תוכנית התשתית הלאומית (תת"ל 80) לפיתוח שדה התעופה בחיפה תידון ביום רביעי, 17 ביולי, בוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף). התוכנית אמנם כבר אושרה להפקדה בתחילת חודש יוני על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל), אך היא הועברה גם לאישור הוולחו"ף בהתאם לחוק התכנון והבנייה שקובע כי תוכנית אשר חלה בתחום הסביבה החופית – כ-300 מטר מקו המים – לא תופקד אלא לאחר אישור הוולחו"ף.
כיום אורכו של מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה הוא כ-1,300 מטר. כפי שחשף "כלבו – חיפה והצפון", הפיתוח המוצע בתוכנית החדשה שיוזמת רשות שדות התעופה (רש"ת) אינו משמעותי, ולמרות שבתוכנית מוצע להאריך צפונה את מסלול ההמראה והנחיתה בשדה החיפאי בכ-300 מטר כך שאורכו האפקטיבי יהיה כ-1,600 מטר, הארכה זו לא תאפשר הרחבה של טווח הטיסות מחיפה ואליה.
למעשה, התוכנית מאפשרת להאריך את המסלול ל-1,850 מטר ברוטו, אך הארכה זו כוללת שטחי בטיחות שאמנם נסללים בקצות המסלול אך אינם משמשים להמראה ולנחיתה. ללא שטחי הבטיחות, אורך המסלול הפונקציונלי המוצע בתוכנית הוא כ-1,600 מטר בלבד.
הארכת המסלול מוצעת בתוכנית כמעט עד לקו המים, ולכן נחוץ אישור של הוולחו"ף להמשך קידום התוכנית.
במקום הורדת הארנונה קיבלנו עוד מאות שקלים לשנה. תתביישו
דו"ח חריגות השכר במגזר הציבורי: 4 מצילים בחיפה משתכרים 38-42 אלף שקל
לא מדובר בארוע בודד. מאות מושחתים בעיריית חיפה חוגגים עם שכר של 30 אלף שקל על חשבוננו ושולחים
את הגזבר לאיים על הציבור שאם לא יעלו ארנונה ייפגעו שירותי חינוך.. סחיטה באיומים
הירוקים
תאריכו את המסלול הזה כבר == בסכך הכל 2400 מטר להוסיף על ה 300 עוד 300 מה כזה מסובך
תנו לחיפה והצפון מרווח מחייה וצדק חברתי ותאריכו את המסלול מהר ועכשיו
חיפאי
להאריך את המסלול! גם ככה מייבשים את הים בשביל הנמל שייבשו עוד 600 מטר. אין סיבה שלא להאריך את שדה התעופה בחיפה.
גם אם היום הוא לא נחוץ אז בעוד עשר שנים הוא בודאי יהיה נחוץ עם הגידול הצפוי באוכלוסיה. להאריך וכמה שיותר!
שוב השדה המטופש
באילת עומד שדה תעופה חצי שומם
טיסות לאיטליה וליוון לא יצילו את כלכלת חיפה, צר לי
אין למשל קו מעבורת אחד סדיר בין חיפה לקפריסין, למה זה לא נושא תיירותי??
טרטרתם במוח עם שדה תעופה למה אין מאה דברים אחרים??