הראיון באולפני YNET עסק בכל ההיבטים הקשורים בקורונה והטיפול בה. במהלך השיחה סיפרה רות על התאמת השירות הרפואי במרפאות כללית למציאות החדשה, כמו טיפול בשיחת טלפון במקום מפגש פיזי וציינה שחל מהפך מהותי באופן בו האחות והרופא פועלים כיום במציאות חדשה כאשר לא ניתן לראות היטב שפת גוף, להריח, לחוש – כלים חשובים כל כך באבחון.
הצוותים לומדים להקשיב ולשמוע גם את הסמוי במהלך השיחות ופועלים כצוות רב תחומי שמעניק מעטפת טיפול גופנית ורגשית, כפי שנדרש יותר מתמיד בימים של מגפה. כדוגמה סיפרה על אחות המלווה חולי קורונה באישפוזי בית ובמלון שהצילה חיי חולה כאשר על אף שמד הסטורציה הראה מספר פעמים רמת חמצן תקינה, שמעה האחות כי החולה נושם בכבדות ולכן שבה והתקשרה לאחר זמן קצר והבינה שהקושי בנשימה החמיר, ומיהרה להזעיק נט"ן והצילה בכך את חייו.
בהמשך, סיפרה על מטופלים נרגשים עד דמעות כאשר אחות מגיעה אליהם בניידת עד הבית – יוזמה ייחודית של כללית בחיפה שתורחב לכל הארץ.
"הצוות הרפואי בקהילה לא זוכה להילה", הדגישה רות, "אך בפועל הוא שנמצא ראשון בחזית, כאשר כל מטופל המגיע למרפאה עלול להיות גם חולה קורונה. צוותים במתחמי בדיקות שהקימה כללית מבצעים את הבדיקות במיגון מלא ובחום ובמעבדת הקורונה מבצע צוות מיומן של המעבדה בדיקות מבוקר עד ערב שבעה ימים בשבוע".
השידור זכה לצפיה גבוהה והתקבלו תגובות מפרגנות רבות.
כתבה שיווקית
תגובות