בשנים האחרונות מנסה העירייה לצייר את חיפה כעיר אטרקטיבית שמתקיימים ומתוכננים בה מיזמי ענק. כעיר השלישית בגודלה בארץ מן הראוי שתורגש בה כל העת תנופה של פיתוח. היא חייבת גם לתת משקל נגד לבעיות הייחודיות שמאפיינות אותה — בראש ובראשונה המפעלים המזהמים במפרץ, אבל גם המחסור במקומות עבודה וההגירה השלילית, בעיקר של צעירים. לעירייה חשוב להצטייר כבולדוזרית שמבצעת ועושה דברים, אך היא מצטיינת בעיקר במסיבות רחוב ובאירועים המוניים.
מה עם כל הפרויקטים הגרנדיוזיים שהובטחו לנו בשנים האחרונות ופורסמו תחת כותרות ענק בכלי תקשורת? האם העיר קרובה למימושם?
בשנת 2013 בישרו הכותרות על הקמת פארק האקסטרים הגדול במדינה בהשקעה של יותר מ־50 מיליון שקל. הפארק אמור היה לקום במקביל לכביש נחל גיבורים ותוכננו בו מסלולים של אופני שטח, קירות טיפוס ועוד. כעבור כמה חודשים פורסם שהוא יהיה בעצם פארק מגלשות המים הגדול במדינה, עם מגלשה שתרד מהגרנד קניון לעיר התחתית. חלפו שנים, אין פארק, אין מגלשות ואין סימן לכך שמשהו עתיד להתממש.
עוד קודם לכן, בשנת 2008, הבטיחה העירייה לסלול שביל אופניים מתבקש ממערת אליהו ועד למבצר עתלית. גם פרויקט זה לא מומש. ערב הבחירות בשנת 2013 התבשרנו על רעיון גרנדיוזי עוד יותר — שביל מחיפה עד קיסריה שאורכו 42 ק”מ, הארוך בארץ — חלום שגם הוא לא הפך למציאות. מכל זה נותרנו עם שביל שנבנה כיום באזור שקמונה שאורכו כשבריר של השביל המובטח ושערכו מוטל בספק. גם פרויקט השכרת אופניים לציבור שעלה על הפרק התמוסס ונעלם.
פרויקט נוסף שקרוב ללבי הוא איצטדיון האתלטיקה. אחרי שהושקעו מיליונים בהיכל הספורט ברוממה ובאיצטדיון הכדורגל העירוני הופיעו כותרות שהבטיחו את שיפוץ איצטדיון האתלטיקה המיושן בנוה שאנן ב־30 מיליון שקל. הכסף לשיפוץ לא נמצא, ולפני כשנה הועבר לצורך העניין תקציב חלקי. כיום מחפשת העירייה פתרון לשיפוץ של מסלול הריצה בלבד.
שמענו על פרויקטים רבים נוספים, ובהם פינוי בה”ד חיל הים שנראה יפה ככותרת על הנייר אבל ימומש אולי רק עם פתיחת חזית הים העירונית. והרי לכם פרויקט נוסף שמימושו מוטל בספק, וגם אם יוגשם חרף המכשולים הרבים זה יקרה רק בעוד שלוש—חמש שנים (פתיחתו מעת לעת של האנגר בנמל באדיבותה של חברת נמל חיפה איננה, עם כל הכבוד, חזית הים העירונית הנשאפת).
לנוכח אלה חשבו לרגע על הפרויקט הבדיוני הגדול ביותר שהוזכר בשנים האחרונות – הקמת אי מלאכותי שעליו 35,000 יחידות דיור ושטחים ירוקים במרחק של שלושה ק”מ מהחוף. אני מקווה שמי שהגה את התוכנית מאמין לסיפור של עצמו. מי עתיד להקים את האי הזה, על 35,000 יחידות הדיור המובטחות? האם תהיה זו עיריית חיפה שלא מצליחה כבר שנים לסלול כביש אחד מהכרמל מערבה לכיוון כביש החוף? שעדיין לא הצליחה להתחיל את הבנייה בשכונות רמת זמר ורמת גוראל? שלא פיתחה תשתיות מספיקות בכרמליה ולכן נאלצת להפסיק את מימוש תמ”א 38 בשכונה? נדמה שמה שנחוץ כרגע זה בעיקר סנכרון טוב יותר בין מחלקות הפרסום ויחסי הציבור לבין המציאות בשטח.
הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומנכ”ל אגודת מכבי חיפה
זעליג רמת ויזניץ
כל עוד יונה יעהב; בשלטון לא יהיה שום דבר בחיפה !!! רק הבטחות כמו ביבי טוב בהבטחות … זה הזמן לבוא ולהטיס את יונה לבית אבות עבר זמנו של הזקן שהרס את חיפה כליל!!! רק שקרים מכר לנו !!! חיפה עלתה בלהבות הכרמלית נשרפה כל חיפה נשרפה המפעלים עדיין מזהמים פארק הקישון נשאר מוזנח כמו שהיה העיר התחתית נראת כמו פח אשפה אחד גדול ושאר השכונות כמו שקי אשפה !!! יאללה רוציםםם שינוייי חלאאסס !! בוחרים בקליש רותם!!!! יהודי חרדי ישראלי!