפירה באוניברסיטת חרפה. פוליטיזציה קיצונית.. הרמה צריכה למקם אותה מחוץ למדד כי לא רמה אקדמית אלא מכללה נוסח ספירמאו אורנים וגם הן עקפו את אוניברסיטת חרפה-חיפה האנטי-ישראלית שנותנת תעודות ומחסה לפעילי חמאס שהיללו טבח 7-10. מוסד מביש

  3. שרה

    אונ. חיפה להלן ביר זית שנים.תלמידים שלא יודעים אפילו עברית…

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר