תושבים בחיפה מתלוננים על היעדר מענה ממוקד 106 של עיריית חיפה בווטסאפ לאחר השעה 19:00, וזאת למרות שהמוקד פועל 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, ועל אף שהעירייה פרסמה כי הוא ייתן מענה גם באמצעות הווטסאפ. השירות המובטח, זכה לביקורות טובות מתושבי העיר, הוא חיוני במיוחד עבור אוכלוסיית האילמים, שאפליקציית הווטסאפ היא הדרך היחידה עבורם לפנות אל המוקד העירוני.
בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר תושב המייצג אנשים בקהילת האילמים: "כאשר העירייה הכריזה על הפעלת שירות הווטסאפ להתקשרות עם מוקד 106 שמחנו מאוד. אמרנו 'הנה, מתחשבים גם באוכלוסייה בעלת מוגבלות בעיר'. אבל אז התברר לנו שהעירייה, שהלכה צעד אחד קדימה, צועדת שני צעדים לאחור. למה?".
תושב נוסף: "עשו סוף סוף דבר יפה וחכם, אז למה להגביל את השעות? למה לא ללכת לקראת תושבי העיר? הרי פשוט כל כך לדווח באמצעות הווטסאפ – הולכים ברחוב, רואים מפגע מסוכן שצריך טיפול מיידי, מדווחים, מוסרים פרטים ולא צריך להמתין בטלפון למוקדן שלא תמיד זמין".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בפיילוט ראשוני שנבחן בימים אלה, ועם קבלת המסקנות תיקבע מתכונת הפעלתו בעתיד".
שמשון
פילוט?כל העיר הזאת פילוט אחד גדול.לצערינו.
לצערנו זה המצב, אין הנהגה
לשמשון: התכוונת שהעיר על אוטו-פיילוט.