-->
תחנת גן האם של הכרמלית (צילום: ראובן כהן)
תחנת גן האם של הכרמלית (צילום: ראובן כהן)

הפגנת תמיכה בעובדי הכרמלית

פורום חיפאים למען עובדי הכרמלית יפגין היום בתחנת גן האם בתמיכה בעובדים שנוקטים עיצומים בשל סירובו של משרד האוצר לחתום עמם על הסכם עבודה קיבוצי. העיצומים נכנסו לשבוע השלישי שלהם, ובמסגרתם מושבתת הכרמלית מדי יום בשעות 9:00-7:00 ו-16:30-14:30

פורסם בתאריך: 21.4.19 09:51

הפגנת תמיכה בעובדי הכרמלית שנוקטים עיצומים מתוכננת להתקיים היום (ראשון) בשעה 12:30 בתחנת הכרמלית בגן האם במרכז הכרמל. את ההפגנה ארגן פורום חיפאים למען עובדי הכרמלית לאחר שהיום ייכנסו העיצומים לשבוע השלישי שלהם במחאה על כך שמשרד האוצר מעכב את החתימה על הסכם העבודה הקיבוצי עם העובדים. מדי יום מושבתת הכרמלית בשעות 9:00-7:00 ו-16:30-14:30.

כזכור, עם הודעתו של ועד העובדים על הכוונה לפתוח בעיצומים פנו הנהלת הכרמלית ועיריית חיפה לבית הדין האזורי לעבודה במטרה להוציא צו מניעה נגד העובדים. השופט טל גולן דחה את הבקשה, כינה את העיצומים "צעד מידתי" וחייב את משרד האוצר להתייצב לדיון הבא, שבסופו עדיין לא התקבלה החלטה באשר לחתימה על ההסכם הקיבוצי אך אושר לוועד להמשיך בעיצומים.

 

 

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון", הסיבה לסירובו של משרד האוצר לחתום על ההסכם היא התנגדותו לשלוש דרישות של העובדים – העלאה של האש"ל משבעה שקלים ל-18 שקל ביום, מתן רבע שעה למקלחת לפני סיום המשמרת והחלת חופשת מחלה החל מהיום הראשון.

אסף יקיר מפורום חיפאים למען עובדי הכרמלית: "העובדים נמצאים במשא ומתן להסכם קיבוצי כבר שמונה שנים, והממונה על השכר באוצר מסרב לאשר את ההסכם שאליו הם הגיעו עם העירייה. הם עובדים בתנאים קשים ובשכר נמוך מאוד, ומבקשים הסכם קיבוצי בסיסי שיכבד את עבודתם. בשבועות האחרונים העובדים שובתים ארבע שעות ביום – שעתיים בבוקר ושעתיים אחר הצהריים – במטרה להפעיל לחץ על האוצר. אנחנו, קבוצת תושבים שתומכים במאבקם של העובדים, נגיע להפגנה כדי לחזק את העובדים ולהסביר לנוסעים שנפגעים מהשביתה למי עליהם להפנות את טענותיהם המוצדקות – לעירייה ובעיקר לממונה על השכר באוצר".

 


 

 


 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. צריך לסגור את הכרמלית או להעבירה לידיים פרטיות

    בחיפה קוי האוטובוס מספקים שירות מעולה בתדירות מאד גבוהה,ואפילו ביום שבת יש תחבורה להר ולרכס(קווים 25 ו37) ככה שמימון של הכרמלית בכספי הרשות המקומית הוא בזבזני ומיותר.האבסורד הוא שלעובדים שמועסקים בהעסקה ישירה ובתנאים מעולים,יש עוד תלונות ומשביתים אותה כדי לקבל תוספת שכר..ממש חוצפה!

  2. הכרמלית צריכה להיות אוטונומית

    לא עדיף שיפטרו את הנהגים,המנכל שמרוויח הון,ואת הפקידות/מזכירות ויחסכו עלויות מיותרות?
    הכרמלית אמורה להיות אוטונומית ללא נהג ורק עם איש טכנאי שיתפעל אותה מחדר בקרה ויפתור תקלות טכניות.
    די,תתקדמו אנחנו לא בשנות ה70 להשבית כרמלית

  3. אבנר בן נר

    לזה שכתב ש"הכרמלית צריכה להיות אוטונומית".אין עדיין ברחבי העולם תחתיות שהן אוטונומיות. קל לתת עצות של אחד שלא מבין בנושאי בטיחות . הכרמלית איה מעלית שבת.. יש שיקולי בטיחות מעל לכל..

  4. לידיעת המבין אבנר בן נר

    הכרמלית היא אוטונומית לכל דבר וענין.הנהג מאפשר את יציאתה והיא עוצרת בכל תחנה ללא התערבותו.הנהג יושב מקדימה רק כתפאורה ובמו עיני ראיתי נהג כרמלית קורא עיתון תוך כדי נסיעה.תפקידו העיקרי לתת ברקס במצב חירום או שמתגלה תקלה.אפשר לעשות את זה מחדר בקרה גם וחבל על עשרות אלפי שקלים משכורות לעובדים שמאד מצער להגיד-אבל הולכים ומתייתרים.
    ומי שאומר שאין בעולם תחתיות אוטונומיות כנראה נולד בחיפה ומעולם לא יצא ממנה..

  5. תלמדו מפריז,ונקובר,קופנהגן..

    יש שם רכבות תחתיות אוטונומיות שמסיעות עשרות אלפי נוסעים ביום ללא נהג,אז הגיע הזמן שגם בכרמלית אצלנו בחיפה ילמדו להסיע כמה נוסעים ממסדה למרכז הכרמל בלי נהג ולחסוך עלויות..

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לבחור שאומר שביום שבת יש קו 25, זה מראה עד כמה אתה מנותק ולא מבין את התחב"צ בחיפה

  7. לידיעת המשתמש האנונימי הלא המזוהה(הנוסע המתמיד)

    קו 25 מתחיל את נסיעתו ביום שבת ברחוב הנביאים ממש מול הדואר ותחנת הנביאים של הכרמלית,פונה שמאלה ועולה בציונות ודרך טשרניחובסקי יורד אחר כך לשכונות החוף שפרינצק,נווה דוד.
    קו 245 נוסע מטירת הכרמל לחלוץ בהדר בשבת.
    קו 37 נוסע מהחלוץ למרכז הכרמל וממשיך לאבא חושי בשבת.
    עוד חיפאי חכם מתכוון להעיר פה הערה או שסיימנו?
    ועכשיו לעיקר-הגיע הזמן לפטר את כל העובדים המיותרים והיקרים של הכרמלית שרק מרוויחים מלא כסף ואין בהם צורך. לא בהם ולא בכרמלית.
    בזבוז כספי ציבור מהארנונה של החיפאים

  8. בהמשך להודעה הקודמת

    ניתן לשלב את העובדים של הכרמלית בחברות כמו דן ואגד ולממן להם קורסים מתאימים על מנת שלא יזרקו לשוק המובטלים.הדברים לא נכתבו חלילה כנגד העובדים אישית אלא כנגד הכרמלית שממומנת מתקציבים ציבוריים ויש לה כאמור תחליפים של אוטובוסים עם כיסוי רחב לכל העיר

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכרמלית צריכה לפעול באופן אוטונומי עם משגיח אחד בלבד וצוות שמירה.
    זה בסך הכל מעלית בשיפוע במסלול קבוע. אז מה הסיפור?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר