סוף עידן: אין טעם להגיע למשרד הפנים בחיפה בלי להזמין תור מראש. יתרה מכך – עונת החופשות מתקרבת, והשנה צפויים להישבר שיאי הביקוש לשירותי הנפקת דרכונים ותעודות זהות ביומטריות. את אחד הסימנים המוקדמים לכך ניתן היה לגלות השבוע בדלפקי משרד הפנים בחיפה, וליתר דיוק – בכניסה לבניין המפרש (בניין הטיל). כמה דקות אחרי השעה 11:00 – בזמן שנחשב לשעת קבלה – חסמו המאבטחים את כניסתו של כל מי שהגיע ולא הזמין תור מראש.
“זה קורה למרות שפתחנו השנה שש לשכות שירות חדשות, רובן בצפון הארץ, שאחת מהן מיועדת לתושבי הקריות בקניון שער הצפון”, מסבירה דוברת רשות האוכלוסין וההגירה סבין חדד, “לביקושים הגבוהים יש כמה סיבות – החל מאזרחים רבים שמעוניינים בתעודות הזהות ביומטריות וכלה בביקושים עונתיים כמו זה של הקיץ הקרב. הרשות קיימה קמפיין הסברה גדול עם מסר ברור לציבור – חסכו זמן באמצעות הזמנת תור מראש בטלפון או באפליקציה. זהו שיפור בלתי רגיל בשירות. הציבור מבין, ומי שמזמין תור מראש מרוויח”.
חדד מגלה כי רוב הפוקדים את עמדות השירות הם אזרחים שהזמינו תור באפליקציה, כמקובל במקומות רבים בעולם. עם זאת, בישראל עדיין נותנים צ’אנס גם למי שלא הזמינו תור מראש, אך זה קורה רק לאחר שמעניקים שירות למי שהזמין תור.
“יש נטייה לדחות לרגע האחרון את הטיפול בדרכון”, מציינת חדד, “הזמנת תור יכולה להיקבע שלושה שבועות קדימה, ולכך יש להוסיף זמן המתנה של שלושה שבועות נוספים לקבלת הדרכון. אגב, בישראל מעניקים גם אופציה נוספת של הרגע האחרון שרבים משתמשים בה – הנפקת דרכון בנתב”ג. זה דבר שלא קיים במדינות רבות בעולם. אבל לא חבל להילחץ ולזרוק עוד 800 שקל?”.
שירות למאותגרים: הורידו את אפליקציית MYVISIT או התקשרו למוקד הטלפוני 3450*, קבעו תור, קבלו הודעת סמס מיידית ושמרו אותה. ביום המיועד עדיף שתגיעו בתחבורה ציבורית ומומלץ להקדים. קחו בחשבון פקקים ומצוקת חניה (בתשלום כמובן) מסביב לבניין הטיל. על השירות דווקא מגיעה לעובדים מילה טובה: הם עובדים בעומס רב ומגלים רמת שירות גבוהה. ולפני הכל – תכננו את הביקור מספיק זמן מראש.
מחמוד
דרכונ
מוחמד אלריטה
חדוש דרקון
טאטור עביר
חידוש דרכון
טובה פאר חידוש דרכון
חידוש דרכון