בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במשך שלוש שנים (2019-2017), כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ויותר בשנת 2019.
בחיפה נמצאו 15 צמתים אדומים, שבהם נפגעו 230 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים האלה. הצומת המסוכן ביותר בחיפה הוא מפגש הרחובות בן צבי יצחק ושדרות ההסתדרות שבמהלך שלוש השנים האלה נפגעו בתחומיו 29 בני אדם. בצומת הרחובות צה"ל-שדרות ירושלים בקרית ים נפגעו במהלך 3 שנים אלה 39 בני אדם, והוא מופיע ברשימת עשרת הצמתים המסוכנים בארץ.
צמתים אדומים נוספים בחיפה ומספר הנפגעים בהם בין השנים 2019-2017: זאב ברודסקי-האצטדיון-שדרות דגניה, שבו נפגעו 26 בני אדם; אנדרה סחרוב-משה פלימן-שדרות ההגנה שבו נפגעו 25 בני אדם; שדרות ההסתדרות-אריה שנקר, שבו נפגעו 24 בני אדם; דרך יפו-חיל הים-שדרות ההגנה שבו נפגעו 23 בני אדם; צה"ל-שדרות רוטשילד שבו נפגעו 16 בני אדם; הגומא-חלוצי התעשייה שבו נפגעו 15 בני אדם; דרך בר יהודה-דרך יד לבנים-רחוב 506 שבו נפגעו 13 בני אדם; אצ"ל-הצדף-שדרות ההגנה שבו נפגעו 11 בני אדם; החשמל-מחלף גדוד 21 שבו נפגעו 11 בני אדם; כיאט-שדרות המגינים שבו נפגעו 11 בני אדם; ביל"ו-הרצל שבו נפגעו 9 בני אדם; דרך יד לבנים-הגיבורים- המעלות, שבו נפגעו 9 בני אדם; האשלג-שדרות ההסתדרות שבו נפגעו 4 בני אדם; הנביאים-חסן שוקרי-יבנה, שבו נפגעו 4 בני אדם.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול, וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".
המטרונית = הגורם שנמצא בכל הצמתים האדומים ברשימה. אומר דרשני
באופן ממש לא מפתיע כל רשימת הצמתים האדומים היא רשימה שבה עוברים קווי מטרונית או שיש בצומת תחנת מטרונית. אותם קווי מטרונית מסוכנים תוכננו באמצע הכבישים. הם מחייבים הולכי רגל לחצייה מסוכנת מאד אל תחנות האוטובוס. והחצייה המסוכנת היא של כבישים סואנים ראשיים.
מקום לעשות נתיב נת"צ בסימון בצד ימין עשו אותם באמצע הכבישים. וגם בכבישים בהם הנתיבים סומנו בצד ימין, עשו מעברי חצייה עם מופע רמזור ירוק קצר מאד להולכי רגל שיוצר תאונות קשות. ובנוסף אין אכיפה לא על נהגי המטרונית המייצרים תאונות ולא על כלי רכב ואופנועים שמייצרים תאונות עם אוטובוסים של המטרונית.
ההשפעה של צירי המטרונית כל כך קשה שבגלל שסילקו את קווי אגד מצירי המטרונית אז הם מייצרים תאונות גם בכבישים שאליהם העבירו אותם בגלל הצפיפות שלקחו נתיבים עבור המטרונית והשאירו נתיבים אחרים צרים מדי ומייצרים תאונות בגלל תכנון לקוי של מהנדסי תחבורה שאפשר לקרוא להם מלאכי חבלה. הם לא פותרים כלום הם מייצרים פקקים ותאונות.
חברת יפה נוף כל המתכננים צריכים לעמוד לדין על מפגעי המטרונית שהפכו את כל הצמתים לאדומים עם עשרות הרוגים.
גלעד
אין צומת מסוכן, יש אנשים מסוכנים.