-->
סאלי גליצנשטיין (צילום: דוברות נתיבי איילון)
מנכ"לית יפה נוף, סאלי גליצנשטיין (צילום: דוברות נתיבי איילון)

החל תהליך פיטורי העובדים ביפה נוף

שמונה מ-45 העובדים של התאגיד העירוני יפה נוף קיבלו צווי זימון לשימוע לקראת פיטורין כחלק מהצעדים להבראתו של התאגיד ולצמצום הוצאותיו. לפי ההערכות, בסופו של התהליך יישארו בתאגיד 30 עובדים בלבד. יפה נוף: "הדירקטוריון וההנהלה פועלים במאמץ רב כדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בעובדים"

פורסם בתאריך: 30.8.20 20:37

תהליך פיטורי עובדים בתאגיד העירוני יפה נוף יצא לדרך. היום (ראשון) קיבלו שמונה עובדים צווי זימון לשימוע לקראת פיטורין – מהלך שמגיע כחלק מהצעדים להבראתו התאגיד ולצמצום הוצאותיו, שעליהם הוחלט בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום שני שעבר.

כזכור, ב-2 ביולי הודיע משרד התחבורה על סיום ההתקשרות עם התאגיד – צעד שהיה ברור כי יהיו לו השלכות כלכליות שכן משרד התחבורה היה ספק העבודות העיקרי של יפה נוף. ב-20 באוגוסט עלה נושא מצבו הפיננסי של התאגיד על סדר יומה של ועדת הכספים העירונית תחת הכותרת "היבטים תקציביים והשלכותיהם על תקציב העירייה עקב סיום ההתקשרות עם משרד התחבורה". אל חברי הוועדה נשלחה מצגת שבה נכתב כי "במצב שבו מרבית הפרויקטים הוצאו מהחברה והועברו לחברות אחרות, החברה למעשה עלולה להיות גירעונית, ויידרשו צעדים משלימים כדי למנוע מצב זה". לפי המצגת, יפה נוף איבד הכנסות הנאמדות בשישה מיליון שקל והוא צפוי לסיים את שנת 2020 בגירעון של ב-4,621,000 שקל במקום בעודף של יותר ממיליון שקל.

בישיבת הוועדה נוסחה הצעת החלטה שלפיה "חברי ועדת הכספים מייעצים למועצת העיר להורות לדירקטוריון יפה נוף לפעול להכנת תוכנית עבודה להבראתה ולהתייעלותה של החברה, ובתוך כך להורות, בשלב ראשון, על קיצוץ בהוצאות התפעוליות של החברה עד לגובה של 15 מיליון שקל בשנה ולפעול בהקדם האפשרי להגשת תוכנית התייעלות ולהביאה לדיון מיוחד בפני וועדת הכספים. עד להשלמת הכנת תוכנית ההתייעלות, חברי ועדת הכספים ממליצים ליפה נוף לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה לשם נקיטה של פעולות לייעול עבודתה ולהפחתת הוצאותיה". בישיבת מועצת העיר שלא מן המניין, אשר אותה כינסה ראש העיר עינת קליש רותם, אושרה הצעת ההחלטה של ועדת הכספים.

 

 

בהמשך לכך, ביום רביעי שעבר התקיימה ישיבת דירקטוריון של יפה נוף שבה הוחלט כי התאגיד יגיע להוצאות תפעוליות של עד 15 מיליון שקל בשנה, וזאת בניגוד לשנה שעברה שבה ההוצאות התפעוליות היו 20 מיליון שקל. כדי לממש זאת נדרש הליך פיטורים, והיום כאמור קיבלו שמונה מ-45 העובדים בתאגיד צווי זימון לשימוע. בהנהלת יפה נוף בראשותה של המנכ"לית סאלי גליצנשטיין מציינים כי זהו צעד ראשון לקראת הבראתו של התאגיד, שנועדה למנוע את סגירתו ולהבטיח את המשך פעילותו. בתאגיד מעריכים כי בקרוב יפוטרו עובדים נוספים, ומצבת כוח האדם תתייצב על 30 עובדים בלבד.

מיפה נוף נמסר בתגובה: "הדירקטוריון והנהלת התאגיד פועלים במאמץ רב כדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בעובדים. בימים האחרונים הצליח התאגיד להבטיח את עתידו ואף הוגדרה מסגרת תקציבית ברורה. נמשיך לפתח פרויקטים ואף להוסיף פרויקטים חדשים לטובת תושבי חיפה והסביבה".

 


 

 


 

תגובות

17 תגובות
17 תגובות
  1. מסכנים. אנשי משפחה מסורים ואמינים. אין ועד עם אמנון שידאג להם.

    נפלו קורבן למשחקי כח בין החברה למשרד התחבורה.
    שימצאו להם מקום במינהלת 2030

  2. סאלי תלמדי איפה מכבים את האור את גם בדרך הביתה

    האם מודחי נת״ע שמנהלים את יפה נוף, שקבלו ג׳וב בלי מכרז, בעלות של מאות אלפי שקלים ולא הכניסו פרויקט אחד בחצי שנה האחרונה ישארו לשאוב מהגופה המתה?

  3. שיהיה לכם ערב ראש השנה אחרון

    תודה לאדריכלית קליש לסקיפר צוק ו חשמלאי רמתי

  4. יהודה המהנדס

    תלמדו אותי בבקשה חשבון.
    מה יעשו 30 עובדים בלי עבודה? מאיפה ההכנסות?
    עבודה בעיניים. אין לחברה הזו זכות קיום ותודה לראש העיר הכושלת ולחבריה.

  5. לסגור ולהקים מחדש את החברה הכל רקוב

    יפה נוף חברה כושלת, שצריך לסגור. 8 עובדים וגם 15 זה פלסטר. החברה הזו כושלת בכל המובנים, ואפילו מעבר לכושלת
    יש פה דברים פליליים ממש שייחשפו בדוחות הביקורת שכרגע מוסתרים מהציבור – למה?? פרסמו!! שקיפות!!
    יש במנהלת 2030 מכרזים לתחבורה ציבורית למשל למה לא לקחת מיפה נוף אדם לתפקיד??
    מעבר לכך מדובר בחלקם בעובדים במשכורת עתק הרבה מעל השכר הממוצע ואל תדאגו ימצאו חברה אחרת לשדוד אותה בחוזה אישי שמן

  6. הכל טוב! התקשורת עוינת! אני ממשיכה באותה דרך!

    עוד הצלחה של ראשת העיר ומנהל העיר בפועל.

  7. היה צפוי ברגע שהתחילה לריב עם משרד התחבורה

    זה המחיר של חוסר יכולת ניהולית ושתן שעולה לראש.
    חבל שאת המחיר ישלמו עובדים ומשפחותיהם ועיר שמתדרדרת מיום ליום.

  8. די לאספלטיאדה

    עודף עיסוק בתחבורה וכבישים
    תשקיעו באנשים ובמקומות במקום להגיע משומקום לשומקום מהר יותר

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראינו כמה החברה הצליחה עם המטרונית המקרטעת. איפה הפרוטוקולים שבהם רשומה הסיבה שבגללה ביטלו את הרכבת הקלה והקימו אוטובוס על פס אדום? למישהו יצא לבקר במרכזית המפרץ שכל חורף הגגות שם דולפים? איכות בנייה וניהול ברמה אפסית.
    אספלט חדש וזול שכעבור שנתיים נסדק? צבע שדוהה כעבור חצי שנה? חברת חאפ לאפ כפי שהיה עם יהב

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לתושבי חיפה מגיע לשם שינוי לקבל את האמת בפרצוף על התנהלות יפה נוף
    מעל עשר שנים שקוברים את הדוחות הקטלניים של מבקר העירייה, מבקר המדינה ומשרד האוצר על התנהלות שערורייתית של יפה נוף.
    גם עכשיו נראה שעסוקים בהסתרה או נסיון לעכב את הפרסום מחשש שהחברה תיסגר והיא בהחלט צריכה להיסגר

  11. מיקי קלקלן

    קראתי קאליש חסמה את יפה נוף כששר התחבורה היה כץ ?
    מירי רדב גם חסמה .

  12. דין דין

    לאור הצלחתה של יפה נוף מן הראוי להעביר אותה לפעול כמחלקה בעיריה במשרד התחבורה בלאו הכי לא סופרים אותה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר