ההכרעה באשר למתווה שיקום הכרמלית צפויה בעוד שלושה שבועות. בעקבות פניית חברת הכרמלית חיפה, מפעילת הכרמלית, סיירו היום בכרמלית ארבעה נציגים של חברת לייטנר האיטלקית המייצרת רכבות תחתיות מסוגים הדומים לכרמלית.
הנהלת הכרמלית ביקשה מהחברה האיטלקית הצעה שתפרט את המתווה שעליו היא ממליצה להחזרת הכרמלית לפעילות לצד הצעת מחיר למימוש המתווה. נציגי החברה האיטלקית סיירו במנהרת הכרמלית והתרשמו מהנזק שנגרם לה בשריפה שאירעה בה לפני כחודש. באירוע נשרפה אחת משתי הרכבות התחתיות המהוות את מערכת הכרמלית – זו אשר חנתה בתחנת כיכר פריז. הרכבת השנייה, שחנתה בתחנת גן האם, לא ניזוקה.
יצוין כי במקביל לפנייה לחברה האיטלקית פנתה חברת הכרמלית חיפה לפני כשבועיים בבקשה דומה לקבלת הצעה לשיקום הכרמלית לחברת דופלמייר האוסטרית, שגם היא מייצרת רכבות תחתיות מסוגה של הכרמלית. נציגי החברה האוסטרית סיירו לפני כשבועיים במנהרת הכרמלית וגם הם עתידים להגיש הצעה שתכלול פירוט של מתווה שיקום לצד הצעת מחיר.
מנכ"ל חברת הכרמלית חיפה, אבישי הדר: "על הפרק נמצאות שתי אפשרויות: רכישת רכבת חדשה אחת שתחליף את זו שנשרפה או רכישה של שתי רכבות חדשות שיאפשרו התחדשות של כל מערכת הכרמלית. ההצעה של החברה האיטלקית תועבר אלינו בעוד כשלושה שבועות, ועד אז תוגש לנו גם הצעת החברה האוסטרית. לאחר קבלת שתי ההצעות, נכריע בין שתיהן".
תגובות