בחברה העירונית יפה נוף גוברים החששות מפני הידרדרות נוספת במערכת היחסים עם משרד התחבורה, וזאת מכיוון שהמשרד מעכב את החתימה על הסכם המסגרת עם החברה. בין יפה נוף למשרד התחבורה קיים הסכם מסגרת שמתעדכן כל כמה חודשים ובו מעוגן שיתוף הפעולה בין הצדדים. בדצמבר פג תוקפו של ההסכם, וכל הניסיונות של יפה נוף לחדשו נתקלים בהתעלמות מצדו של שר התחבורה ישראל כץ. התעלמות זאת, טוענים בחברה, מעלה את החשש כי המשרד יימנע מהעברת פרויקטים ליפה נוף, ובכך יצטמצם משמעותית היקף הכנסותיה.
כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב"כלבו – חיפה והצפון" כי ביפה נוף מביעים חשש מפרסום מכרז של חברת נתיבי אילון לקבלת הצעות לשכירת משרדים בחיפה וכי הם רואים בכך איתות מכץ לראש העיר עינת קליש רותם בדבר כוונותיו להעביר לנתיבי איילון פרויקטים לביצוע על חשבונה של יפה נוף.
בתוך כך, ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי בחודשים האחרונים חתמה יפה נוף על הסכמים עם רשויות מקומיות במטרופולין לעבודות תכנון, הקמה וביצוע של תחנות אוטובוס בתחומן. את המיזם אמור להוציא אל הפועל אגף צתא"ל (צוות תכנון אב לתחבורה), שהוא זרוע תכנונית פעילה של משרד התחבורה. אגף זה, לפי הגדרתו, "מסייע למשרדי ממשלה אחרים (משרד הפנים, משרד האוצר ועוד), לעיריית חיפה ולרשויות אחרות בצפון הארץ בתכנון, בקידום ובבחינה של תוכניות פיתוח עירוני, אזורי ותחבורתי".
לידיהם של אנשי יפה נוף הגיע מידע ולפיו משרד התחבורה הנחה את הרשויות המקומיות במטרופולין כי באפשרותן להתקשר בנוגע לעבודות עם יפה נוף או עם חברות ממשלתיות אחרות, ולחילופין לבצע אותן בעצמן.
יו"ר דירקטוריון יפה נוף יואב רמתי מסר בתגובה: "אנחנו מחכים להסכם חדש. עדיין לא נחתם הסכם, ויפה נוף מנהלת מגעים בנושא הזה עם משרד התחבורה". לדבריו, הוא לא שמע על הנחיה כלשהי מטעם משרד התחבורה לרשויות במטרופולין.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי המשרד "פועל מול חברת יפה נוף להסדרת הסכם ההתקשרות".
דני
ישראל כץ מתנהג כמו ביריון צריך למחוק אותו.
כמה חשוב לחזק את משה כחלון.
היחיד שידאג לחיפה.
כולנו כחלון
דני דין
נוף יפה ותו לא.
לסגור את יפה בלוף
יפה נוף חברה מושחתת מהיסוד עד אחרון עובדיה, מכרזים מפוברקים ומנופחים, דוח מבקר המדינה החמור אי פעם על הגרעון הלא מוסבר ו4 שנות עיכוב במטרונית הכושלת, מחדלי תאורה, רמזורים, הרג הולכי רגל בגלל תכנון כבישים מהירים באמצע שכונות.
חבאה כושלת הרסנית כל תקציב שיילקח ממנה יהיה ברכה לחיפה הם שותים בקשית את כל תקציבי הפיתוח לעבישים מיותרים ויקרים במאות אחוזים מעל הממוצע
יוסי
קליש – חובבנות פוליטית, ביזיון שבגללה תושבי חיפה סובלים
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
חיפה בדרך לתיהום חזק בגלל משחקי אגו של עיריית חיפה …העל נעצר
הכל כדי לנסות ולרמוז לקליש שהיא משחקת במגרש של הגדולים... והיא חלשה בתחום... מאוד חלשה !!! לצער כל החיפאים
גם חב' נתיבי אילון מחפשת כבר משרדים בחיפה. זה כדי להכנס לתהליך ולקחת מכרזים מיפה נוף !
והכל הכל רק בגלל העיכוב באישור המשך גמר בניית הנמל החדש – נמל המפרץ.
בחרתי קליש בקלפי... מצטער מאוד על הרגע הזה... אכזבה עמוקה וקשה ! חשבתי שהיא "ירוקה" בדם אבל מסתבר שלא, ממש לא ירוקה.
הירוקים יש רק מפלגה אחת בחיפה!
ולא רק אני מאוכזב
יש רבים שאני מכיר שמודים בפה מלא ומביעים אכזבה.
ובטוח שיש עוד שפשוט עדיין לא מודים בטעות.
היחסים של ראש העיר עם משרד התחבורה רק הולכים ומתדרדרים מיום ליום... חבל רק שהנפגעים העיקריים הם התושבים !
עינת – את צריכה להבין את התמונה ומהר…
זו התוצאה הישירה של הנהגה טירונית בחיפה !
רק נקווה שהמצב לא יחמיר יותר
לטובת כולנו תושבי חיפה והקריות !
איכס
כמה עוד ישדדו מכיסנו על מיזמי תחבורה מיותרים
השכונות מוזנחות
מבני תרבות מתקלפים
גנים מלוכלכים
בתי ספר מסוכנים ברעית אדמה
העיקר להגיע בג'יפ על המחלף המכטער החדש מהר משכונה מוזנחת אחת למוזנחת אחרת
חיפאי
הקומבינה שלשמה הוקמה חברת יפה נוף הייתה רלוונטית כל עוד מקימה,יונה יהב, היה ראש עיר.
השר כץ לא פרייאר ובטוח קלט או הפנים מדוח מבקר המדינה את עומק הבור שבבסיס החברה והרעיון מאחוריה
יש לסגור את החברה במיידי
היא לא משרתת את תושבי חיפה אלא את מנהליה ועובדיה וכל זאת מכספי ציבור
לא בכדי יהב כבר לא ראש עיר