חגיגת המכרזים לאיוש משרות בעיריית חיפה נמשכת. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי העירייה מתכוונת לפרסם מכרז לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות ומערכות מידע, שייהנה משכר של 90-80 אחוז משכר מנכ"ל ואשר יהיה הסמנכ"ל השני בעירייה לאחר מינויו של מנהל אגף משאבי אנוש צפריר רוזן לסמנכ"ל משאבי אנוש.
גורמים בעירייה טוענים כי לכל רשות מקומית גדולה קיימת האפשרות למנות שני סמנכ"לים שיפעלו תחת מנכ"ל העירייה, ומצביעים של עיריית תל אביב שבה יש שני נושאי משרת סמנכ"ל – האחד הוא סמנכ"ל ומשנה למנכ"ל העירייה והשני הוא סמנכ"ל תכנון ומערכות מידע.
המכרז יפורסם על רקע ביטולו של המכרז לתפקיד מנהל אגף מחשוב ומערכות מידע אשר פורסם ב-27 במאי, אך בהודעה ששלחה מנהלת תכנון משאבי אנוש סיגלית כהן לעובדי העירייה ביום חמישי האחרון היא הודיעה על ביטולו. גורמים בעירייה טוענים כי לידי ההנהלה הגיע דוח חמור שמתפרש על פני 81 עמודים על מצב המחשוב ואבטחת המידע בעירייה, שבעקבותיו החליט המנכ"ל אוהד שגב לטפל בליקויים.
לפי המכרז שצפוי להתפרסם, תיאור התפקיד כולל גיבוש והובלה של אסטרטגיה ומדיניות של טכנולוגיית המידע והמחשוב (ICT) בהלימה למדיניות העירייה, לצורך קידום היעדים והצרכים של העירייה והעיר; אחריות על הקמה, יישום, תחזוקה ותפעול של כלל מערכות המחשוב והמידע בעירייה; אחריות על תשתיות IT כולל רכש והצטיידות של ציוד הקצה, תקשורת וטלפוניה לפי הצרכים, תוך בחינת כדאיות וביצוע חקר ישימות לגבי החלופות בהתאם לתקציב; יישום וניהול תוכנית העבודה השנתית, תוך ראייה רחבה ובחינה מתמדת של צורכי המידע הניהולי והתפעולי של העירייה על כל יחידותיה; תכנון וניהול התקציב השנתי והרב שנתי של שירותי המידע והמחשוב, ובקרה על ביצועו; אבטחת זמינות ושרידות של מערך המחשוב להבטחת רציפות תפעולית, תוך מדידה, ניהול ושיפור מתמידים; אחריות להפעלת מערך המחשוב לרבות אתר DR, מערך גיבוי, מניעה והקטנה של מספר התקלות, קיצור משכי תקלה והתאוששות, כולל ניטור שוטף; אחריות לקביעת נהלים והוראות מקצועיים בנושא המחשוב ומערכות המידע; אחריות להטמעת חדשנות וטכנולוגיות חדשות, לפיתוח הכלים הנדרשים בארגון ולהטמעת כלים חדשים וחדשניים במערכות המידע העירוניות; אחריות לקידום ולפיתוח של תשתיות המחשוב במוסדות החינוך, כולל אחריות לרכש מחשבים, לתחזוקה ולמתן תמיכה טכנית לרשת הבית ספרית; ייעוץ להנהלת העירייה בנושא חדשות טכנולוגיות מידע ומחשוב וניהול עובדי אגף מחשוב ומערכות מידע".
דרישות המשרה כפי שעולה מהמכרז העתידי הן בעל תואר אקדמי שנרכש במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה באחד או יותר מהתחומים הבאים – מדעי המחשב, מערכות מידע והנדסת תעשייה וניהול – או תואר אקדמי אחר, ונוסף על כך תואר שני עם התמחות במערכות מידע או בניהול טכנולוגיות המידע; ניסיון של עשר שנים לפחות בניהול מערכות מידע ומחשוב בארגון גדול ורב משתמשים; ניסיון של חמש שנים לפחות בניהול של צוות עובדים מקצועיים; ניסיון בניהול תקציב ופרויקטים בתחום מערכות מידע ומחשוב בתשתית טכנולוגית מודרנית; יכולת הנעת עובדים, הובלה והטמעת שינויים וחדשנות טכנולוגית; כושר ניהול משא ומתן בעל פה ובכתב; בעל תודעת שירות גבוהה, יחסי אנוש טובים וידיעת השפות העברית והאנגלית ברמה גבוהה.
מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מדובר בתפקיד חשוב ביותר שיתמודד עם הובלת כל המערך הטכנולוגי ברשות, ובכלל זה על כל מערך המחשוב העירוני".
השקוף
ראש עיר פשוט אטומה!!!!!עוד מכרז ועוד תפקיד ועוד הוצאות ועוד ועוד ועוד…….אה סליחה……יונה יהב אשם
נ. צוק
מי המקורב שיזכה בתפקיד הנחשק? אולי מישהו מעכו?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מעולה. תפקיד חשוב ביותר!
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מעולה. תפקיד חשוב ביותר
עירייה של חייטים
גם כשהתפקידים נחוצים ברור לנו שהכל תפור ברור שראש הסגל מכרז תפור, ברור שיועץ תחבורה מכרז תפור, ברור שעורכת תוכן באתר זה תפור
עכשיו נותר רק לגלות מי הזוכה במכרז התפור לסמנכל טכנולוגיה.
מתן
אם הייתם קוראים את הכתבה ולא רק את הכותרת, הייתם מבינים שהכותרת מטעה בכוונה..
"המכרז יפורסם על רקע ביטולו של המכרז לתפקיד מנהל אגף מחשוב ומערכות מידע אשר פורסם ב-27 במאי"
כלומר, החליפו את התקן של המשרה, לא הוסיפו עוד משרה, ולא בזבזו את הכסף שלנו.
וכנראה שזה היה חשוב מכיוון שלפי הכתבה עצמה, יש דו"ח חמור של 81 עמודים על המצב של המחשוב בעירייה.
אז כן, צריך להחליף את הראש של האגף, ולהביא מישהו חדש שיעשה סדר בעניין.
לא רואה מה רע בזה.
נחשון
עכשיו, עם שינוי רמת המשרה ממנהל אגף לסמנכ"ל, הבחור יהיה מרוצה ויגיש מועמדות.
המבקר
השיטה מוכרת.
תמיד יהיה "דוח ביקורת" שיצדיק את המהלך. במקרה זה, פרסום מכרז חדש כדי לשלם יותר למי שידוע שייבחר.
מדוע אין דוחות ביקורת לגבי:
נהלי עבודת מינהלת 2030?
פטור ממכרז ואישור ספק יחיד למקורבי המינהלת?
סיום העסקת ראש מינהל תפעול?
רמת הניקיון ברחובות?
עמידה ביעדי תוכנית עבודה 2019?
הרס היחסים מול משרדי הממשלה?
הקצאת מוסדות לעמותות?
ביטול השיטור העירוני והתגברות האלימות?
התדרדרות תשתית הכבישים?
הכאוס במערכת החינוך?
שקיפות התהליכים והמידע במערכת?
וזה רק חלק קטן מהנושאים שיש לבדוק…..
אבל היי…..הרי ברור מדוע אין וגם לא יהיו, דוחות ביקורת….נכון?
אני מהעירייה
כולם פה שכחו מה היה אצל הקודמים בתפקיד וכמה אנשים זרקו בבעיטה החוצה וככה ריפדו את כל אנשי שלומם. אז אל תבקרו את הנוכחים…הם עושים ניקוי אורוות מצויין
גם אני מהעירייה
ניקוי אורוות צריך להתבצע לגבי מנהלים ועובדים לא יעילים.
מינוי מקורבים ממש לא נכלל בכך.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מה הבעיה שיש סוף סוף עבודה בעיר הזאת, במיוחד בזמן של משבר כלכלי
חזרנו לשיטות פסולות של יהב
ניקוי אורוות ומנהל תקין מתחיל בכך שפעילי רשימת קליש לא יזכו שוב ושוב בכל המכרזים שברור שהם תפורים בעירייה.
זה א-ב של מנהל תקין ושוויון הזדמנויות.
עירייה שסוגרת את הדלת למאות מתמודדים ומתעדפת על סמך קירבה לראש העיר זאת עירייה חולה.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
סמנכל
עוזר לסמנכל
מזכירת הסמנכל
יועץ משפטי לסמנכל
מתאם קשרי חוץ לסמנכל
יועצת טכנולוגית לסמנכל
מנהלת הסגל לסמנכל
נו מה ככה עובדים
מוצאת לכם עוד 40 ג'ובים
שקוף? מבקר? חחח
זה התפקיד היום בעידן המאה ה-21. המערכת זקוקה לריענון עם אדם מקצועי, שיוכל להכיל את דרישות התפקיד. בהצלחה!
חיפאי מודאג
אין סוף לשחיתות המגעילה של העירייה הזאת.
תביאו עוד איזה חמור מעכו.