רובע מפרץ חיפה – הרובע הגדול ביותר בעיר אך גם הפחות מאוכלס – צפוי להשתנות בשנים הקרובות ולהתאים את עצמו לשימושים של עורף הנמל ושל עולם הספנות. לדבריו של מנכ”ל עיריית חיפה גדי מרגלית, אחד ממנועי הצמיחה הגדולים ביותר בשטח יהיה נמל המפרץ שיתחיל לפעול בראשית 2021, ואחרי שנים שבהן התאפיין האזור במפעלי תעשייה כבדה, שחלקם זיהמו את האוויר, את הקרקע ואת המים, מסתמנת כיום מגמה לעידוד תחומי סחר בין לאומי ולוגיסטיקה.
“אנו צופים היקפים גדלים של סחר מהמזרח, ולכך מתווספת העלייה העקבית במסחר האינטרנטי”, אומר מרגלית, “מבחינת ראיית העתיד, מנהלי חברות הסחר והמרכזים הלוגיסטיים כבר מחפשים שטחים בסביבה העוטפת את הנמל. כפי שענקית המסחר AMAZON מצאה לנכון לשכור 12,000 מ”ר בפארק מת”ם, אני מאמין שתהיה להם סיבה לשכור שטחים גם סמוך לנמל החדש. את המהלך הזה התחלנו לפני חודשים ארוכים. אני יכול לגלות היום שבדיוק לפני שנה, בוועידת הנדל”ן באילת, הגענו במטרה למכור את הרעיון של מפרץ חיפה כמרכז לוגיסטי. כולם מסביב מכרו מתחמי מגורים ושכונות, אבל הצוות של העירייה הגיע במטרה לעודד גורמים שישקיעו במפרץ חיפה ויקימו מרכזים לוגיסטיים – מרלו”גים”.
לדבריו של מרגלית, “העתיד שייך למרלו”גים. הם תופסים תאוצה בכל העולם. אני אומר את זה גם כמי שצמח ברשתות קמעונאיות (מרגלית היה בעבר סמנכ”ל השיווק של רשת קלאבמרקט; א”ש). הנמל הסיני שיקום כאן הוא כוח שינוע מטורף. יש לנו קשרים מצוינים איתם, ותהיה להם מוטיבציה לשנע מטענים דרך הנמל החדש. בזכות הקשר הטוב עם הסינים אני יוצא החודש לסין במטרה לשכנע את אלי אקספרס להקים מרלו”גים במפרץ. אם נצליח להביא אותם יגיעו אחריהם עוד חברות. הציבור אינו חשוף למכלול של תהליכים במפרץ, חלקם בתחומי התחבורה וחלקם בתחומי הנדל”ן. בקרוב נתחיל לפרק את מיכלי תש”ן, ובקרית חיים המערבית יוקמו 4,000 יחידות דיור. המפרץ ישנה את פניו”.
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
משה
ואז יהיה יותר זיהום אויר מהמשאיות שיגיעו למרכזים הלוגיסטים
רני
נקווה שהעירייה לא תמצא את עצמה במקום של קלאב מרקט שם לא היה שיווק מוצלח כל כך…
בן ציון פרי משלנו
חזון אחרית הימים