קרוב ל-200,000 נוסעים השתמשו בקו 58 של חברת סופרבוס מאז שהתחיל לפעול לפני כעשרה חודשים. קו אוטובוס מקשר בין הכפרים הדרוזיים בכרמל לעיר התחתית בחיפה, והוא הראשון שיש בו תחנות להעלאה ולהורדה של נוסעים בסטלה מאריס.
במשרד התחבורה מציינים בסיפוק כי מדובר בהצלחה גדולה ומבטיחים להגביר את תדירותו. כיום פועל האוטובוס אחת לשעה בימים ראשון-חמישי בשעות 22:30-5:30 מדלית אל-כרמל לתחנת הרכבת מרכז השמונה, ובכיוון ההפוך בשעות 23:00-6:00. בימי שישי פועל הקו מדי שעה עד לשעה 15:00.
יצוין כי הקו אושר על ידי משרד התחבורה בתחילת חודש אוקטובר 2018, ומאמצע אותו החודש ועד לסופו השתמשו בו כ-10,000 נוסעים. בנובמבר 2018, שהיה החודש המלא הראשון להפעלתו, נסעו בו כ-22,000 נוסעים. מספר השיא של נוסעים בקו נרשם בחודש מאי 2019 – כ-30,000 נוסעים. בחודש דצמבר 2019 נרשמה בקו תנועה של 18,429 נוסעים בלבד – המספר הקטן ביותר עד כה בחודש הפעלה מלא.
המסלול של קו 58 מתחיל בדלית אל-כרמל, עובר בעוספייה, ומשם דרך שדרות אבא חושי לאוניברסיטת חיפה. הקו ממשיך בציר הכרמל דרך השכונות דניה, רמת גולדה ואחוזה עד לצומת חורב, ומשם לאורך שדרות מוריה למרכז הכרמל. האוטובוס ממשיך בנסיעתו בשדרות הנשיא, פונה לרחוב טשרניחובסקי בכרמל הצרפתי, ומשם לעיר התחתית דרך סטלה מאריס.
הקו עוצר בשלוש תחנות בדרך סטלה מאריס – האחת בחלקו העליון של הרחוב ליד התחנה העליונה של הרכבל, השנייה במפגש הרחובות דרך סטלה מאריס והבישוף חג'אר סמוך לבית הספר אלמותנבי (שיזף), והשלישית במפגש הרחובות דרך סטלה מאריס והגפן.
ממשרד התחבורה נמסר: "קו 58 צבר קהל נוסעים רב מיד עם פתיחתו וקיבל תשבחות מנוסעים שבאים גם מדלית אל-כרמל ומעוספייה וגם מחיפה, וכן מסטודנטים במכללה האקדמית לחינוך גורדון שמגיעים מחוץ לחיפה ומסטודנטים שמתגוררים במעונות העיר התחתית ומבקשים להגיע לכרמל. הקו צמח במהלך חודשי הפעלתו והגיע לשיא בחודש מאי. מדובר בנתון שמשקף כ-30 נוסעים בממוצע לנסיעה, ולנוכח ההצלחה מתוכננת בשנה הקרובה הגדלת תדירותו של הקו".
במשרד מוסיפים שהקו נפתח "במסגרת מאמציו של משרד התחבורה לשיפור השירות הן ביישובי הדרוזים בכרמל והן בחיפה".
זה טיפה בים
בחיפה יש מחסור לפחות בעשרים קווי אוטובוס בין העיר הדר והכרמל ולכן לא צריך להתפלא שכל קו שיתווסף יזכה לביקושים.
הכרמלית והרכבל הם פתרונות גרועים כי הם רק בין שתי נקודות.
פשוט לא נותנת מענה לכל מי שצריך להגיע למקומות אחרים בשכונות הרכס.
דניאל ראו
שאגד ילמד מהם. אוטובוסים חדשים. איזה נקיון. קו ש ה37 א. לא יכול להתחרות בו. ה 236 של אגד רעיון מעולה. התדירות יוק!
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
דן
הדרך היחדה שהציבור יסע בתחבורה ציבורית ולא ברכב פרטי היא תדירות 10 דקות בשעות הלילה וסופי שבוע רבע שעה ותחבורה ציבורית שבע ימים בשבוע
אילנה גבאי
תדירות של פעם בשעה זו בדיחה גרועה עוד קוים עוד חברות ומיניבוסים שיסעו כל 10 דקות מכל קצווי העיר
ומספיק להתעלל בנוסעים