בית הספר ליאו באק יקים כיתה עתידנית בחטיבת הנעורים שלו בשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית גורדון. הכיתה תוקם במתחם החדש הנבנה בימים אלה בחטיבה על שטח של 65 מ"ר. הציוד בכיתה, ששוויו הוא 200,000 שקל, יכלול מסכי פלזמה ענקיים שיכסו את הקירות, טאבלטים, מדפסות תלת מימד, משקפי תלת מימד, חיבור לאינטרנט ודשא סינטטי. את הציוד תרכוש המכללה, שמתכוונת לעשות שימוש בכיתה גם לצרכיה.
במקביל יקים בית הספר גשרון בין מבנה החטיבה לבין מכללת גורדון הסמוכה כדי להקל על תנועת פרחי ההוראה והמרצים שיגיעו לליאו באק להתנסות בהעברת השיעורים בכיתה העתידנית ועבור התלמידים שאמורים להגיע למכללה כדי להיות שותפים בהתנסות הסטודנטים להוראה בכיתה העתידנית שכבר קיימת בגורדון.
מנכ"ל ליאו באק דני פסלר: "הכיתה, שאנחנו קוראים לה מעבדת למידה, תבטא את התפישה של שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בחינוך. סטודנטים מגורדון יוכלו לעשות את העבודה המעשית שלהם בלימודים בכיתות עתידיות, שמה שמאפיין אותן הוא מבנה לימודים גמיש ונייד יותר מהקיים היום. לימוד בכיתה כזו מאפשר הפעלת תלמידים בתוך מסגרת חיה של בית ספר".
מה יהיה שונה בכיתה הזו מבחינת הלימודים מעבר לפלאי הטכנולוגיה?
"זו תהיה מעבדה לחדשנות. מורים וסטודנטים להוראה יוכלו לחשוב על מערך שיעור שהם רוצים ליישם על התלמידים במתחם כזה – עבודה בקבוצות, עבודה בשאלות חקר, חיפוש אינפורמציה, יצירת מדיות שונות או יצירת סרטים – והכל בתוך אותו החלל ובאותו הרגע. זה יאפשר יישום של כל מיני תפישות שמנסים היום להביא לבתי ספר כדי להפוך את הלמידה למעניינת ולחווייתית יותר. חלק גדול מהלימודים יתבצע באמצעות עשייה. המורים והתלמידים יחשבו על בעיה וינסו למצוא לה פתרון או ביטוי באמצעות עבודה מעשית בניצול הטכנולוגיות המתקדמות הנמצאות שם. זה מאפשר עולם ומלואו, כיד הדמיון הטובה על המורה. עכשיו יהיו למורה כלים חדשים חוץ מלוח, מרקר ומצגות לנסות ליצור עבור התלמיד התמודדות עם אתגר לימודי, שבמסגרת כיתה רגילה לא היה אפשרי".
נשיא המכללה האקדמית גורדון הפרופ' יחזקאל טלר: "מניסיוננו במכללה, כיתה כזו מאפשרת חוויית למידה יוצאת דופן, והתלמידים מאוד נהנים ממנה ואוהבים אותה. אנחנו נשקיע בכיתה וגם נשתמש בה. בכיתה כזו אין כיסאות ושולחנות. התלמידים יישבו על פופים או ישכבו על דשא סינטטי. אנחנו נביא את הציוד החדיש ביותר שיש היום בשוק כי לתפישתנו אנחנו צריכים היום להתקדם עם המדע ולא לפגר אחריו כפי שקורה היום בבתי הספר".
תגובות