איסור חניית כלי רכב בשעות הלילה בחניוני חוף דדו הפך למקור הכנסה לעיריית חיפה, אך רישום הדוחות עדיין לא בלם כליל את החניה האסורה. בשבוע שעבר הוגשה לחברי מועצת העיר חיפה הסקירה הרבעונית של ראש העיר על פעילות המערכת העירונית, ולראשונה הופיעו בה נתונים על רישום דוחות החניה בחניוני חוף דדו בשעות 4:00-2:00.
לפי הנתונים אשר מוצגים בפרק הסוקר את פעילות רשות החניה העירונית, בחודשים ינואר, פברואר ומרץ רשמה העירייה 752 דוחות לרכבים שחנו בחניוני חוף דדו בשעתיים הליליות שבהן אסורה החניה במקום, והטילה עליהם דוחות בסכום כולל של 188,000 שקל.
איסור החניה בחניוני חוף דדו בשעות 4:00-2:00 מיושם זה שנה וחצי, ומטרתו היא לתת מענה לבעיית המחסור במקומות חניה שנתפסים בחניוני חוף דדו על ידי נוסעי הרכבת, בעיקר אלה הנוסעים לחו"ל ומחנים את רכבם סמוך לתחנת הרכבת חוף הכרמל.
הנחת היסוד של המהלך היתה שהנוסעים יחדלו להחנות את רכבם בחניוני חוף דדו לאחר שיתברר להם שעל כל יום חניה הם צפויים לספוג דוח בסך של 250 שקל, אך סקירת הנתונים העירונית מלמדת שהחניה נמשכת גם בשעות האסורות, אם כי בהיקף מצומצם שמוביל לרישום של שמונה דוחות ביממה בממוצע. היקף נמוך זה גם מוביל להערכה שאיסור החניה צמצם את השימוש בחניונים כחניונים לטווח ארוך אשר עומדים לרשות תושבים בחינם בזמן שהותם בחו"ל.
יש לציין כי במסגרת המהלך העירוני נאסרה החניה במשך שעתיים ליליות בחמישה חניונים בלבד – אלה הקרובים לתחנת הרכבת – בעוד שבחניוני חוף אחרים החניה היא חופשית.
בשבוע שעבר פורסם כאן כי העירייה תבחן את האפשרות להעניק לעובדי העסקים באזור חוף הים תו חניה כדי שיוכלו להחנות את רכביהם בחניוני החוף גם בשעות הקטנות של הלילה בלי שייקנסו.
תושב
יונה יהב לכלא.