טכנולוגיה לניתוח העדפות של גולשים ברשת שפיתחו שלושה בוגרי טכניון זכתה במקום הראשון בתוכנית היזמות "BizTec" שהתקיימה בשבוע שעבר. השלושה – אנסטסיה לוגביננקו, טל יהב וטלי בונדר – פיתחו טכנולוגיה אשר מספקת תובנות בזמן אמת על התנהגותם של גולשים ברשת תוך שמירה על פרטיותם. את הפרס בסך של 10,000 דולר העניק לזוכים סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' בועז גולני.
לאחר הזכייה הסבירה בונדר כיצד עובדת השיטה: "האלגוריתם החישובי שפיתחנו לומד שפת גוף דיגיטלית ובחירות חזותיות של משתמשים בזמן אמת, ובכך מספק תובנות בעלות ערך כלכלי לבעלי אתרים. המערכת מדווחת על התנהגות המשתמשים בזמן אמת ומנבאת את התנהגותם ללא קישור לפרופיל האישי שלהם, וכך נשמרת פרטיותם".
לוגביננקו: "הפרסום באינטרנט עובד כיום על פלח שוק, כלומר על חלוקת אנשים לקבוצות. אנחנו לעומת זאת מציגים גישה מכוונת לקוח המבוססת על התנהגות הפרט ומנבאת אותה על סמך התנהלות דיגיטלית ואלגוריתם של בינה מלאכותית".
"Biz Tec" היא אחת מתוכניות היזמות הטכנולוגית המובילות בישראל אשר פועלת זה 12 שנה. מטרתה של התוכנית היא לעודד ולקדם יזמות בקרב סטודנטים ובוגרי מוסדות אקדמיים. לתוכנית של שנת 2017 הגישו מועמדות 120 סטודנטים ובוגרי מוסדות אקדמאיים מכל הארץ, ולגמר הגיעו 12 קבוצות.
תגובות