-->
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אי.פי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: AP)

עיריית חיפה לנתניהו: "אל תסייע לחיפה כימיקלים"

העירייה הגיבה לבקשתו של ראש הממשלה מגורמי משפט לפעול לדחיית ריקון המיכל בכמה שבועות, ולפרסומים שלפיהם הוא מבקש להמשיך את פעולתו ללא הגבלה

פורסם בתאריך: 25.4.17 10:27

עיריית חיפה מתנגדת להצעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך את פעילות מיכל האמוניה במפרץ ללא הגבלה. נתניהו נפגש עם השר להגנת הסביבה זאב הלקין, עם שר הכלכלה אלי כהן ועם גורמים משפטיים. לפי הודעת משרד ראש הממשלה הוא ביקש מכמה גורמים, ובראשם המשנה ליועץ המשפטי ארז קמיניץ, "לבחון אם ניתן לדחות את סגירת המיכל בכמה שבועות נוספים כדי למצוא פתרון לסוגיה ולמנוע את פיטוריהם של אלפי עובדים". בהודעה צוין במפורש כי "נתניהו לא שוחח בנושא עם בעלי חברת חיפה כימיקלים ג'ולס טראמפ", אך גורמים בסביבתו של ראש הממשלה טוענים כי נתניהו ביקש להאריך את פעילות המיכל עד שייבנה מפעל אמוניה בנגב – תהליך שאינו קצוב בזמן ושבשלב זה אין בו כל התקדמות.

בתגובת עיריית חיפה נכתב: "אנו מצפים שראש הממשלה יפעל באופן אישי לנטרול האיום החמור והמיידי המרחף מדי יום מעל מאות אלפי תושבי חיפה והמפרץ, כפי שקבעה קטגורית שורת מומחים. אנו מצפים שראש הממשלה יסייע לחיפה כימיקלים להפנים ולהיערך לפינוי המיכל במקום להשקיע בלוביסטים, ביחצ"נים ובפרסומאים, ובכך לבזות שוב ושוב את החלטת בית המשפט".

לתגובה זו קדמה פנייה של העירייה למזכ"ל ההסתדרות אבי ניסנקורן, שמקדם אף הוא את המשך פעולת המיכל. ניסנקורן איחד כוחות עם התאחדות התעשיינים ופנה לנתניהו כדי שיפעל להמשך הפעולה. "עמדנו נדהמים לנוכח הידיעה שלפיה פנית לראש הממשלה ביחד עם התאחדות התעשיינים כדי למנוע את פינוי מיכל האמוניה מחיפה", נאמר במכתב שנשלח לניסנקורן, "וזאת תוך שאתה משתמש בנימוק של חשש לפיטורי עובדים – דבר העומד מול סיכון חמור ביותר לחייהם ולגורלם של מאות אלפים בחיפה ובערי המפרץ, ובהם, אגב, רוב העובדים ובני משפחותיהם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר