על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2020 חלה עלייה במספר האזרחים הוותיקים, הולכי רגל, שנהרגו בתאונות דרכים. בעוד בשנת 2019 נהרגו 29 קשישים הולכי רגל, בשנת 2020 נהרגו 35 – עלייה של 21 אחוז.
בחיפה נפגעו בעשור החולף (2020-2011) בתאונות דרכים 428 אזרחים ותיקים (65+), הולכי רגל, מתוכם 26 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 28 קשישים הולכי רגל, מהם שלושה נהרגו.
בקריות נפגעו בעשור החולף בתאונות דרכים 201 אזרחים ותיקים (65+), הולכי רגל, מתוכם 10 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בקריות 14 קשישים הולכי רגל.
בקרית אתא נפגעו בעשור החולף בתאונות דרכים 54 אזרחים ותיקים (65+), הולכי רגל, מתוכם שישה נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שישה קשישים הולכי רגל.
בקרית ביאליק נפגעו בעשור החולף בתאונות דרכים 38 אזרחים ותיקים (65+), הולכי רגל, מתוכם שניים נהרגו.
בקרית ים נפגעו בעשור החולף בתאונות דרכים 44 אזרחים ותיקים (65+), הולכי רגל. בשנת 2020 נפגעו בעיר ארבעה קשישים הולכי רגל.
בקרית מוצקין נפגעו בעשור החולף בתאונות דרכים 65 אזרחים ותיקים (65+), הולכי רגל, מתוכם שניים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר ארבעה קשישים הולכי רגל.
בכל שנה נפגעים בממוצע 730 אזרחים ותיקים, הולכי רגל, בתחום העירוני, כך עולה מהנתונים. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 614 קשישים (65+), הולכי רגל, 35 נהרגו ו-161 נפצעו באורח קשה.
בסך הכל ברחבי הארץ נפגעו בשנת 2020 בתאונות דרכים 632 קשישים הולכי רגל. 38 קשישים נהרגו ברחבי הארץ בשנה זו, מהם 35 נהרגו בתחום העירוני. גם בבחינת הנתונים הכלל ארציים מדובר בעלייה במספר הקשישים שנהרגו כהולכי רגל לעומת השנה שקדמה לה: 38 הרוגים בשנת 2020 לעומת 31 שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2019.
מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "הקשישים הם קבוצת אוכלוסייה המצויה בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. נתוני ההיפגעות שלהם ממשיכים להיות גבוהים בכל שנה ולא ניכר צמצום במספר הנפגעים. המדינה לא עושה די על מנת לצמצם את מספר הקשישים הנפגעים, וכך אנו מגיעים למצב שאנשים ששרדו חיים שלמים, עברו מלחמות, מחלות ותקופות לא פשוטות, מוצאים את מותם על הכביש בתאונות דרכים. כדי למנוע את התאונה הבאה ולהציל את הקשיש הבא, חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לדרוש מהרשויות להתקין פסי האטה בסביבה שבה ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, ויחד עם זאת להאריך את מופע האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל. מדובר בצעדים פשוטים לביצוע, שאינם דורשים עלויות גבוהות ובעיקר מאוד אפקטיביים בצמצום מספר הנפגעים והצלת חיים".
לאסןר נהיגה בג'יפ
מכוניות ג'יפים ענקיות חוסמות זוית ראייה לנהגים ולהולכי הרגל
הגיע זמן בכבישים הצרעם והקטנים לאסור ג'יפים גבוהים 4*4 לחלוטין
הם חלק גדול מהסיבה לעלייה בתאונות קטלניות להולכי רגל