-->
הזעת יתר - הטיפול נמצא בהישג ידך. צילום ממאגר ingimage
הזעת יתר - הטיפול נמצא בהישג ידך. צילום ממאגר ingimage

הזעת יתר: הטיפול נמצא בהישג ידך

מהי הזעת יתר? כיצד היא מתבטאת ומהם פתרונות הטיפול האפשריים בה? ד"ר מוניקה אלמן, בעלת רשת מרפאות האסתטיקה ד"ר אלמן, עושה סדר בנושא

פורסם בתאריך: 4.2.20 17:46

הזעת יתר הינה ללא ספק בעיה לא נעימה, הפוגעת באיכות חייהם של הסובלים ממנה. ברשת המרפאות של ד"ר אלמן מציעים פתרון יעיל ובטוח לטיפול בבעיה. ד"ר מוניקה אלמן הינה מומחית ברפואת עור, ובעשרים השנים האחרונות מטפלת במגוון בעיות עור וכן מציעה מגוון פתרונות אסתטיים מבוססי טכנולוגיה.

בשנות עבודתה כרופאת עור, הובילה ד"ר אלמן מחקרים רבים שבחנו את יעילות הטיפול בבעיות עור במגוון טכנולוגיות, וקיבלו את אישור ה-FDA. כמו כן, היא הנחתה בארבע השנים האחרונות תכנית בריאות ואסתטיקה ב'רשת 13' ופרסמה שני ספרים בנושא טיפולים אסתטיים שראו אור בארה"ב.

לרשת שבבעלותה מספר סניפים: בתל אביב, בראשון לציון ובחיפה. כמו כן, במרפאתה שבחולון מעניקה ד"ר אלמן שירותי רפואת עור עבור מבוטחי קופ"ח מכבי. במרפאות הרשת של ד"ר אלמן מציעים מגוון טיפולים אסתטיים, קוסמטיים ורפואיים, לנשים, גברים ובני נוער. "ייחודה של הרשת היא בהתמקדותה ברפואת עור אסתטית, ובהתאם כל הטיפולים נעשים בראייה של רפואת עור", מדגישה ד"ר אלמן. אחד הטיפולים המבוקשים ביותר ברשת הינו טיפול בהזעת יתר.

מהי הזעה?

כולנו מזיעים במידה כזו או אחרת. בגופנו קיימות מיליוני בלוטות זיעה, כאשר ישנם אזורים בגופנו בהם קיימת כמות גדולה יותר של בלוטות זיעה. לדבריה של ד"ר אלמן, בלוטות הזיעה מתפתחות לאורך השנים, וזו הסיבה שבוגרים מזיעים יותר מילדים. כמו כן, הפרשת זיעה הינה פונקציה של מין האדם, והינה מושפעת מגורמים שונים וביניהם גנטיקה.

מנגנון ההזעה פועל במטרה לצנן את הגוף. לכן, במדינה חמה כמו ישראל, סביר שאנשים מזיעים יותר. ד"ר אלמן מבקשת להפריך את המיתוס לפיו הזיעה הינה בעלת ריח חזק. לדבריה, לזיעה אין ריח, הריח עצמו נוצר במפגש בין הזיעה לחיידקים שעל העור.

מהי הזעת יתר?

הזעת יתר הינה הזעה המופיעה בכמות גדולה, עד כדי כך שהיא מהווה מטרד. ההזעה המוגברת יכולה להתבטא בפנים, בידיים וברגליים, בבית השחי ואף במפשעות ובגב התחתון. מהם הגורמים להזעת יתר? לדבריה של ד"ר אלמן הגורמים הינם מגוונים – החל מנטייה גנטית, או שינויים שאדם עובר לאורך חייו. כך למשל, הזעת יתר עלולה להתפתח כתוצאה משינויים הורמונליים, לאחר לידה, או בעקבות חוסר איזון בבלוטת התריס, אנמיה ומחלות אחרות.

סיבה נוספת להזעת יתר הינה מצבי סטרס שכולנו נתונים בהם מפעם לפעם. גברים נוטים לסבול יותר מהזעת יתר יותר מנשים. הזעת היתר עלולה להוביל לבעיות עור הדורשות טיפול רפואי, ביניהם פצעים, גרד, אקנה, פריחה ועוד.

מהם הטיפולים בהזעת יתר?

הטיפול הראשון המומלץ בהזעת יתר הוא שימוש בדאודורנטים שמעכבים הזעה. עבור אלו שדאודורנט רגיל אינו מספק עבורם, קיימים דאודורנטים המועשרים במלחי אלומיניום ומיועדים לשימוש פעמיים בשבוע ולמעשה מעכבים את ייצור והפרשת הזיעה על פני העור.

אחד הפתרונות הפולשניים שהוצעו לסובלים מהזעת יתר חמורה בעשרים השנים האחרונות הינו ניתוח שמטרתו ניתוק סעיפי עצבים, הגורמים להפרשה המוגברת של זיעה בגופנו. לדבריה של ד"ר אלמן, החיסרון בשיטה זו הינו העובדה כי לרוב הגוף מוצא דרכים 'לפצות' על כך ומפתח הזעה מוגברת באזורים אחרים בגוף.

אחת השיטות המוכרות בשנים האחרונות לטיפול בהזעת יתר הינה הזרקת בוטוקוס. "מדובר בטיפול יעיל, פשוט וזמין, שעוצר לזמן קצוב את הפרשת הזיעה מהבלוטות", אומרת ד"ר אלמן.

הטיפול בטכנולוגיית Mira Dry

בשנים האחרונות הופיעה טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך לטיפול בהזעת יתר, בשם Mira Dry. "מדובר במכשור המפיק אנרגיה אלקטרומגנטית המאדים את בלוטות הזיעה באמצעות חום", מספרת ד"ר אלמן, "הטיפול הינו ממוקד לבלוטות ההזעה בבתי השחי, ובטוח לשימוש, והתוצאות הן מידיות", היא מוסיפה. הטיפול הינו מתאים למבוגרים ולבני נוער החל מגיל חמש עשרה. יש לציין כי הטיפול אינו מיועד לנשים בהיריון, חולי סרטן, בעלי בעיות נוירולוגיות ומושתלי קוצב לב. לאחר הטיפול תופיע אדמומיות ונפיחות מקומית שנמשכת מספר ימים ואז נעלמת.

ד"ר אלמן מדגישה כי הזעת יתר אינה עניין סובייקטיבי. "הזעת יתר היא לא עניין של תחושה", היא מדגישה, "כאשר מטופלים מגיעים למרפאה, קודם כל חשוב לי לאבחן אם הם באמת סובלים מהזעת יתר, ולאחר מכן אסביר להם על התהליך הטיפולי".

הטיפול מתחיל באמצעות אלחוש האזור על ידי רופא ולאחריו טיפול במכשיר, המתבצע באופן נקודתי לבלוטות ההזעה. לכל אורך הטיפול קיימת השגחה רפואית.

"חשוב לי להבהיר למטופלים גם את תוצאות הטיפול- מטרת הטיפול הינה הפחתת הזיעה, אך לא מניעתה המוחלטת. באמצעות הטכנולוגיה הזו אנחנו מציעים פתרון ארוך טווח, שמשפר בצורה דרמטית את איכות החיים שנפגעה כתוצאה מהזעת היתר". ד"ר אלמן מוסיפה כי כיום מתבצעים מחקרים ובתקופה הקרובה הטכנולוגיה תאושר ככל הנראה לטיפול באזורים נוספים בגוף.

כך תפחיתו הזעה וריח גוף

ד"ר אלמן מסכמת במספר טיפים:
1. אם יש לכם נטייה להזעה, לבשו בגדים נדיפים, העשויים מכותנה.
2. במקרה של שהייה במקום חם, התלבשו בשיטת ה'בצל' – לבשו מספר שכבות דקות אותן ניתן יהיה לפשוט במידה וייעשה חם.
3. הימנעו מבישום באזורים שבהם קיים חיכוך, למשל בבתי השחי ובמפשעות. בישום באזורים אלו עלול לצור אלרגיה ופטרת.

 

ד"ר אלמן – רפואת עור שעושה יופי

טלפון: 077-2307152

סניף חיפה

כתובת: רוב' פלימן משה 8,  מרכז קסטרא, קומה 1, חיפה

שעות פעילות: א’-ה’ 8:00 – 20:00

ו' 8:00 – 13:00

סניף ראשון לציון

כתובת: רחוב משה לוי 11, בניין  UMI, קומת קרקע, ראשון לציון
שעות פעילות: א’-ה’ 8:00 – 20:00

ו' 8:00 – 13:00

סניף תל אביב

כתובת: דרך מנחם בגין 144, מגדל מידטאון, כניסה א, קומה 21, ת"א

שעות פעילות: א’-ה’ 8:00 – 20:00

ו' 8:00 – 13:00

לאתר של ד"ר אלמן

לעמוד הפייסבוק של ד"ר אלמן

לעמוד האינסטגרם של ד"ר אלמן

ד"ר אלמן. צילום: סאם יצחקוב

ד"ר אלמן. צילום: סאם יצחקוב


כתבה שיווקית


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. נילי

    מירה דריי טיפול ממש גניבה אני הזמנתי לבת שלי מכשיר כזה https://sweat.solutions/ שעובד נפלא ולא צריך להוציא כל כך הרבה כסף באמת….. אם כבר מירה דריי עדיף לעשות ניתוח

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר