התוכנית להכפלת מסילות החוף עדיין רחוקה מאוד מאישור ומביצוע, אך בינתיים פועלת רכבת ישראל לשדרוג המסילות הקיימות. בימים אלה נפרקים בנמל חיפה 3,000 יחידות של פסי מסילה מתוצרת חברת תריניקי הצ'כית אשר מרכיבים ביחד 26 ק"מ של מסילה.
פסים אלה ישמשו להחלפת מסילות ישנות במסגרת מבצעי תשתית לשדרוג מסילת קו החוף במקטעים בין תל אביב לחיפה ולחיבור קו החוף לרכבת השרון. אורכו של כל פס חדש הוא 18 מטר, משקלו הוא 1.08 טון, עלותו היא 3,300 שקל, וכל קילומטר של מסילה מורכב מ-114 פסים. בסך הכל נפרקים מהאוניה שעוגנת בחיפה פסים בשווי של כעשרה מיליון שקל ובמשקל כולל של 3,240 טון.
עם הגעתם לנמל נפרקים הפסים באמצעות שני מנופים ומשונעים באמצעות קרונות מטען של רכבת ישראל למתחמי אגף הלוגיסטיקה של רכבת ישראל הפזורים בארץ, ומשם הם מסופקים לשטח בהתאם לתוכנית העבודה השנתית. יצוין כי בישראל יש כ-1,500 ק"מ מסילה, שעליהם עוברות כ-650 רכבות ביממה.
מרכבת ישראל נמסר: "הצמיחה המבורכת במספר הנוסעים מחדדת את הצורך בהרחבת התשתית הרכבתית, לצד שדרוג התשתית הקיימת, במטרה להגדיל את תדירות הרכבות המופעלות ולשפר את השירות. צוותי רכבת ישראל פועלים בהתאם לתוכניות עבודה סדורות ומניחים מדי שנה עשרות רבות של מסילות חדשות בפרויקטי תשתית ברחבי הארץ, לצד החלפת מסילות קיימות ושדרוגן".
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
תגובות