תושבים בשכונת נאות פרס יוצאים למאבק במשרד התחבורה שהקצה לשכונה רק קו אוטובוס אחד שלטענתם מגיע אליה אחת לשעה. בשכונה מתגוררים אלפי תושבים, ובגלל מצוקת החניה ברחבי העיר מבקשים רבים מהם להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית. הבעיה הקשה ביותר נוצרת בשעות הבוקר כאשר עשרות תושבים מבקשים לצאת לעבודה או להגיע ללימודים.
לדבריהם של תושבים בנאות פרס, היציאה מהשכונה בבוקר היא סיוט. "מי שלא מצליח לעלות על האוטובוס של השעה 6:59 יחכה עד לשעה 7:46, ולפעמים הוא מאחר, כך שאין סיכוי להגיע לעבודה בשעה 8:00", אומר תושב השכונה". התושבים פנו למשרד התחבורה אך לדבריהם הם לא נענו. נוסף על כך, הם אומרים, תחנתו האחרונה של קו 43 המשרת את השכונה היא בבת גלים, כך שהוא לא נותן מענה למבקשים לנסוע לשאר חלקי חיפה.
תושב השכונה שלמה טקסירו: "מה שקורה בשכונה מבחינת תחבורה ציבורית זה פשוט לא ייאמן. בכל בוקר עומדים עשרות רבות של אנשים בתחנת האוטובוס כדי להגיע לעבודה או לרכבת, וזה פשוט סיוט. אף אחד לא רוצה לפספס את הקו כדי לא להמתין עוד שעה". לדבריו, לפני כמה חודשים הוא פנה למשרד התחבורה והתלונן על הבעיה: "כתבתי להם שלא יעלה על הדעת שנחכה כל כך הרבה זמן לאוטובוס. זה לא שירות, זה צחוק מהעבודה. אוטובוס צריך להגיע לפחות פעם ב-20 דקות. פשוט עושים צחוק מהתושבים".
קיבלת תשובה ממשרד התחבורה?
"כן. הם אמרו שלשכונה ייכנס אוטובוס שיגיע מטירת כרמל ויעלה למרכז חורב ושזה ישפר את המצב".
ומה קרה מאז?
"כלום. אנחנו עדיין ממתינים שמה שנאמר לנו אכן יתבצע".
מהחברה העירונית יפה נוף נמסר בתגובה: "חברת יפה נוף תכננה עבור משרד התחבורה קו שירות חדש מטירת כרמל שאמור לשרת את השכונה ולספק קשר ישיר לצומת חורב והגרנד קניון. הקו יפעל בכפוף לאישור ההצטיידות של המפעיל ולתקצוב של משרד התחבורה".
תגובת משרד התחבורה תפורסם לכשתתקבל.
יוחאי
למה הם מתלוננים? הבטיחו שעד האכלוס תהיה תחבורה ציבורית, אבל זה יפה נוף, אז כולה דחיה של 5-10 שנים מה קרה?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מציעה להוציא מיניבוס שכונתי כל רבע שעה שיוביל עד קניון חיפה ,שם יש תחבורה נגישה.
טל
מה פתאום. יש קו שכונתי שמגיע לכבישים הראשיים בהם עוברים הקווים עירוניים. זו המדיניות.
קחו את הרגליים ההייטקיסטיות שלכם, וגשו לתחנה על כביש פרוייד או ליד קניון חיפה.
שידברו עם קליש תסדר גם להם שדה תעופה
אם לא זה, אז היא לא בענין…
כל דירה 2 מיליון שקל והם רוצים אוטובוסים?
תושבי נאות פרס הם עשירון עליון,הם לא אמורים להזדקק לתחבורה ציבורית.מי שקונה דירה ב1.8 מיליון שקל לקנות רכב זה בשבילו זה דמי כיס.מספיק קו 43 שעובר להם שם ,אין סיבה שהמדינה תסייע לשכונה של עשירים.ממש חוצפה
יעקב
חוצפנים חושבים שמגיע להם הכל. צרות של עשירים. גם שכונה חדשה הכל יש להם שם וגם בוכים חלאות
חבר של זהבי
מסכנים אכלו אותה פעמיים .
פעם קנו בשכונה שהיא יותר גטו והכל צפוף שם , מקום בוא השמש לא נכנסת וגם התחבורה לא משהוא .
כל העשירים קנו שם דירות
ועכשיו הם רוצים אוטובוסים על חשבון הקווים שמגיעים לתושבים המסכנים והרבים בשכונת הדר,חטיבת כרמלי ונווה יוסף וכו' שחיים על קצבאות זעומות של ביטוח לאומי.
ואלה העשירים המאוסים רוצים לנסוע בתחבורה ציבורית ב2 שקל ולחסוך את ה20,000 שקל משכורת שלהם כל חודש כדי לקנות עוד דירה חדשה תוך כמה שנים.
חוצפנים! לשלול מהם גם את קו 43 ולשנות לו את המסלול לרחובות בודנהיימר ובר רב בשפרינצק לתושבים המסכנים והקשישים שם.
תחשבו טיפה
כן ומה אם 2 ההורים בעבודה והילגים צריכים לחזור מבית ספר
תושב נוה פז
מספיק להם קו 43, אם לא שייקחו מונית, הם מיליונרים!! אפילו קו 43 צריך לשלול להם.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
ל"הורים העשירים" יש גם ילדים שלומדים בבית הספר, חיילים וסטודנטים, חובה שכונתיות מאספות, מקס' אחת לחצי שעה.
אסור למדינה לממן עשירון עליון ועשירים
ניתן למצוא לילדים בשכונה הזו פתרונות אחרים כמו רכבים/הסעות פרטיות/שאטלים שממומנים ע"ח תושבי השכונה.
צריך לתגבר את השכונות החלשות והרבות בחיפה ולא את השכונה הזו שתושביה עשירים ורוצים לחסוך את משכורתם ע"ח החלשים בחיפה.
לא נאפשר להם.
אפ
איזה תגובות מטומטמות. מה הקשר עשירים? תחבורה ציבורית יעילה וזמינה היא אינטרס של כולם. ואם הם עשירים (לא שזה סיבה למנוע קוי אוטובוס בכל מקרה) אז המכוניות שלהם לא מתווספות לפקקים של כולנו?