איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה מציע לעיריית חיפה 95 כלי רכב חשמליים שייתווספו לפרויקט הרכב השיתופי Car2Go.
במכתב ששלח לעירייה כתב מנכ"ל איגוד ערים ד"ר עופר דרסלר לעירייה כי צי הרכב של המיזם, הכולל כיום כ-100 רכבים, הוא קטן מדי, וכי האיגוד יכול להוסיף לו 95 רכבים. "העירייה אינה נדרשת לכל עלות נוספת ולא להקצאת מקומות חניה ייעודיים נוספים", ציין דרסלר.
לפי ההצעה, הרכבים יועברו לשימושו של המיזם עד למועד סיום ההתקשרות בין העירייה ל-Car2Go, ואם יוארך ההסכם בין הצדדים בשלוש שנים נוספות תימשך הקצאתם של הרכבים עד לסיומו של החוזה. בהצעתו של דרסלר נכתב גם כי צירוף הרכבים הנוספים יעשיר את קופת העירייה.
מיזם הרכב השיתופי Car2Go הושק בחיפה בנובמבר 2017, ובמסגרתו הוצב צי של 100 רכבים חשמליים לשימושם של התושבים במטרה להקטין את השימוש במכוניות פרטיות ולצמצם את זיהום האוויר שנובע מכלי רכב. בחודש אפריל השנה נוספו למיזם עוד תשע מכוניות שיועדו לנסיעות בין עירוניות כפרויקט משלים, שבוצע ללא שיתוף עם העירייה. הרכבים של הפרויקט המשלים מונעים בבנזין ולא בחשמל, והם הוצבו בחניות פרטיות שהחברה שכרה.
באיגוד ערים מציינים כי פרויקט הרכב השיתופי מורחב בימים אלו גם לאזור הקריות, והוא יחל עם השלמת הקמתן של עמדות הטעינה.
יו"ר דירקטוריון איגוד ערים להגנת הסביבה עו"ד שרית גולן שטיינברג: "אני שמחה על ההזדמנות להגדיל את פרויקט הרכב השיתופי בחיפה ועל הרחבתו לקריות. הממצאים מעידים כי מנויים רבים ויתרו על החזקת רכב פרטי, כך שהרווח הוא כפול – פחות רכבים על הכביש ופחות זיהום מבנזין. תוספת הרכבים לא מצריכה תוספת של חניות, והדבר הופך את הצעתנו לאטרקטיבית. אני מקווה שמהבחינה המשפטית תוכל העירייה לקלוט את הרכבים הנוספים, ובכך להגדיל באופן משמעותי את מספר המשתתפים במיזם".
הרכבים המשלימים על בנזין לא על חשמל
לא תודה
מיזם מיותר בו תושבי העיר ממנים שניים וחצי מתשמשים
כבר הוכח במדינות דוגמת גרמניה שהמיזם כושל:
https://www.thelocal.fr/20180623/paris-autolib-slams-brakes-on-electric-car-sharing-scheme
לא השתכנעתם? הנה מה קרה בצרפת:
https://www.thelocal.fr/20180623/paris-autolib-slams-brakes-on-electric-car-sharing-scheme
וכל זה ידוע כבר שנים!
מישהו מאיתנו קיבל דו"ח מסודר המציג מה יעדי המיזם ונתוני השימוש? מה פתאום! זה יביך את העירייה.
לסגור את המיזם הכושל הזה מייד.
תודה מיוחדת לקליש והוקאליציה הכושלת שלה.
פזית
שנחשון יעשה משאל תושבים ב sms ויראה… אין בזה צורך.
נדהם מהתגובה החוסר מקצועית של חברי המועצה
מוזר שעורכת דין כמו שרית גולן לא מוכנה להודות בעובדות שהוכחו כבר במחקרים בעולם
על חוסר היעילות שבמיזם, שברובו מעביר אוכלוסיה מתחבורה ציבורית לשימוש ברכב פרטי.
המיזם הזה שהתחיל אצל יהב ממשיך באופן מחפיר אצל קליש
מיזם כושל, הגוזל חניות מתושבי העיר ולא משרת כמעט אף אחד.
במקום שקליש תתייחס ברצינות לטענות הענייניות העולות נגד המחסן היא משתפת איתו פעולה.
בוטים קוטרים
זה מיזם נקי שמביא תחבורה פרטית לחיפה מה הבעיה?
הברון השיתופי
מיזם מעולה. הוא גם ירוק וגם מביא את העתיד לחיפה.
בניגוד למה שאומרים כאן למעלה אנשים שלא יודעים את העובדות. מיזמים מהסוג הזה מביאים לשינוי משמעותי בהרגלי הצריכה בשיתוף של תחבורה ציבורית. אין הדבר סותר את הצורך בתחבורה ציבורית משופרת. תעשו שיעורי בית.
אין דבר אחד טוב בזה
לא ירוק, גורם פקקים, גוזל מקומית חניה ושני שליש מכלי הרכב לא בשימוש בכל רגע נתון
ועולה למשלם המיסים בעשרות מליוני שקלים!
"מיזם ירוק..." אחח איזה כיף להפריח סיסמאות ללא שום סימוכין
לאלו שמקשקשים על "מיזם נקי…ירוק..מביא את העתיד" וכמובן לא מביאים לכך שום סימוכין (כדרכן של סיסמאות), הנה כמה כתבות לשזוף את עיניכם בהן:
https://www.bbc.com/news/uk-48875361
https://omoove.com/does-car-sharing-help-to-reduce-the-total-number-of-vehicles/
למה שלא תלכו לקליש ותבקשו דוח מפורט המציג את מטרות הפרויקט, כמה כסף הושקע בו, מהו החזר ההשקעה (ROI), ההשפעה הסביבתית שיצר, כמה עולה המימון של כל רכב, מספר המשתמשים ומה קורה אם התוכנית לא תעמוד ביעדיה.
נשבע לכם שהתפוצצתי מצחוק למקרא המידע שהצעתי לכם לבקש…גם קליש תצחק ותמלמל לכם משהו על להפוך את חיפה לעיר שווה????
ככה העיר הזו נוהלה בזמנו של יהב וככה היא ממשיכה להיות מנוהלת ע"י קליש. בחובבנות ובשטחיות.