חודש פעילות מוצלח נוסף לכרמלית: לפי נתונים של חברת הכרמלית חיפה, בחודש פברואר נסעו בה 85,000 נוסעים. בהשוואה לחודש ינואר שבו נסעו בכרמלית 93,500 נוסעים אמנם השתמשו בה בחודש שעבר פחות 8,500 נוסעים, אך יש לזכור שבפברואר היו 28 ימים בלבד – שלושה ימים פחות מאשר בינואר. מכיוון שלאחר חזרתה של הכרמלית לפעילות בתשלום לפני כשלושה חודשים התברר כי מדי יום חול משתמשים בה כ-4,000 נוסעים בממוצע, ניתן לומר כי הביקוש לפעילותה בפברואר דומה לזה שנרשם בינואר.
כזכור, נתוני ינואר לימדו כי השיא במספר הנוסעים החודשי בכרמלית שנרשם בחודש דצמבר לא היה אירוע חד פעמי. כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון", סיכום נתוני חודש הפעילות הראשון של הכרמלית מאז חודשו נסיעותיה בתשלום ב-2 בדצמבר לימד כי נסעו בה 98,164 נוסעים – שיא חודשי במספר הנוסעים לפחות ב-20 השנים האחרונות.
נתוני שלושת החודשים הראשונים לחזרתה לפעילות מלמדים כי אחרי עשרות שנים שבהן נלחמה הכרמלית על מקומה במפת כלי התחבורה הציבורית העירונית, היא חווה שגשוג חסר תקדים בכל הקשור לביקוש לפעילותה.
לשגשוג זה עלולה לא להיות המשכיות אם לא יתחולל מפנה בהיבט נוסף של פעילותה – הארכת תוואי נסיעתה לאורך ציר רכס הכרמל מהתחנה בגן האם במרכז הכרמל עד לאוניברסיטת חיפה. יש לקוות שבהיבט זה תניב הקדנציה הנוכחית של מועצת העיר חיפה בשורה חיובית.
אלון
מצוין, אז אולי תעשו אותה לאורך כל הכרמל עד לאוניברסיטה
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
הכרמלית זה פוניקולר. אי אפשר ״להאריך״ את מסלול הנסיעה שלה.