חברת כביש חוצה ישראל בחרה בקבוצה הזוכה במכרז לתכנון המפורט של פרויקט הרכבת הקלה מחיפה לנצרת בהיקף של כ-320 מיליון שקל. הקבוצה הזוכה היא חבירה של חברת Ineco הספרדית וחברת ינון – תכנון, ייעוץ ומחקר הישראלית. ארבע קבוצות שהורכבו מחברות מקומיות וחברות בין לאומיות מובילות בתחום ניגשו למכרז, שכלל תכנון מוקדם סופי ותכנון מפורט לעבודות ההנדסה האזרחית של הפרויקט.
מחברת כביש חוצה ישראל נמסר: "הקבוצה הזוכה תשתלב בפרויקט בשבועות הקרובים, לאחר החתימה על ההסכם, ותספק שירותי תכנון מקיפים לרבות השלמת התכנון המוקדם והסופי לכל עבודות הרכבת הקלה, ובמסגרת זאת תכנון מפורט, תכנון קונספטואלי ותכנון קידום זמינות הקרקע, עבודות הנדסה אזרחית והעתקת תשתיות".
מסלול הנסיעה של הרכבת הקלה, שיוזם משרד התחבורה, יתחיל במרכזית המפרץ בחיפה ויסתיים בתחנת תופיק זיאד בנצרת. אורך קו הרכבת הקלה יהיה כ-41 ק"מ והוא יכלול 19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם תחזוקה ומרכז בקרה.
יו"ר דירקטוריון חברת כביש חוצה ישראל חוסאם בשארה: "זהו פרויקט מורכב, ראשוני מסוגו בישראל, אשר עתיד לשנות את פני התחבורה בצפון".
מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל דן שנבך: "בחירת הצוות המקצועי המוביל מהווה אבן דרך משמעותית בקידום הפרויקט. כעת אנו נכנסים מיידית לשלב השלמת התכנון ובעקבותיו נעבור לשלבי הביצוע. לחברת כביש חוצה ישראל ידע וניסיון רב בפרויקטים זכייניים גדולים ומורכבים אשר מאפשרים לנו לנהל את הפרויקט ביעילות ובאיכות גבוהה ללא פשרות, תוך עמידה קפדנית בלוחות זמנים".
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
עעות קשה ביותר
רכבת קלה תהיה בכייה לדורות ובזבוז עתק. ריבוי התחנות יהפוך אותה לאיטית יותר מול זמן נסיעת אוטובוסים ישירים היום שזה אבסורד.
רק רכבת כבדה, צריכה להיבנות מסילת רכבת כמו לכרמיאל.
אורן
רעיון נפלא לחיבור מטרופולין חיפה לפרברים הרבים והגדולים שבסביבתה, מצפה בכליון עיניים לראות את ההתפתחות וההתקדמות של הפרוייקט, מאמין בעיר, מאמין בראשה ורוצה להאמין גם לחברה שיזמה פרוייקט כה נפלא, בהצלחה ותתנו בראש.
תכנון לא טוב
רכבת קלה לא פתרון בינעירוני אלא לפרוורים
הרכבת תהיה עם המון תחנות ותיקח יותר מאוטובוס
מה שיקרה אנשים ימשיכו לנסוע ברכב הפרטי או באוטובוס אקספרס