אם לא די בכך שפרויקט הכפלת מסילות החוף בחיפה מיועד לביצוע רק בשנת 2040, כעת גם מתברר שקיימת אפשרות לפיצול מסורבל של הפרויקט לשני אתרי עבודות – אחד בתוך הר הכרמל והשני מתחת לקרקע לאורך החוף.
תוכנית המתאר הארצית החדשה לתחבורה יבשתית (תמ"א 42), שיוזמים משרד התחבורה ומינהל התכנון, סימנה תוואי של ארבע מסילות שעוברות במנהרה במעבה ההר מאזור שכונת קרית אליעזר ועד לתחנת הרכבת חוף הכרמל וארבע מסילות נוספות לאורך תוואי החוף הנוכחי, אך קבעה שהאחרונות ייגרעו אם ארבע המסילות בתוך ההר ייכרו.
בהערות שהגישה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה לתוכנית היא ביקשה שסימון המסילות בתוך ההר יבוטל ושתוואי המסילות לאורך החוף יעוגן כשטח שמור למסילה מרובעת העוברת במנהרה: "יש לתקן מכיוון שככל שיישאר הסימון בתוואי החוצה את ההר – סימון שכבר עכשיו אינו רלוונטי – הוא יטיל על שטחים רבים מגבלות שלא לצורך וללא הצדקה".
אלא שהוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) במינהל התכנון דחתה את הבקשה, והחלטתה מלמדת על האפשרות שיוקמו שני צמדי מנהרות – שתיים בתוך ההר ושתיים לאורך החוף – במקום ארבע מנהרות צמודות: "בתחומה של חיפה מסומנות ארבע מסילות לאורך החוף וארבע מסילות נוספות במנהרה. ביצוע ארבע מסילות בצורה כלשהי (ארבע צמודות או שתיים פלוס שתיים) יבטל את שמירת השטח לשאר".
כעת תועבר החלטת הוולנת"ע לאישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה. המתווה המוצע על ידי הוולנת"ע מסתמן כבעייתי מכיוון שלמרות שהוא מאפשר עבודה ללא הפרעה לסביבה בתוך ההר, עדיין קיימת במסגרתו אפשרות שבמקביל יבוצעו עבודות חפירה מורכבות בסביבה החופית הצפופה של חיפה. כפילות זו עלולה גם להאריך את משך הזמן הדרוש לביצוע הפרויקט.
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
משרד התחבורה
ועדיין לא נמאס לנו מלדפוק אתכם.
הוולנת"ע, הע בסוף זה הצליל כשאת/ה בולע/ת את הרוק כשלעיל קורה…
רק ביבי!!!1
חיפאי
מצויין העיקר שמסילות החוף יבוטלו
דווקא החלטה נכונה
החלטה נכונה. שתי מסילות בתוואי הנוכחי בלי לבטל את תחנת בת גלים ושתי מסילות מהירות דרך ההר. זה דווקא טוב מאוד.
משרד התחבורה
מוזר שאף אחד מהמגיבים לא הבין את מלא ההשלכות של הדבר.
יחי ביבי!!!1
פח הזבל חיפה-חרפה
חיפה פח הזבל הלאומי לתשתיות והרס הטבע לצרכי תחבורה ותעשייה פטרוכימית. תפנימו